معین تکلیف 8 هزار پرونده قاچاق در بهار 1400

به گزارش جام پارسی، تهران (پانا) - معاون سازمان اموال تملیکی می گوید طی بهار سال جاری بیش از 8 هزار پرونده کالای قاچاق و 2 هزار پرونده کالای متروکه مشخص تکلیف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 30 و 317 درصد افزایش یافته است.

معین تکلیف 8 هزار پرونده قاچاق در بهار 1400

به گزارش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید حسین میرمعینی با اشاره به شرایط پرونده های مربوط به اموال منقول سازمان، گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از 10 هزار پرونده ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش دارد. بعلاوه تعداد پرونده های معین تکلیف شده با رشد 52 درصدی به بیش از 11700 فقره رسیده است.

معاون بهره برداری و فروش اموال تملیکی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: طی دوره مذکور بیش از 8 هزار پرونده کالای قاچاق و بعلاوه 2 هزار پرونده کالای متروکه معین تکلیف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هرکدام به ترتیب 30 و 317 درصد افزایش یافته است. رشد بیش از 3 برابری به نتیجه رسیدن پرونده های متروکه نشان دهنده رویکرد سازمان نسبت به ساماندهی شرایط کالاهای متروکه و رسوبی گمرک بوده در جهت پشتیبانی از فراوری قلمداد می گردد.

رشد 307 درصدی فروش مذاکره ای و اهتمام سازمان بر حمایت از فراوری

وی به شرایط فروش اموال منقول پرداخت و گفت: فروش اموال منقول طی سه ماه نخست امسال با رشد 178 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 320 میلیارد تومان رسیده که 48 درصد آن به وسیله مزایده و 52 درصد دیگر به وسیله مذاکره انجام شده است.

معاون سازمان اموال تملیکی اضافه نمود: اندازه فروش اموال منقول طی این دوره به وسیله مزایده 112 درصد و در بخش مذاکره ای 307 درصد افزایش داشته است. نکته حائز اهمیت ایجاد تناسب بین فروش به وسیله مزایده و مذاکره بوده که با توجه به رویکرد سازمان فروش مذاکره ای نسبت به مزایده در حال کاهش است.

میرمعینی اسم کرد: ترکیب فروش مذاکره ای طی دوره مذکور شامل 67 درصد متروکه و 30 درصد قاچاق بوده که در مدت مشابه سال گذشته این ترکیب شامل 26 درصد متروکه و 73 درصد قاچاق بوده است. این امر نشانگر رویکرد و اهتمام سازمان در حمایت از فراوری و واگذاری کالاهای متروکه سرمایه ای به صاحبان کالاها است.

وی اضافه نمود: در سه ماه ابتدایی امسال بیش از 330 میلیارد تومان کالا به صاحبان آنها اعاده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 44 درصدی همراه بود. سازمان اموال تملیکی با اعاده این اقلام از 330 میلیارد تومان عایدی چشم پوشی نموده که از این طریق هم از بخش فراوری حمایت نموده باشد.

میرمعینی گفت: بعلاوه ارزش کالاهای انهدامی به وسیله این سازمان معادل 64 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 172 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر اندازه کالاهای استرداد شده یا همان کالاهایی که به ظن قاچاق گرفته می گردد اما مستندات قانونی برای تأیید قاچاق بودن آن وجود ندارد هم بیش از 652 میلیارد تومان بوده است که رشد 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

معاون سازمان اموال تملیکی تاکید نمود: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، برای این وظیفه حاکمیتی (استرداد) که بر عهده دارد علی رغم صرف هزینه های گزاف اقتصادی، هزینه ای بابت فرایندهای اداری و انبارداری دریافت نمی کند.

ایجاد زیرساخت های اجرایی برای معین تکلیف بهینه اموال متروکه

میرمعینی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای بخش اموال منقول سازمان طی سه ماه نخست امسال در جهت تحقق اهداف، ایجاد زیرساخت های اجرایی برای معین تکلیف بهینه اموال متروکه است که در راستای آن کمیته ها و کارگروه هایی تخصصی تشکیل شد.

معاون بهره برداری و فروش اموال تملیکی اضافه نمود: اقدامات انجام شده در ایجاد این زیرساخت ها که از اسفند ماه سال گذشته شروع شده است نوید بخش خدمت جهادی برای رسوب زدایی از تمامی پرونده های متروکه اعلامی از سوی گمرکات کشور است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1379

به "معین تکلیف 8 هزار پرونده قاچاق در بهار 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین تکلیف 8 هزار پرونده قاچاق در بهار 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید