واکسیناسیون در دوران بارداری بی خطر است

به گزارش جام پارسی، تهران (پانا) - رئیس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا در بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی رویان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون گفت استفاده از واکسن برای همه زنان به خصوص کسانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند، توصیه می گردد. شواهد وکسیناسیون نشان داده است که واکسیناسیون در دوران بارداری بی خطر است و چندین مطالعه هم نشان داده اند که واکسن هیچ اثر منفی بر قدرت باروری در آینده نخواهد داشت.

واکسیناسیون در دوران بارداری بی خطر است

به گزارش ایسنا، بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی رویان (22nd Congress on Repruductive Biomedicine) از امروز (10 شهریورماه - 1 سپتامبر) شروع شده و تا دو روز ادامه خواهد داشت. نشست نخست بیست و دومین کنگره بین المللی پزشکی تولیدمثل رویان به موضوع کرونا و تولیدمثل اختصاص داشت و اثرات کرونا و عواقب آن بر بحث تولیدمثل مردان و زنان مورد آنالیز نهاده شد.

نقش کروناویروس در باروری، نگرانی مهمی برای نظام سلامت

سخنرانی پروفسور هیو تیلور (Hugh Taylor)، رئیس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا (ASRM)با موضوع باروری و کووید 19 (reproduction and Covid 19) برگزار گردید. وی در این نشست گفت: تقریباً 207 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 در دنیا ثبت شده است و تا به امروز بیش از 4 میلیون نفر جان خود را از دست داده اند. این عظیمترین بحران سلامتی در طول زندگی ما محسوب می گردد که نقش مهمی در همه جنبه های زندگی دارد.

به گفته رئیس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا، به طور طبیعی نقش این ویروس در تولیدمثل و باروری، نگرانی مهمی برای نظام سلامت محسوب می گردد. ویروس سارس کوو2 (SARS-CoV2) عضوی از خانواده عظیم ویروس کرونا است که نگرانی های بهداشتی قابل توجهی را ایجاد نموده است. این ویروس از راه هوا منتقل می گردد و جهت تنفسی، محل اصلی جذب آن است؛ بنابراین استراتژی هایی از قبلی فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و اجتناب از فضاهای بسته داخلی، در کاهش انتقال این بیماری بسیار مؤثر است.

نگرانی های مربوط به باروری، مانعی برای درمان بهینه زنان جوان

پروفسور تیلور تأکید کرد: نگرانی های مربوط به باروری، مانعی برای درمان بهینه زنان جوان تلقی می گردد. تا به امروز داده ای مبنی بر اینکه این ویروس، گامت ها را آلوده می نماید، ثبت نشده است. زنانی که در دوران بارداری به عفونت کووید 19 مبتلا می شوند، در معرض خطر بیشتری هستند. آنها بیشتر از زنان غیرباردار همسن خود احتیاج به بستری شدن و تهویه مکانیکی دارند. استفاده از بعضی داروها برای درمان کووید 19 هم در دوران بارداری به علت نگرانی از اثرات مضر یا ناشناخته روی جنین، محدود می گردد.

استفاده از واکسن برای همه زنان توصیه می گردد

رئیس انجمن پزشکی تولیدمثل آمریکا تأکید کرد: استفاده از واکسن برای همه زنان به خصوص کسانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند، توصیه می گردد. شواهد وکسیناسیون نشان داده است که واکسیناسیون در دوران بارداری بی خطر است. چندین مطالعه نشان داده اند که واکسن هیچ اثر منفی بر قدرت باروری در آینده هم نخواهد داشت. راهکار بلندمدت این بیماری همه گیر، واکسیناسیون است و بدون در نظر گرفتن شرایط بارداری، باید به همه زنان واکسن ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1438

به "واکسیناسیون در دوران بارداری بی خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون در دوران بارداری بی خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید