7 فرمول برای چیدن کوسن روی مبل!

به گزارش جام پارسی، لازم نیست طراح دکوراسیون داخلی خانه باشید تا بتوانید مثل یک حرفه ای کوسن مبل را بچینید و طرح های مختلف را کنار هم بگذارید. کافی است چند فرمول ساده را بدانید و بعد ببینید یک مبل قدیمی با چند کوسن تازه که خوب کنار هم قرار گرفته اند چقدر زیباتر به نظر می رسد.

7 فرمول برای چیدن کوسن روی مبل!

اما پیش از هر چیز باید بدانید که لازم نیست هیچ قاعده ای را خیلی جدی بگیرید، این ها قوانین کلی چیدمان کوسن مبل هستند. سخت نگیرید و چند حالت مختلف را امتحان کنید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید.

در واقع چیدمان خانه و قرار هم قرار دادن کوسن های مبل در یک طیف همه می توانند این کار را انجام دهند تا این کار را بدون یاری دکوراتور نمی توانی انجام دهی قرار می گیرد.

نباید فراموش کنید که شما همواره هم به یک ترکیب پیچیده از کوسن ها و لوازم تزیینی منزل احتیاج ندارید. گاهی یک ترکیب ساده از همه شیک تر است.

یک. ساده در کنار طرح دار

ساده ترین ترکیب از کوسن ها می تواند به این شکل باشد، چند کوسن مبل طرح دار را انتخاب کنید و آن را با چند کوسن ساده ترکیب کنید. در این ترکیب می توانید از مدل کوسن فانتزی هم بهره ببرید و شکی مدرن تر به خانه خود بدهید.

زمینه رنگی کوسن های طرح دار و ساده می تواند مشابه یا متضاد باشد. اما اگر قرار است از دو رنگ متضاد بهره ببرید، حتما زمینه رومبلی شما باید کرم یا سفید باشد.

دو. رنگ های قوی در کنار هم

یک روش مدرن دیگر برای ست کردن کوسن های متنوع در کنار یک دیگر، این است که چند کوسن ساده اما با رنگ های قوی و پررنگ را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید دکوراسیون منزل شما متنوع تر به نظر برسد، می توانید از کوسن هایی با شکل و اندازه متفاوت بهره ببرید. رنگ هایی مثل زرد و نارنجی می تواند به ست کوسن ها روح ببخشد.

سه. طرح های درشت کنار طرح های ریز

می توانید دو نوع طرح را کنار هم قرار دهید، حالا کار شما یک مرحله دشوارتر می گردد. برای آنکه اشتباه نکنید از ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین قاعده چیدمان لوازم تزیینی منزل بهره ببرید:

یک کوسن مبل با طرح محو و کمرنگ و با رنگ کرم را انتخاب کنید، این مدل کوسن می تواند زمینه مناسبی برای کوسن طرح دار شما باشد.

اگر به دنبال یک مدل کوسن برای مبل سلطنتی و استیل می گشت، این چیدمان برای شما مناسب است.

رنگ مد 2017 را مهمان دکوراسیون خانه کنید!

چهار. همه گل ها روی کوسن مبل

یک مبل اسپرت و ساده دارید و چند مدل کوسن می خواهید تا حال و هوای آن را عوض کنید؟ سراغ گلدارها بروید! چند طرح کوسن مبل را کنار هم بگذارید و گلدارها را با هم ترکیب کنید.

همواره جا برای آنکه طرح های گل بیشتری را به ست خود اضافه کنید وجود دارد. ترکیب خود را گسترش دهید تا به نتیجه ای که می خواهید برسید.

این ترکیب حالتی رویایی در خانه به وجود می آورد، مثلا یک مبل قهوه ای ساده را تصور کنید که روی آن پر است از کوسن های گلدار! می بینید که این ترکیب می تواند یک زمینه بدون روح را زنده کند.

پنج. چند طرح کنار هم

کوسن های متنوع را انتخاب کنید، با طرح های متفاوت، تنها کافی است همه آن ها یک زمینه رنگی داشته باشند. مثلا رنگ قرمز یا یک رنگ طبیعی و ساده تر مثل کرم یا زرد.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اندازه و طرح کوسن ها تا جای ممکن با هم متفاوت باشند.

شش. برعکس عمل کنید!

یکی از طرح های پر هوادار روی مبل راحتی و مدرن این است که از دو رنگ پارچه متضاد رومبلی ها دوخته گردد. حالا برای مبل دو رنگ خود احتمالا به کوسن های دو رنگ احتیاج دارید.

رنگ یکی از کوسن های شما باید ساده باشد، مثلا مشکی سفید رنگ کوسن دوم را در تضاد با رنگ رومبلی خود انتخاب کنید یا مثلا رنگ مکمل را داشته باشید.

مثلا یک رومبلی آبی با کوسن های زرد و رومبلی سبز با کوسن قرمز کامل می گردد.

هفت. طرح های هندسی کوچک و بزرگ

این یکی از ترکیب های حرفه ای است. اما ست طرح های کوسن شما می تواند یک ترکیب خاص را در کنار تزیینات دیگر خانه به وجود آورد. آن ها را با چند کوسن گل دار هم می توانید ترکیب کنید تا ترکیب شیک تری از کوسن ها را داشته باشید.

خبرنگاران این امکان را به شما می دهد که به سادگی به انواع لوازم تزیینی خانه، لوازم حمام و اتاق خواب دسترسی داشته باشید و مطابق با ترندها و مد روز خرید خود را انجام دهید. با خرید اینترنتی کوسن مبل ، به سادگی یک تحول بزرگ در چیدمان منزل خود ایجاد کنید.

منبع: دیجی استایل
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 147

به "7 فرمول برای چیدن کوسن روی مبل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 فرمول برای چیدن کوسن روی مبل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید