9 توصیه اورژانسی در پی تشدید آلودگی هوا ، درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید

به گزارش جام پارسی، اورژانس کشور ضمن ارایه چند توصیه بهداشتی و تغذیه ای به مردم، از شهروندان خواست از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا گردد، خودداری نمایند.

9 توصیه اورژانسی در پی تشدید آلودگی هوا ، درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سازمان اورژانس کشور همچنین به شهروندان توصیه کرد تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری نموده و سفرهای غیر ضروری در سطح شهر را حذف نمایند.

اورژانس کشور همچنین به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم، توصیه کرد که در فضاهای باز فعالیت ننمایند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت نمایند.

بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در بچه ها افزایش می دهد. به همین دلیل به شهروندان توصیه می گردد تا حد امکان بچه ها را در منزل نگه دارند و درها و پنجره ها را نیز بسته نگاه دارند.

به توصیه اورژانس کشور، ضروری است کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی، بویژه در اوایل صبح خودداری نمایند.

همچنین به عموم شهروندان توصیه می گردد به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و برطرف عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

توصیه می گردد از شیر، میوه جات و سبزیجات بیشتر استفاده گردد و مصرف تنقلات کم ارزش مثل چیپس و پفک و نوشابه های گازدار کاملا حذف گردد.

افرادی که در فضاهای باز مجبور به فعالیت هستند باید قبل از خوردن غذا دست ها و دهان خود را به طور کامل شست وشو دهند و پس از مراجعت به منزل حتما دوش بگیرند.

اورژانس کشور تاکید نمود که در زمان احتیاج به فوریت های پزشکی حتما با شماره 115 تماس گرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 234

به "9 توصیه اورژانسی در پی تشدید آلودگی هوا ، درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 توصیه اورژانسی در پی تشدید آلودگی هوا ، درها و پنجره ها را بسته نگاه دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید