حمله هکری به 130 حساب توئیتری معروف

به گزارش جام پارسی، شرکت توییتر خاطرنشان کرد هکرها در حمله چند روز پیش خود حدود 130 حساب توییتری را هدف گرفته بودند که شامل پروفایل بسیاری از شخصیتهای برجسته و سازمانها بود.

حمله هکری به 130 حساب توئیتری معروف

هکرها به سیستمهای داخلی توییتر دسترسی پیدا نموده و حسابهای توییتری شخصیتهایی مانند جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما، رییس جمهور سابق آمریکا و الون ماسک، میلیاردر معروف را به سرقت برده و از آنها برای درخواست پول دیجیتالی استفاده نموده بودند.

توییتر در جدیدترین بیانیه خود اظهار داشت که هکرها پیروز شدند کنترل شمار اندکی از حسابهای هدف گرفته شده را به دست آوردند و از آنها توییت ارسال نمایند.

این شرکت در ادامه اضافه کرد: به آنالیز این که آیا رخنه نمایندگان توانسته اند به اطلاعات خصوصی حسابهای مورد هدفشان دست پیدا نمایند، ادامه می دهد.

سایر حسابهایی که هدف گرفته شدند شامل حساب جف بزوس، موسس آمازون، وارن بافت، سرمایه گذار، بیل گیتس، یکی از موسسان مایکروسافت و اکانهای شرکتهای اوبر تکنولوژیز و اپل بودند.

توییتر تاکید نمود که سرگرم همکاری با کاربرانی است که هکرها حساب آنها را به سرقت بردند.

واحد سانفرانسیسکوی اف بی آی سرگرم تحقیقات درباره این حمله سایبری است و بسیاری از قانونگذاران آمریکایی خواهان پاسخگویی درباره نحوه وقوع این اتفاق شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات آمریکایی می گویند هکرها در این حمله مرتکب کلاهبرداری ارز دیجیتالی شده اند و آمار بلاک چینها نشان می دهد که این کلاهبرداران سایبری به ارزش 100 هزار دلار ارز دیجیتالی دریافت نموده اند.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: توئیتر هدف بزرگترین حمله سایبری نهاده شد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 789

به "حمله هکری به 130 حساب توئیتری معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکری به 130 حساب توئیتری معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید