آمریکا از تصمیم اروپا برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف استقبال کرد

به گزارش جام پارسی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از اقدام سه کشور اروپایی در فعال کردن مکانیزم حل اختلاف در توافق هسته ای با ایران استقبال کرد.

آمریکا از تصمیم اروپا برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف استقبال کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت که واشنگتن از موضع بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره برجام بسیار شادمان است.

وی که با خبرگزاری رویترز مصاحبه می کرد، گفت: آمریکا از توافق بوریس جانسون با ارزیابی آمریکا درباره ایران و اظهارات وی درباره تمایل به جایگزینی توافق هسته ای سال 2015 ایران بسیار شادمان است.

نخست وزیر انگلیس امروز در مصاحبه با شبکه بی بی سی از جایگزینی توافق هسته ای فروپاشیده با یک توافق جدید حمایت کرد و گفت جایگزینی این توافق با توافق ترامپ می تواند یک پیشرفت رو به جلو باشد. (جزئیات بیشتر)

هوک در ادامه این مصاحبه گفت که واشنگتن از اقدام آلمان، فرانسه و انگلیس برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در توافق هسته ای با ایران حمایت می نماید. وی در عین حال گفت آمریکا خواهان این است که این سه کشور به کوشش های آمریکا در انزوای دیپلماتیک ایران بپیوندند.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش داد که تروئیکای اروپایی پروسه حل اختلاف در زمینه نقض توافق هسته ای از سوی ایران را شروع کرد. (جزئیات بیشتر)

این مکانیسم روندی است که در صورت طی کردن کامل مراحل، می تواند به بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران منجر گردد.

دیپلمات های اروپایی مدعی هستند که هدف این تصمیم حفظ توافق هسته ای به وسیله بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است، نه بازاعمال تحریمهای سازمان ملل.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 289

به "آمریکا از تصمیم اروپا برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از تصمیم اروپا برای فعال کردن ساز و کار حل اختلاف استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید