هر آنچه که باید درباره بسته بندی زعفران بدانیم

به گزارش جام پارسی، همواره نام زعفران در قسمت بالای فهرست محصولات صادراتی ایران دیده می گردد. از آنجایی که عایدی کاشت این محصول همواره بالا بوده؛ هرساله افراد بیشتری ترغیب می شوند که به سمت کاشت آن بروند؛ اما باید توجه داشت که برای کسب عایدی، محصول باید از جهات مختلفی، مانند کیفیت، بسته بندی و… نسبت به رقبا متمایز باشد. در ادامه در خصوص آموزش بسته بندی زعفران برایتان صحبت می کنیم و می گوییم این کار به چه روش هایی انجام می گردد و بسته بندی زعفران چه کمی به شما می نماید.

هر آنچه که باید درباره بسته بندی زعفران بدانیم

فایده هایی که آموزش بسته بندی زعفران به شما می رساند

مراقبت های خاص از این زعفران، آن را منحصربه فرد نموده است. بسته بندی زعفران یکی از راه هایی است که باعث می شود از این محصول بیشتر مراقبت کنید. از آنجایی که قرار گرفتن در معرض نور، هوا و رطوبت موجب کاهش کیفیت زعفران می شود، باید به نوع بسته بندی و مواد استفاده شده توجه ویژه ای داشته باشیم. بسته بندی مناسب می تواند موجب افزایش طول عمر کیفیت، رنگ و عطر زعفران شود.

3 روش برتر بسته بندی زعفران

راه های بسته بندی زعفران زیاد است و به روش های گوناگونی می توانید این کار را انجام دهید؛ اما 3 روش بسته بندی که در زیر معرفی می کنیم، نسبت به سایر روش ها رایج تر هستند و کیفیت زعفران را مثل روز اول بالا نگه می دارند. اگر نوع بسته بندی به درستی انتخاب و در جای خشک و خنک نگه داری شود، محصول شما برای مدت طولانی با کیفیت باقی خواهد ماند. در این بخش نگاهی به این 3 روش رایج بسته بندی های زعفران می اندازیم.

ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی وزن کمی دارند و آن ها را می توان به راحتی حمل کرد. همین طور، قیمت مناسبی دارند و ارزان هستند؛ اما از آنجایی که ممکن است زعفران در معرض نور خورشید و رطوبت قرار بگیرد؛ استفاده از این بسته بندی زعفران کیفیت آن را کاهش می دهد.

ظروف شیشه ای

ظروف شیشه ای انتخاب دیگری برای بسته بندی زعفران هستند. یکی از دلایل محبوبیت ظروف شیشه ای، اعتماد بیشتر مصرف نمایندگان است؛ چون آن ها می توانند زعفران داخل شیشه را ببینند و تا حد زیادی بدانند که این محصول چه کیفیتی دارد. از طرف دیگر، شیشه ماهیت غیر واکنشی داشته و موجب آلودگی این محصول نمی شود. بعلاوه ماهیت شیشه و نوع این بسته بندی زعفران به گونه ای است که از ورود هوا و رطوبت جلوگیری می نماید. با این اوصاف گزینه مناسبی محسوب می شود.

ظروف فلزی

یکی دیگر از بسته بندی های رایج، ظروف فلزی هستند. این نوع ظروف از زعفران، به طور کامل محافظت می نمایند؛ اما از آنجایی که نسبت به دو نوع بسته بندی دیگر وزن بیشتری دارد؛ ممکن است حمل آن برای بعضی افراد چالش بر انگیز باشد.

آموزش مراحل بسته بندی زعفران

برای رسیدن به آموزش بسته بندی زعفران، باید چندین مرحله دیگر را هم پشت سر بگذارید. انجام تمام این موارد به شما یاری می نماید که بتوانید محصول باکیفیتی را تهیه و به دست مشتریان برسانید.

مرحله اول برداشت زعفران است که از ظرافت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل معمولا به صورت دستی انجام می شود. پس از آن مرحله خشک کردن شروع می شود که با قرار دادن تار های نازک گیاه در منطقه ای خشک و دارای تهویه مناسب، صورت می گیرد. این فرآیند ممکن است چندین روز طول بکشد و برای این که گیاه به درصد خشکی مناسبی برسد، به طور دقیقی نظارت می شود؛ اما دستگاه هایی برای خشک کردن هم در بازار وجود دارد که با استفاده از آن ها در مدت چند دقیقه می توانید حجم زیادی از زعفران را خشک کنید.

زمانی که گیاه به خشکی مورد نظر رسید، ناخالصی ها از آن جدا می شوند تا محصولی با کیفیت به دست مصرف نماینده برسد. حال نوبت به وزن کشی (معمولا هر مثقال = 4/66 گرم) و بسته بندی این طلای قرمز می رسد؛ در این مرحله زعفران را بنا به هدف و سلیقه با یکی از ظروف ذکر شده بسته بندی می کنیم و اطلاعاتی مانند: وزن، نوع زعفران، علامت تجاری، تاریخ فراوری و انقضا، پروانه و شماره سری ساخت و نکات ضروری برای نگه داری محصول را، روی بسته بندی زعفران درج می کنیم. گفتنی است که بنا به موقعیت جغرافیایی و هدف از ارائه محصول، معمولا ظاهر بسته بندی ها با یکدیگر متفاوت هستند.

هر چه مراحل ذکر شده با دقت و وسواس بیشتری انجام شوند، محصولی با کیفیت و ماندگاری بالا در اختیار خواهیم داشت. بدون شک نوع بسته بندی زعفران نیز، در بازاریابی آن و جذب مخاطب تاثیر به سزایی دارد؛ هر چه ظاهر محصول شکیل تر باشد، مشتریان بیشتری به سمت شما کشیده می شوند.

دستگاه های موردنیاز آموزش بسته بندی زعفران

تا اینجا درباره انواع ظروف بسته بندی و مراحل بسته بندی شرح دادیم؛ اما یکی از بخش های مهم این کار، استفاده از دستگاه ها و ابزار های مناسب است. نگاهی به رایج ترین دستگاه های این حوزه آموزش بسته بندی زعفران و مراحل قبل آن می اندازیم.

دستگاه دوخت دستی

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان برای بسته بندی زعفران استفاده کرد، دستگاه دوخت دستی است که احتمالا نمونه آن ها را در فروشگاه ها و عطاری ها دیده اید. قسمت حرارتی این دستگاه، موجب دوخت و پرس پلاستیک می شود. اگر در حال حاضر در ابتدای این مسیر قرار دارید، استفاده از این دستگاه و کار آسان با آن، انتخاب هوشمندانه ای است. البته باید در نظر داشت که این نوع بسته بندی ظاهری ساده داشته و ممکن است در بازار با قیمت بالا به فروش نرود.

دستگاه دوخت افقی

کار با این دستگاه نیز مشابه دستگاه دوخت دستی بسیار ساده بوده و از سرعت بالا تری در بسته بندی محصول برخوردار است. این مدل دستگاه در دو نوع ریلی و افقی وجود داشته و در صورت استفاده از مدل اتوماتیک آن، می توان اطلاعاتی مانند تاریخ و سایر مشخصات را روی محصول درج کرد. محصول با قرار گرفتن بر ریل غلتان، به طور اتوماتیک وارد پوشش بسته بندی شده و از طریق دوخت حرارتی، بسته بندی می شود.

حال که با انواع دستگاه های بسته بندی زعفران آشنا شدید، به راحتی می توانید دستگاه مناسب خود و کسب و کارتان را انتخاب کنید. از قلم نیاندازید که عموم افراد ابتدا بسته بندی محصول شما را می بینند و سپس از کیفیت اصلی آن آگاه می شوند؛ بنا براین در انتخاب بسته بندی بهتر است نهایت سلیقه به کار برده شود.

دستگاه خشک کن

در حال حاضر دستکاه های خشک کن بسیار با کیفیتی، مانند دستگاه خشک کن زعفران ماه چین، در بازار وجود دارند که از مکش، سیستم گرمایشی و تهویه بسیار مناسبی برخوردارند. این دستگاه به شما این امکان را می دهد که در عرض 5 دقیقه زعفران خود را خشک کنید. با این دستگاه دیگر نیازی نیست که تا چند روز منتظر خشک شدن زعفران خود باشید. این دستگاه سرعت کارتان را بالا می برد و در مدت کوتاه زعفران زیادی را خشک و بسته بندی می کنید. این دستگاه مناسب کشاورزانی که می خواهند زعفران خود را به صورت صادراتی خشک و سپس بسته بندی نمایند.

قدم های اصولی قبل از بسته بندی زعفران

برای این که بتوانید از زعفران عایدی بالایی کسب کنید، ضروری است مرغوب ترین پیاز زعفران را تهیه کنید. در یکی از برترین وبسایت های تخصصی بنام ماه کشت می توانید باکیفیت ترین پیازهای زعفران را خریداری کنید و با یادگیری روش کاشت مناسب، یک بار این محصول را بکارید؛ اما برای چند سال از آن برداشت باکیفیتی داشته باشید. علاوه براین، بخش بزرگی از عایدی کاشت زعفران به خشک کردن اصولی و بسته بندی مناسب بستگی دارد تا سهم بازار بیشتری را به دست بیاورید. برای خشک کردن راحت تر حجم بالای زعفران می توانید از دستگاه خشک کن ماه چین بهره ببرید. این دستگاه برای خشک کردن هم زمان اندازه متفاوتی از زعفران ساخته شده است. با خرید این دستگاه و آموزش بسته بندی زعفران اصولی می توانید به عایدی بالایی در این حوزه برسید.

منبع: اتاق
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1906

به "هر آنچه که باید درباره بسته بندی زعفران بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره بسته بندی زعفران بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید