وزارت علوم درباره استفاده از القاب در دانشگاه ها بخشنامه داد

به گزارش جام پارسی، استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: اخیرا وزارت علوم درباره استفاده از القاب در محیط علمی و دانشگاه ها بخشنامه ای صادر کرده که بسیار معنادار است.

وزارت علوم درباره استفاده از القاب در دانشگاه ها بخشنامه داد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اولین همایش ملی مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی علم وفناوری یادمان محمدامین قانعی راد امروز در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گشت.

در این همایش محمد یمنی دوزی استاد دانشگاه شهید بهشتی در ارائه ای با عنوان دفاع از دانشگاه کدام دانشگاه، گفت: از دانشگاهی می توان دفاع کرد که ارتقاء اعضای هیأت علمی به مراحل اداری تبدیل نشود و در آن دانشگاه به فرهنگ تخصصی همراه با فرهنگ بومی بیندیشد.

وی با بیان اینکه تنوع زیبایی می آفریند، گفت: از دانشگاهی می توان دفاع کرد که خواستار یکسان سازی دانشجویان نباشد.

یمنی دوزی با اشاره به معایب بزرگ شدن من و اثرات آن گفت: اخیرا وزارت علوم بخشنامه ای ابلاغ کرده که درباره القابی است که در دانشگاه ها به کار برده می شود. این بخشنامه بسیار معنادار است و این تلنگر را ایجاد می کند که چه چیزی باعث ایجاد این بخشنامه شده است، برای مثال شاهد استفاده از لقب پروفسور برای برخی افراد هستیم که این موارد همان معایب بزرگ شدن من در محیط علمی است که اثرات منفی دارد.

به گفته وی تکامل نظام آموزش عالی در ایران از آموزش محور به سمت پژوهش محور و تمایل به تحصیلات تکمیلی و سیاست بین المللی شدن در کنار محاسن، معایبی هم داشته است.

وی توضیح داد: در نتیجه این تغییرات شاهد توسعه پردیس های بین المللی در دانشگاه ها بوده ایم که این پردیس ها بیشتر منبع درآمد شده اند.

وی گفت: همچنین توجه به تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی را کم اهمیت کرد در حالی که معتقدم دانشگاهی که دوره لیسانس نداشته باشد اصولا دانشگاه نیست.

توجه به پژوهش بعد آموزش را در دانشگاه کم رنگ کرده است

به گفته وی توجه به پژوهش بعد آموزش را در دانشگاه کم رنگ کرده است.

یمنی دوزی با اشاره به تاکید فروزانفر گفت: درس های این استاد گردآوری شده و این اسناد نشان می دهد وی از ابتدا در محیط علمی بر غلبه ذوق بر فن تاکید داشته است و اخیرا که در فرصت مطالعاتی بودم متوجه شدم که اغلب مربیان دنیا هم این رویکرد را در سرلوحه کار خود دارند زیرا وقتی فن بر ذوق غلبه کند دیگر شاهد دانشگاهی که بتوان از آن دفاع کرد نیستیم.

به گزارش فارس، در این همایش از آثار مرحوم محمدامین قانعی راد رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 192

به "وزارت علوم درباره استفاده از القاب در دانشگاه ها بخشنامه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم درباره استفاده از القاب در دانشگاه ها بخشنامه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید