پخش تلاش های یک دانشجوی دختر روستایی

به گزارش جام پارسی، حاصل فصل من روایتی از یک دختر دانشجوی روستایی و مبارزه او با مسائل اقتصادی روستا است که پنجشنبه این هفته روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

پخش تلاش های یک دانشجوی دختر روستایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی روایت فتح، حاصل فصل من به کارگردانی امیر نصیری کاری از گروه مستند روایت فتح است که پنجشنبه این هفته بعد از اذان مغرب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این مستند روایتی از زندگی یک دختر روستایی است که سعی می­ کند مردم روستا را از مسائلی که گریبان کشاورزی و زندگی آنها را گرفته است، نجات دهد.

امیر نصیری ساخت فیلم­ های مستند بذر یک رویا و پشت کوه­های بلند را نیز در کارنامه خود دارد. او درباره این فیلم خود گفت: داستان مستند حاصل فصل من درباره دانشجوی دختری به نام سلیمه نصیری است که در روستای رحیم آباد استان آذربایجان غربی زندگی می­ کند و به دلیل مسائل کشاورزی موجود در روستا تصمیم می گیرد که در دانشگاه ارومیه رشته کشاورزی را بخواند. بازگشت او به روستا همزمان با مسائل متعددی می­ شود که مردم را درگیر خود کرده است و او سعی می کند تا این مسائل را حل نماید.

این مستندساز افزود: سلیمه نصیری پس از حل مشکل آفات مزارع کشاورزی تصمیم می­ گیرد تا از ظرفیت های زنان روستا استفاده کند و به هدفمند کردن فعالیت آنها و توانمندسازی شان می­ پردازد. او یک صندوق قرض الحسنه مردمی تاسیس می ­کند تا با فراهم کردن سرمایه مناسب و سامان بخشیدن به فعالیت­های تولیدی زنان روستا برای آنها شغلی سودمند ایجاد کند؛ به­ طوری که در حال حاضر زنان این روستا انواع محصولات مختلف کشاورزی ارگانیک، لبنیات، عرقیات گیاهی، چیپس میوه، رب گوجه و انواع مربا را به بازار مصرف عرضه می­ کنند و به خودکفایی رسیده­ اند. همین امر انگیزه­ مناسبی برای زنان روستاهای مجاور ایجاد کرده است.

نصیری با اشاره به ساخت مستند حاصل فصل من در گروه روایت فتح، گفت: ایده این فیلم در گروه مستند روایت فتح شکل گرفت. ما تلاش کردیم با توجه به امکانات، محدودیت ها و بودجه ای که در اختیار داشتیم با نگاهی متفاوت به موضوع ­های اجتماعی و اقتصادی ورود کنیم که این فرایند منجر به ساخت چند مستند با سوژه­ های متفاوت در گروه روایت فتح شد. در زمان دفاع مقدس وظیفه یک مستندساز این بود که دوربین به دوش بگیرد و به سمت خاکریز دشمن برود اما حالا زمان جنگ اقتصادی و فرهنگی است و باید به موضوعات مردمی پرداخته شود. خاطرم هست که در یکی از تصویربرداری ها به مسئله ای برخوردیم. شخصی که آنجا بود از ما پرسید که روایت فتح چه ربطی به ساخت مستند در یک روستای کوچک دارد؟ در حالی که ما جنگ اقتصادی و مسایل مرتبط با آن را جدا از جنگ نظامی نمی­ دانیم.

نصیری در سرانجام اعلام کرد: کشاورزان و روستاییان مردمان زحمتکشی هستند که با تغییرات اقلیمی و آفات گیاهی کنار می آیند و با آن مبارزه می کنند اما وقتی دولت به محصولات آنها که نتیجه زحمت ­هایشان است بی محلی می کند و راه واردات بی­رویه را باز می­ گذارد، تمام امید آنها تبدیل به یأس می­ شود و هیچ راهی برای آنها باقی نمی ماند.

مستند حاصل فصل من که کارگردانی آن را امیر نصیری بر عهده داشته، از تولیدات گروه مستند روایت فتح است و علاقمندان می­ توانند این مستند را پنجشنبه (14 آذر ماه)، بعد از اذان مغرب از شبکه یک سیما تماشا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 246

به "پخش تلاش های یک دانشجوی دختر روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش تلاش های یک دانشجوی دختر روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید