امیرعبداللهیان: انتظار داریم فرانسه نگذارد دشمنان روابطمان را مدیریت نمایند ، خواهان ایستادگی اروپا در برابر تصمیمات آمریکا هستیم

به گزارش جام پارسی، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ملاقات با سفیر فرانسه در تهران، گفت: تهران از پاریس انتظار دارد که نگذارند دشمنان روابط تاریخی دو کشور، مناسبات دیرینه فیمابین را در جهت منافع نامشروع خویش مدیریت نمایند.

امیرعبداللهیان: انتظار داریم فرانسه نگذارد دشمنان روابطمان را مدیریت نمایند ، خواهان ایستادگی اروپا در برابر تصمیمات آمریکا هستیم

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، فیلیپ تیه ­­بو، سفیر فرانسه در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین­ الملل ملاقات و مصاحبه کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این ملاقات به سابقه طولانی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه اشاره نمود و اضافه کرد: توسعه ارتباطات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات فیمابین دارد.

وی در همین رابطه گفت: جمهوری اسلامی ایران از فرانسه انتظار دارد که نگذارند دشمنان روابط تاریخی دو کشور، مناسبات دیرینه فیمابین را در جهت منافع نامشروع خویش مدیریت نمایند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین­ الملل در ادامه این ملاقات با انتقاد از رفتار کشور های اروپایی در قبال اقدامات یکجانبه آمریکا و سایر رفتار های نابهنجار این کشور در جامعه دنیای تاکید نمود: کشور های اروپایی می­بایست با ایستادگی در برابر تصمیمات خودسرانه و یکجانبه آمریکا، ضمن نشان دادن استقلال خود، مانع از یکه­تازی های ناقض حقوق بشر، صلح و امنیت در دنیا گردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به شیوع کروناویروس در دنیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم­های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا، در حال مبارزه پیروز با این بیماری است.

وی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه و خانواده قربانیان کرونا گفت: بخش­های بهداشتی و درمانی دو کشور می­توانند برای کنترل این پاندمی مرگبار با یکدیگر همکاری نمایند.

امیرعبداللهیان در خاتمه این ملاقات گفت: رایزنی و همکاری جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه­های دوجانبه و منطقه­ای نقش مهمی در شکوفایی مالی و یاری به حل مسائل منطقه دارد و مجلس شورای اسلامی آماده توسعه روابط فعال و موثر پارلمانی فیمابین است

فیلیپ تیه ­­بو، سفیر فرانسه در تهران نیز در همین ملاقات ضمن تبریک به رییس و نمایندگان مجلس یازدهم گفت: صندلی و نقش جمهوری اسلامی ایران در یاری به تامین ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است. وی اضافه کرد: فرانسه از توسعه مناسبات محبت آمیز با ایران در عرصه­های مختلف بویژه ارتباطات پارلمانی استقبال می­ کند.

سفیر فرانسه در تهران در ادامه این ملاقات با تشریح سیاست­های کشور متبوعش در عرصه بین­المللی گفت: ابتکار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه­ در چارچوب احترام به توافق هسته ای بوده است.

تیه ­بو همچنین با استقبال از رایزنی و همکاری فرانسه و ایران در یاری به حل مسائل منطقه از جمله مبارزه با تروریسم گفت: افزایش تعاملات پارلمانی در تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین مؤثر است.

امیرعبداللهیان در خاتمه این ملاقات از وعده های بی عمل سه کشور اروپایی در قبال تعهداتشان به ملت ایران به تفصیل انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 704

به "امیرعبداللهیان: انتظار داریم فرانسه نگذارد دشمنان روابطمان را مدیریت نمایند ، خواهان ایستادگی اروپا در برابر تصمیمات آمریکا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: انتظار داریم فرانسه نگذارد دشمنان روابطمان را مدیریت نمایند ، خواهان ایستادگی اروپا در برابر تصمیمات آمریکا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید