آخرین تصمیم برای معین تکلیف دانشجویان خوابگاهی ، تعطیلات یک هفته ای یا یک ماهه برای دانشگاه ها!

به گزارش جام پارسی، بر اساس تصمیم وزارت بهداشت دانشگاه ها تا خاتمه هفته تعطیل اعلام شد که همین امر باعث تخلیه خوابگاه ها شده، اما شنیده ها حاکی از آن است که تعطیلی دانشگاه ها تا خاتمه سال ادامه خواهد یافت.

آخرین تصمیم برای معین تکلیف دانشجویان خوابگاهی ، تعطیلات یک هفته ای یا یک ماهه برای دانشگاه ها!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در دبیرستان های کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هفته گذشته خبر ورود کرونا به کشور منتشر شد، اما این خبر به گونه ای بود که نه تنها مردم بلکه مسئولین کشور به جای پیشگیری از شیوع این بیماری به راحتی از کنار آن عبور کردند که کم کم فراگیر شدن آن زنگ خطر را به صدا درآورد.

در ابتدا این بیماری از شهر قم وارد کشور شد و در کمترین زمان ممکن به شهر های دیگر سرایت کرد، به همین دلیل وزارت بهداشت که متولی اصلی این موضوع در کشور است با تشکیل کمیته ای برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تصمیماتی را اتخاذ کرد.

از جمله تصمیمات این کمیته جلوگیری از حضور مردم در مکان های عمومی بود که دانشگاه های کشور نیز از این بحث مستثنا نبودند و تعطیلی یک هفته ای دانشگاه ها نیز در دستور کار نهاده شد.

پس از اعلام تعطیلی دانشگاهها، خوابگاه ها نیز برای جلوگیری از شیوع بییشتر این بیماری در میان دانشجویان باید تعطیل می شد که مسئولین دانشگاه های نیز تصمیم به تخلیه خوابگاه ها گرفتند که آخرین شرایط تخلیه خوابگاه ها از زبان مسئولین این امر به توضیح زیر است:

آخرین شرایط خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر

عبدالمجید خرسند، معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر، با اشاره به تخلیه خوابگاه های این دانشگاه گفت: به دانشجویان مهلت دادیم تا خاتمه امروز خوابگاه ها را ترک نمایند.

خرسند اضافه نمود: خوابگاه های دانشگاه خواجه نصیر به دلیل ضد عفونی کردن محیط خوابگاه به طور کامل تخلیه خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر اضافه نمود: هنوز تصمیم گیری برای اینکه چه زمانی مجدد بازگشایی گردد از سوی دانشگاه گرفته نشده است.

خوابگاه های امیرکبیر کامل تخلیه نشده

یوسفی خواه، مدیر کل دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در مورد آخرین شرایط حضور دانشجویان این دانشگاه و تخلیه خوابگاه ها گفت: تخلیه خوابگاه به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بود خوشبختانه تا به امروز موردی از ابتلا به بیماری کرونا در میان دانشجویان دانشگاه امیرکبیر نداشتیم.

وی توضیح داد: خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر تعطیل نشده، اما زمانی که بیان کردیم دانشگاه ها تعطیل است ما هم به دانشجویان بیان کردیم خوابگاه ها را تخلیه نمایند و دانشجویان به شهر های خود برگردند.

مدیر کل دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اضافه نمود: تعدادی از دانشجویان که به دلایلی امکان تخلیه خوابگاه را ندارند و یا زمان دفاع خاتمه نامه آنان است و یا مسائل شخصی داشتند در خوابگاه ساکن هستند ما هم منتظر هستیم اگر دانشگاه تصمیم قطعی راجع به تمام امور آموزشی و تعطیلی فعالیت های دانشگاه خوابگاه ها نیز تخلیه کامل خواهند شد.

خوابگاه های دانشگاه تربیت مدرس تعطیل شدند

بنا به اعلام مدیر امور دانشجویی تمامی خوابگاه های دانشگاه تعطیل شده اند و تمامی دانشجویان خوابگاهی موظف به تخلیه خوابگاه ها هستند.

خادمی توضیح داد: تنها دانشجویان غیر ایرانی امکان حضور در خوابگاه ها را دارند که بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، آن ها را در مکانی دیگر اسکان خواهیم داد.

آخرین تصمیم دانشگاه شهید بهشتی در تخلیه خوابگاه ها

صمد حاج جباری، معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی ، با اشاره به تعطیلی دانشگاه ها به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و اینکه خوابگاه های این دانشگاه تخلیه می گردد، گفت: وزارت علوم دانشگاه ها را تعطیل کرد، اما خوابگاه های دانشگاه شهیدبهشتی تخلیه نشده است.

وی اضافه نمود:، چون که تعطیلی تا خاتمه این هفته اعلام شده علی القاعده دانشجویانی که علاقه مند بودند خوابگاه را ترک کردند، اما بسیاری از دانشجویان در خوابگاه حضور دارند.

حاج جباری ادامه داد: نکات بهداشتی با درجه بالایی در خوابگاه ها اعمال شده، اما آنچه که وجود دارد این است که در خوابگاه ها دانشجویی اگر تشخیص می دهد که برای حفظ سلامت خود باید دانشگاه را ترک کند براساس بخشنامه وزارت علوم غیبت این گونه دانشجویان موجه خواهد بود.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی یادآور شد: تا به امروز موردی از ابتلا به این بیماری نه تنها در دانشگاه بلکه در خوابگاه های شهیدبهشتی نداشتیم و شایعاتی که دیروز به وسیله کانال های مختلف در فضای مجازی پخش می شد، صحت ندارد.

دانشجویان دانشگاه تهران خوابگاه ها را تخلیه کردند

سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه ها گفت: با توجه به اینکه وزارت علوم و وزارت بهداشت تصمیم بر تعطیلی دانشگاه ها گرفتند خوابگاه ها نیز باید تعطیل و تخلیه شوند.

وی اضافه نمود: به دانشجویان ساکن خوابگاه ها بیان کردیم که تا خاتمه امروز فرصت دارند که از خوابگاه ها خارج شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: تعطیلی خوابگاه ها تا هر زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند، ادامه دارد. فعلا تا خاتمه هفته تعطیل است و اگر ادامه پیدا کند به دانشجویان اعلام می کنیم.

خوابگاه های شریف هم تعطیل شد

دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: بنا به دستورالعمل وزارت بهداشت، اعلام تعطیلی دانشگاه ها و تصویب هیأت رییسه دانشگاه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی خوابگاه های دانشگاه تا خاتمه هفته جاری تعطیل است، دانشجویان باید تا خاتمه وقت امروز جهت تخلیه خوابگاه خود اقدام نمایند.

تعطیلی خوابگاه ها تا هر زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند، ادامه دارد.

بازگشایی مجدد خوابگاه ها تابع تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود که از مجاری رسمی کشوری و نیز دانشگاه اعلام می گردد.

توصیه می گردد دانشجویان از سفر های غیر ضروری در محل سکونت اجتناب نمایند.

تعطیلات دانشگاهها براساس اخبار رسمی تا خاتمه هفته اعلام شده است،اما شنیده ها حاکی از این است که این تعطیلات تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت و خوابگاههای دانشجویی از سوی دانشگاهها ضد عفونی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 481

به "آخرین تصمیم برای معین تکلیف دانشجویان خوابگاهی ، تعطیلات یک هفته ای یا یک ماهه برای دانشگاه ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصمیم برای معین تکلیف دانشجویان خوابگاهی ، تعطیلات یک هفته ای یا یک ماهه برای دانشگاه ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید