انتقاد از مصوبه توزیع متادون در داروخانه ها ، نگرانی برای معتادان یقه سفید

به گزارش جام پارسی، فعالان مردم نهاد حوزه درمان معتادان در حالی نسبت به توزیع متادون در داروخانه ها ابراز نگرانی می نمایند که دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از وزارت بهداشت به عنوان مرجع تصمیم گیری برای اجرای این مصوبه یاد می نماید.

انتقاد از مصوبه توزیع متادون در داروخانه ها ، نگرانی برای معتادان یقه سفید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، توزیع متادون به وسیله داروخانه ها در یکصد و سی و ششمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تصویب رسید اما بعضی صاحب نظران حوزه اعتیاد در مورد این مصوبه ابراز نگرانی و با آن مخالفت کردند.

در این میان، رئیس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور ضمن انتقاد از تصویب این طرح، افزایش اعتیاد در کشور، عدم مراجعه معتادان یقه سفید برای تهیه داروهای ترک اعتیاد از داروخانه ها به دلیل ترس از دیده شدن و ... را از عوارض این مصوبه دانست.

سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره شرایط متادون در داروخانه ها اظهار کرد: ان شاءالله وزارت بهداشت توضیحات لازم را در این زمینه داده است. منبع تخصصی ما وزارت بهداشت و کمیته درمان است که در حال آنالیز اجرایی کردن جزئیات مصوبه ستاد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اجرای این مصوبه چیست، گفت: شورای کمیته درمان و وزارت بهداشت هر طور که تصمیم گیری نمایند، این مصوبه اجرا می گردد.

به گفته وی، این مصوبه هم اکنون در چند استان به صورت پایلوت در حال اجراست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 269

به "انتقاد از مصوبه توزیع متادون در داروخانه ها ، نگرانی برای معتادان یقه سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از مصوبه توزیع متادون در داروخانه ها ، نگرانی برای معتادان یقه سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید