برترین ایده برای طراحی بسته بندی های آماده چگونه شکل می گیرند؟

به گزارش جام پارسی، یک طرح خوب برای انواع بسته بندی مانند جعبه آماده باید در میان سایر رقیبان در قفسه فروشگاه ها بدرخشد. برای جلب توجه و اعتماد مصرف کنندگان در سال 2022 طرح های بسته بندی آماده مانند جعبه کفش آماده یا ساک دستی آماده برای شما باید بتواند تغییرات رفتاری تازه در مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهند.

برترین ایده برای طراحی بسته بندی های آماده چگونه شکل می گیرند؟

خرید و مشاهده جعبه آماده

از آنجایی که بیش از نیمی از مصرف نمایندگان در امریکا احتمالا به محصولات نو روی می آورند و از آنجایی که کالاهایی که به طور معمول از آنها استفاده میکردند بسته بندی نامناسبی داشتند. تعیین میگردد که نقش بسته بندی تا چه مقدار پررنگ شده است.

موضوع فراتر از تنها معرفی یک برند از محصول فراوریی اش است. این موضوع بعلاوه نشانگر توجه آنها به تجربه مصرف نماینده و اینکه آنها تا چه مقدار نقاط درد جمعیتی گروه هدف را شناسایی نموده اند نیز هست.

برترین ایده برای طراحی بسته بندی های آماده

در ادامه به پنج تمرین که منجر به داشتن طراحی بسته بندی مجذوب نماینده برای مصرف نمایندگان و تبدیل آنها به خریداران وفادار می گردد اشاره می کنیم.

مصرف نمایندگان را در قلب طرح بسته بندی تان قرار دهید

مصرف نمایندگان شما احتیاج دارند تا بلافاصله دریابند محصول شما چه چیزی است. برندینگ خوب آموزش لحظه ای را در پی دارد و برترین مکان برای آموزش مصرف نمایندگان آینده نگر، بر روی بسته بندی محصول شماست. همواره در فکر داشته باشید که طراحی بسته بندی نباید در مورد برند شما باشد بلکه باید خریدار را هدف قرار دهد و در خدمت او باشد. در هنگام خرید محصول مصرف نمایندگان به این که چه چیزی درون آن است توجه مینمایند و اینکه چگونه احتیاج آنها را رفع یا مشکلشان را حل میکند در اصل باید گفت که برندینگ و پیغام رسانی شما احتیاج دارد تا شفاف قابل درک و مود محور باشد.

پیغام بسته باید به سادگی قابل درک باشد و نیز باید جنبه هایی را شامل گردد که مخاطبین شما با آنها آشنا باشند. به طور ویژه چنانچه کلمات و عباراتی در صنعت دارید که متداول هستند، سعی نکنید که چرخ را دوباره اختراع کنید و آنها را به گونه ای تغییر دهید که گیج نماینده باشند و مخاطب را که به چنین زبانی عادت نموده دچار سردرگمی کنید.

مهم است که شخصیتی منحصر به فرد را برای طرح بسته و پیغام خاص آن بسازید. واقعا مهم است که تعادلی عالی بین آگاهی و اصالت ایجاد کنید که به احتیاجهای خریدارتان پاسخ مناسبی بدهد.

خرید و مشاهده ساک دستی آماده

ویژگیهای متفاوت خود را ایجاد و معرفی کنید

چه چیزی است که محصول شما را از فراوریات رقبا متمایز میکند؟ کالای شما چگونه در برابر سایر رقبا در قفسه فروشگاهها قد علم می نماید؟ پیغام برند شما بر چه پایه ای پایدار است؟

هنگامی که طوفان مغزی در هنگام طراحی بسته تان به سراغتان آمد این سوالها را از خود بپرسید تا وجوه تمایز خود را تعیین کنید. این نقاط تمایز برای موفقیت در بازار اشباع شده با برندهای مختلف بسیار حیاتی است آن هم در سطح جهانی به ویژه اینکه در بسیاری مواقع نقاط تمایز بسیار اندک هستند. به این فکر کنید که چه چیزی برند و محصول خاص شما را متمایز و ویژه میکند. فهرست خود را از مهمترین ها بنویسید و مطمئن شوید که نمایش و ارایه این نقاط تفاوت به قدر کافی واضح و گویا بر روی بسته بندی تان باشند هم از لحاظ دیداری و هم متنی رنگهای زنده و شکلهای غیر متعارف از جمله عوامل متمایز نماینده در طراحی یک بسته هستند.

خریداران را با قصه گویی محتوای قابل اشتراک درگیر کنید

ارتباط حسی با مخاطب از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه میلنیال ها و نسل 2 در حال حاضر سهم بزرگی از فشار مصرف نماینده را به خود اختصاص داده اند. این گروه های آماری به طور ویژه علاقمند به داستان سرایی هستند. آنها برندهایی را دنبال مینمایند که همراستا با ارزشهایشان باشند و مواضع اخلاقی را در هنگام تصمیم گیری برای خرید مدنظر قرار می دهند.

فضای امروز بازار احتیاج به برندهایی دارد تا محصولاتشان را با بسته بندی های شخصی تر و گویاتر نزد مصرف نماینده ارتقا دهند. یک بسته بندی که با داستانی در فکر خلق میگردد انسانی تر به نظر میرسد و احتیاجهای امروز مصرف نمایندگان به شفافیت و واقعیت گویی را رفع میکند.

داستان سرایی در برندینگ مصرف نمایندگان را در گفت وگوی برند درگیر می.کند این نقش اصلی در طراحی بسته بندی امروزی و مدرن به خوبی در بسته بندی های تعداد محدود و اختصاصی و طرح هایی که در شبکه های اجتماعی تمایل به اشتراک گذاشتنشان دیده میگردد، مشهود است. این کار به درگیر کردن مصرف نمایندگان یاری میکند بعلاوه راهی برای حمایت از برند را با توسعه بسته در نقاط تماس چندگانه دیجیتال ایجاد میکند یک زبان شاد متمایز و انعطاف پذیر که پیوسته در رسانه های چندگانه موجود است یک اصل اساسی برای بسته بندی مشارکت محور به شمار می آید.

به الفبای تصویری خود که قرار است با مخاطب ویژه تان به وسیله کانالهای مختلف صحبت کند فکر کنید، رنگ، تصویر سازی تایپ فیس و عکسهایی که داستان میگویند همگی توانایی بسته شما را برای ارتباط با مخاطب در پلتفرمهای گوناگون بالا میبرند.

طرح بسته بندی خود را در برابر آینده ایمن کنید

معرفی یک محصول به بازار و یافتن فضا برای آن در بازار بزرگ و بی رحم فرایندی طولانی و هزینه بر است. به همین دلیل ایمن کردن طرح بسته تان در برابر تغییراتی که اینده آبستن آنها است. موضوعی ساختاری برای ایجاد پایداری در سرمایه گذاری و سودآور کردن آن است. هنگامی که در حال طراحی محصولتان هستید، به کل محصولی که هنوز در خط فراوری است فکر کنید و نمونه سازیهای کارهای قبلی طراحی نو شما باید دقیقا از همینجا آغاز گردد تا برند بتواند ارتباط مستمر را با خریداران حفظ کند.

بسته بندی هایی که شخصیت ارزش و هدف برند را در خود دارند و نیز زبان بصری فریبنده و اطمینان بخشی را القا مینمایند بسته بندی هایی هستند که آینده خود را اولویت بندی مینمایند. بعلاوه مهم است که انگشت خود را بر روی ضربان صنعت نگه دارید و هر گونه گرایش نوی که محبوبیت به دست آورده را به خوبی رصد کنید. برای اینکه فروش آینده و درگیری خریدار تضمین گردد طراحی بسته باید چنین شرایطی داشته باشد.

  • پایدار و دوستدار محیط زیست باشد.
  • داستان محصول را بگوید.
  • عادتهای در حال تغییر مصرف نمایندگان را پیش بینی کند.
  • هرگونه ایراد احتمالی در باز شدن جعبه رفع گردد.
  • منسجم و منطبق بر اصول و استراتژی کلی برندینگ باشد.

جسور و خلاق باشید

همان طور که در بخش اول صحبت شد طراحی بسته بندی تنها راجع به ویژگیهای ظاهری نیست، گرافیک، پیغام رسانی و نوشته ها بخشهای درونی هستند که به نحوه درک مصرف نماینده از یک محصول یاری مینمایند.

یک روند تازه در طراحی بسته بندی داشتن ایده ای خلاقانه اما ساده و قابل فهم برای بالا بردن شخصیت برند و نیز آگاهی رسانی در مورد آن نزد خریدار است. بعلاوه باید بتواند ارتباط موفقیت آمیزتر با جمعیتهای جوان تر بگیرد این گرایش برای داشتن دستور کاری محاوره ای و آرام در سالهای آینده نیز پابرجا خواهد بود.

همواره در فکر داشته باشید که طراحی بسته بندی نباید در مورد برند شما باشد بلکه باید خریدار را هدف قرار دهد و در خدمت او .باشد در هنگام خرید محصول مصرف نمایندگان به این که چه چیزی درون آن است توجه می نمایند و اینکه چگونه احتیاج آنها را بر طرف یا مشکلشان را حل میکند در اصل باید گفت که برندینگ و پیغام رسانی شما احتیاج دارد تا ،شفاف قابل درک و سود محور باشد.

طراحی بسته بندی باید مشتری محور باشد

اصول همیشگی در طراحی بسته بر جای خود باقی میمانند اصولی همانند مجذوب نمایندهیت رنگهای برند کیفیت چاپ و مقدار مناسب فونت چیزی که متغیر است رفتار و سلیقه خریدار است. بنابراین باید توجه خاصی به این موضوع داشت. در سال 2022 مصرف نمایندگان با انتخابهای بسیار گسترده تری نسبت به گذشته روبرو هستند زمان توجه آنها کوتاه تر است انتظارات بالاتر رفته و ارزشهای موجود در زندگیشان آنها را به سمت تصمیم گیری خرید سوق میدهد و هدایت میکند برای هم آوایی با چنین برداشت فکری از مصرف نمایندگان طراحی بسته بندی پیشرو و امروزی باید بر پایه چنین کوشش هایی پایدار باشد خریدار محور باشد منحصر به فرد باشد، آینده را در نظر بگیرد و جسور ارانه باشد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1827

به "برترین ایده برای طراحی بسته بندی های آماده چگونه شکل می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده برای طراحی بسته بندی های آماده چگونه شکل می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید