خسارت بیش از 9 هزار میلیارد ریالی حوادث به کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش جام پارسی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حوادث غیرمترقبه تا به امروز بیش از 9 هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی خراسان رضوی وارد کرده است.

خسارت بیش از 9 هزار میلیارد ریالی حوادث به کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش از ، محمد میری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 91 درصد خسارت ناشی از حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و سرمازدگی از ابتدای امسال تا کنون در بخش کشاورزی خراسان رضوی معادل 9 هزار و 100 میلیارد ریال به محصولات باغی وارد شده است.

او اضافه نمود: سال گذشته کل خسارت وارده بر اثر حوادث غیرمترقبه در بخش کشاورزی خراسان رضوی 40 هزار میلیارد ریال بوده است که 75 درصد این میزان مربوط به حوزه باغبانی بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: کل سطح زیرکاشت محصولات باغی استان در سال زراعی جاری 372 هزار هکتار با برآورد تولید یک میلیون و 116 هزار تن بود.

میری با بیان این که 43 درصد درآمد ناخالص بخش کشاورزی خراسان رضوی به حوزه باغبانی اختصاص دارد، گفت: امسال میزان بارندگی در استان نسبت به سال گذشته 62 درصد کاهش یافت که این شرایط در تولیدات باغی استان تاثیر کم سابقه ای به بار خواهد آورد.

/ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1458

به "خسارت بیش از 9 هزار میلیارد ریالی حوادث به کشاورزی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت بیش از 9 هزار میلیارد ریالی حوادث به کشاورزی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید