بازداشت تعدادی ازنیرو های پلیس افغانستان

به گزارش جام پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- سیزده نفر از مسئولان و نیرو های پلیس به اتهام کوتاهی در تامین امنیت دانشگاه کابل بازداشت شدند.

بازداشت تعدادی ازنیرو های پلیس افغانستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، سیزده نفر از مسئولان و نیرو های پلیس به اتهام کوتاهی در تامین امنیت دانشگاه کابل بازداشت شدند.

فردوس فرامرز سخنگوی پلیس کابل امروز گفت: سیزده نیروی پلیس از جمله فرمانده پلیس حوزه سوم امنیتی و مدیر مبارزه با جرائم جنایی این حوزه به اتهام کوتاهی در انجام وظیفه برای تامین امنیت دانشگاه کابل بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شدند.

حنیف فروزان معاون سخنگوی وزارت آموزش عالی افغانستان نیز گفت: دانشجویان و استادان دانشگاه کابل پس از دو روز، به کلاس های درس خود بازگشتند.

وی اضافه نمود: تدابیر امنیتی دانشگاه کابل نیز افزایش یافته است.

دانشکده حقوق دانشگاه کابل روز دوشنبه هدف حمله مهاجمان مسلح نهاده شد و این مهاجمان به مدت شش ساعت با نظامیان افغان درگیر شدند.

بعضی منابع امنیتی گفته اند شمار تلفات این حمله به سی و پنج نفر افزایش یافته است.

هرچند مسئولیت این حمله را داعش برعهده گرفت، اما دولت افغانستان تاکید نموده، طالبان مسئول این حمله است.

امرالله صالح معاون رئیس جمهور افغانستان در تازه ترین پیغام خود تاکید نمود:حمله بر دانشگاه کابل با همکاری طالبان و شبکه حقانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه حمله بر دانشکده حقوق دانشگاه کابل تصادفی نبود اضافه نمود: گروه طالبان مسئول حمله به دانشگاه کابل و شبکه حقانی این حمله را طراحی نموده است.

حمله به دانشگاه کابل واکنش های گسترده ملی و بین المللی را به همراه داشت، دبیرکل سازمان ملل متحد، مسئولان جمهوی اسلامی ایران، چین، پاکستان و دبیرکل ناتو نیز این حمله را محکوم کردند و به گفته وزارت خارجه افغانستان، بیش از چهل کشور دنیا در واکنش به این حمله خواهان توقف جنگ در افغانستان شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 948

به "بازداشت تعدادی ازنیرو های پلیس افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت تعدادی ازنیرو های پلیس افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید