گیاهانی که برای درمان ام اس مفید هستند

به گزارش جام پارسی، بیماری مالتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری مزمن دستگاه عصبی مرکزی است. علائم بیماری MS از یک بیماری خوش خیم تا یک بیماری ناتوان کننده متغیر است.

گیاهانی که برای درمان ام اس مفید هستند

این بیماری باعث اختلال سیستم حسی، فلجی و از دست دادن سیستم تعادلی بدن می گردد که این علائم به محل ضایعه در سیستم اعصاب مرکزی بستگی دارند.

امروزه در بحث گیاهان دارویی تحقیقات گسترده ای اجرا شده و دارو های با ماده موثره طبیعی، ایده های جدیدی برای پژوهشگران جهت درمان راحتتر و ارزانتر بیماری ها فراهم نموده است. بیماری MS یکی از شایع ترین بیماری های سیستم عصبی در دنیا است که عامل یا عوامل بروز آن ناشناخته به جای مانده اند.

امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارد که اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامتی بیماران مبتلا به ام اس را ثابت نموده است. گیاهان دارویی نیز که از دیرباز در درمان و پیشگیری این بیماری به کار برده می شوند گیاهانی هستند که برای تقویت حافظه و تشدید جریان خون مفید بوده و نیز آرام بخش هستند. طبق تحقیقات انجام گرفته گیاهان دارویی نظیر کندر، زعفران، گیاهان حاوی کافئین، ژینکو و شاهدانه در کاهش علائم و حملات ام اس موثر هستند.

از گیاه کندر برای مهار پروسو گرانیت ها لونکوترین التهابات مغز استفاده و به درمان بیماری یاری می نماید ؛برای اینکه ام اس پیشرفت کند گلبول های سفید باید از سد رگ های مغزی عبور نمایند که مطالعات دانشگاه کرنل نشان داد کافئین مسیر گیرنده های آدنوزین را مسدود می نماید و از پیشروی گلبول های سفید جلوگیری می نماید.

بنابر گزارش پژوهشکده گیاهان دارویی، لرزش هایی که در بیمار ام اس وجود دارد درمانش خیلی مشکل است و شاهدانه یکی از مواردی است که می تواند در کاهش آن موثر باشد آرام بخش بودن و تسکین دادن نیز از خواص مهم زعفران ذکر شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1854

به "گیاهانی که برای درمان ام اس مفید هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهانی که برای درمان ام اس مفید هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید