کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد

به گزارش جام پارسی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه و جلوگیری از برنامه های تجمع محور، کتابخانه های عمومی استان، فعالیت خود را در فضای مجازی تداوم خواهند داد که کتابخانه تابستانه جزیی از این برنامه هاست.

کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد

وی اضافه نمود: این طرح با هدف ترویج کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت، مجموعه برنامه های فرهنگی-ترویجی با عنوان کتابخانه تابستانه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان اجرا می گردد.

معصومی با اشاره به برنامه های این نهاد فرهنگی گفت: برای سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال برنامه هایی با موضوع کتاب پیش بینی شده است. جلسه مشاوره خواندن، کارگاه قصه گویی خلاق و شعرخوانی ویژه بچه ها، بحث و گفت وگو در مورد آثار هوشنگ مرادی کرمانی، نمایش خوانی و کارگاه تفکر خلاق ویژه نوجوانان، جلسه نقد و آنالیز کتاب، شب شعر عاشورایی، نشست کتاب خوان ویژه بزرگسالان و کارگاه روانشناسی کار ویژه کتابداران برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در ادامه اشاره نمود: با اینکه شیوع ویروس کرونا، تهدیدی برای کتابخانه های عمومی بود، با رویکرد استفاده از بستر فضای مجازی، سعی در تبدیل این تهدید به فرصت داریم.

معصومی در شرح برنامه های خود برای حضور درفضای مجازی گفت: فراوری محتوا توسط کتابداران و نشر در فضای مجازی، اجرای برنامه های زنده در صفحه رسمی اینستاگرام اداره کل کتابخانه های عمومی استان و کتابخانه های تابع و اجرای برنامه های تعاملی کتابخوانی به صورت وبینار از جمله اقدامات کتابخانه های عمومی برای مقابله با ویروس کرونا است و ثبت نام به وسیله ارسال عدد 2 برای بچه ها، ارسال عدد 3 برای نوجوانان و عدد 4 برای بزرگسالان به شماره 10045012 امکان پذیر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 824

به "کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه تابستانه در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید