خبرنگاران توسعه تبادل های برقی ایران با کشورهای همسایه

به گزارش جام پارسی، تهران - خبرنگاران - وزیر نیرو گفت: مرکز دیسپاچینگ ملی پیشرفته کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به سرمایه گذاری های زیادی که برای آن شده است نقش ارزنده ای در بهبود و توسعه تبادل انرژی کشورمان به عنوان چهارراه انرژی منطقه با کشورهای همسایه خواهد داشت.

خبرنگاران توسعه تبادل های برقی ایران با کشورهای همسایه

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، رضا اردکانیان روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از طرح های ملی صنعت برق کشور با سرمایه گذاری یک هزار و 345 میلیارد تومانی از محل مرکز پایش صنعت برق ایران ادامه داد: افتتاح این طرح یکی از بزرگترین اقدام های صنعت برق است که پس از 30 سال فعالیت مرکز قبلی امروز این مرکز جدید در مدار قرارگرفت.

وزیر نیرو گفت: دیسپاجینگ ملی جدید (وظیفه جمع آوری و پردازش اطلاعات توسط کامپیوترهای اصلی و پیش پردازنده ها) با استفاده از آخرین فناوری های روز و پس از 11 سال کوشش بی وقفه در امر ساخت آن امروز در مدار بهره برداری نهاده شد و نقش بسیار مهمی در مدیریت بهتر و موثرتر شبکه برق خواهد داشت.

وی ادامه داد: مرکز دیسپاچینگ ملی پیشرفته کشور از امنیت بسیار بالایی برخودار است و با توجه به سرمایه گذاری های زیادی که برای آن شده است نقش ارزنده ای در بهبود و توسعه تبادل انرژی کشورمان به عنوان چهارراه انرژی منطقه با کشورهای همسایه خواهد داشت.

پیش از این نیز وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشورمان با همه کشورهایی که مرز خاکی دارند تبادل انرژی دارد، گفته بود مهمترین کشوری که در حال حاضر در تبادل انرژی برق با ایران حضور دارد عراق است.

اردکانیان اضافه کرد: شروع این طرح نتیجه همکاری و همراهی و حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت برق است که با دراختیار قرار دادن منابع مورد احتیاج به وسیله بودجه سال جاری وارد مرحله اجرا شده است.

وی ادامه داد: فازنخست این طرح در روستاهای 25 استان کشور اجرایی شده و تاسرانجام سال جاری همه 10 هزار روستا از مواهب این طرح بهره مند خواهند شد و امید است با سرعت دریافت این طرح نه تنها روستاییان از برق پایداربرای تامین احتیاجهای اولیه برخودارشوند بلکه از خدمات خوب آن در افزایش فراوری محصولات کشاورزی نیز بهره مند شوند.

وزیر نیرو به طرح عرضه مولدهای خورشیدی قابل حمل به عشایر که از امروز اجرایی شد اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: هدف گذاری شده در گام نخست 20 هزار خانوار عشایری از این طرح بهره مند شوند.

اردکانیان ادامه داد: به طور قطع با همکاری سازمان امورعشایری کشور این طرح با سرعت بیشتری اجرایی خواهد شد و همه خانوارهای عشایری کشور می توانند از این طرح استفاده نمایند.

افتتاح 30 طرح در قالب پویش #هر هفته الف-ب-ایران

وی ضمن اشاره به ششمین هفته از پویش #هر هفته الف-ب-ایران خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال جاری و تا به امروز 30 طرح افتتاح شده و این طرح تا هفته چهارم اسفندماه سال جاری همه 290 طرح تدارک دیده شده را به سرانجام خواهد رساند.

وزیر نیرو مجموع سرمایه گذاری برای طرح های افتتاحی امروز را یک هزار و 345 میلیارد تومان مطرح نمود که بخش عمده آن از محل منابع داخلی تامین شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1291

به "خبرنگاران توسعه تبادل های برقی ایران با کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه تبادل های برقی ایران با کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید