استخراج و مبادله رمزارزها در هند ممنوع می گردد

به گزارش جام پارسی، دولت هند به دنبال به تصویب رساندن قانونی است که تحت آن رمزارزها ممنوع شده و هر کسی که در این کشور به استخراج، مبادله یا نگهداری ارزهای دیجیتالی بپردازد، جریمه خواهد شد.

استخراج و مبادله رمزارزها در هند ممنوع می گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

یک مقام هندی مطلع به رویترز گفت: این لایحه قانون که یکی از سخت گیرانه ترین سیاستهای جهان علیه رمزارزهاست، نگهداری، صدور، استخراج، تجارت و انتقال داراییهای دیجیتالی را جرم اعلام خواهد نمود.

این اقدامات مطابق با برنامه دولت هند است که در ژانویه خواهان ممنوعیت ارزهای دیجیتالی خصوصی مانند بیت کوین شد در حالی که سرگرم کار روی یک ارز دیجیتالی رسمی است. اظهارات اخیر دولت هند سرمایه گذاران را امیدوار نموده بود که مقامات ممکن است نرمش بیشتری در برابر این بازار پررونق نشان دهند.

در مقابل، این لایحه به دارندگان رمزارزها شش ماه برای فروش آنها مهلت می دهد و پس از آن، در اختیار داشتن رمزارزها مشمول جریمه خواهد شد.

مقامات هندی مطمئن هستند که این لایحه به عنوان قانون تصویب خواهد شد زیرا دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند اکثریت کرسیهای مجلس را در اختیار دارد.

اگر این ممنوعیت به عنوان قانون به اجرا گذاشته گردد، هند نخستین اقتصاد بزرگی خواهد بود که نگهداری رمزارز در آن غیرقانونی است. حتی چین که استخراج و مبادله رمزارزها را ممنوع نموده است، نگه داشتن آنها را جرم اعلام ننموده است.

بیت کوین که بزرگترین رمزارز جهانست، شنبه هفته جاری به رکورد 60 هزار دلار صعود کرد. با افزایش پذیرش آن برای پرداخت پول و حمایت چهره های برجسته ای مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ارزش این رمزارز سال جاری تقریبا دو برابر شده است.

در هند با وجود تهدید دولت برای ممنوعیت رمزارزها، حجم مبادلات آنها افزایش پیدا نموده و طبق یک برآورد صنعتی، هشت میلیون سرمایه گذار 100 میلیارد روپیه معادل 1.4 میلیارد دلار داراییهای رمزارز دارند. با این حال آمار رسمی در این باره موجود نیست.

مقامات بلندپایه هند رمزارزها را کلاهبرداری در سرمایه گذاری خوانده اند اما نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند ماه جاری با بیان این که ما به دنبال راههای هستیم که به وسیله آنها تجاربی در جهانی دیجیتالی و رمزارز داشته باشیم، تا حدودی از نگرانی سرمایه گذاران کاسته بود.

اما این مقام هندی مطلع که مایل نبود نامش فاش گردد، به رویترز گفت: برنامه دولت، ممنوعیت رمزارزهای خصوصی و همزمان ترویج بلاک چین به عنوان یک فناوری پایگاه داده مطمئن است که ستون فقرات ارزهای دیجیتالی محسوب می گردد و سیستمی است که به گفته کارشناسان، مبادلات بین المللی را متحول می نماید.

بر اساس گزارش رویترز، یک کمیته دولت هند در سال 2019 مجازات حداکثر 10 سال حبس برای افرادی که رمزارزها را استخراج، نگهداری، منتقل یا معامله می نمایند، پیشنهاد داده بود. این مقام هندی درباره این که آیا لایحه جدید شامل مجازات زندان است، شرح نداد و اظهار کرد جزییات بیشتر در دست آنالیز قرار دارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1177

به "استخراج و مبادله رمزارزها در هند ممنوع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخراج و مبادله رمزارزها در هند ممنوع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید