نگاهی به دشمنان هورایزن فوربیدن وست؛ چگونه در برابر آن ها پیروز شویم؟

به گزارش جام پارسی، پلی استیشن در این مدت اطلاعات زیادی درباره بازی هورایزن فوربیدن وست (Horizon Forbidden West) منتشر نموده است. حال نوبت به راه مقابله با دشمنان رسیده است. جهانی فوربیدن وست به شدت زیباست ولی خطر در جای جای آن وجود دارد. دشمنان ایلوی (Aloy)، هم انسان و هم رباط ها، همگی از زمان زیرو داون (Zero Dawn) چندین برابر شده اند. در این جهان امکان دارد شما با یک کاروان بار روبرو شوید. حتی امکان دارد تعدادی از افراد بدون دلیل خاصی به شما حمله نمایند. به همین دلیل همیشه در فوربیدن وست چالش وجود داشته و فرصت هایی هم وجود دارد که شما بتوانید از آن ها برای پیروز شدن بهره ببرید.

نگاهی به دشمنان هورایزن فوربیدن وست؛ چگونه در برابر آن ها پیروز شویم؟

مبارزات پیشرفته

یکی از اهداف تیم گوریلا گیمز (Guerrilla Games) پیشرفت در زمینه مبارزات نسبت به زیرو داون است. بعلاوه این پیشرفت بر پایه آزادی عمل بازیکن در مداخله و انتخاب در مبارزات خواهد بود. چارلز پرین (Charles Perain) طراح مبارزات در این زمینه می گوید:

یکی دیگر از عواملی که برای تیم سازنده اهمیت داشت این بود که ایلوی به سبک مبارزات و توانایی های خود عادت کند. بعلاوه با توجه به تجربیات زیادی که ایلوی در بازی زیرو داون داشت قطعا نسبت به گذشته پیشرفت داشته است. پیشرفت او در انیمیشن تازه بازی نمایش داده می گردد. نکته مهم اینجاست که ایلوی به گونه ای طراحی شده که راحت تر با محیط اطراف خود ارتباط برقرار می نماید. البته او انسانیت خود را از دست نمی دهد.

برای طبیعی جلوه دادن اتفاقات ایلوی در سفر خود مسائل زیادی خواهد داشت. برای مثال مکانیک گرَپِل (Grapple Mechanic) که نشان می دهد در مسافت های طولانی برای ایلوی خسته نماینده است.

تیم هوش مصنوعی هم نقش بسیار مهم در بهبود مبارزات در بازی فوربیدن وست داشتند. به خصوص زمانی که بحث به سخت تر شدن مبارزات می رسد. سرگروه برنامه نویسان این بازی، آرجن بجی (Arjen Beji) در این زمینه می گوید:

انیمیشن بهبود یافته

همانطور که مطالب قبلی گفته شده بخش توانایی ها کاملا از نو بازسازی شده است. این باعث شده تا توانایی های بسیاری به بازی اضافه شده و بازکنان بتوانند سبک خاص خود را در مبارزه و بازی انتخاب نمایند. از لحاظ انیمیشنی، به علت افزایش حرکات ایلوی و دشمنان چالش های بسیاری در این زمینه بوجود آمده است. تیم سازنده کوشش بسیاری نموده است تا با آنالیز آناتومی و حرکات شخصیت اصلی بازی بتواند انیمیشن ها را به روان ترین حالت ممکن طراحی کند. در اصل تفاوت بسیار زیادی بین حرکات یک ربات و انسان وجود دارد اما به علت هدف یکسان، هسته کار هم مشابه است.

مهم ترین نکته در زمینه طراحی انیمیشن تعیین بودن ویژگی هر شخصیت در بازی است. هر انسان یا ربات در بازی حول یک سبک از گیم پلی طراحی شده که با بازیکن به وسیله حرکات ارتباط برقرار می نماید. تیم سازنده این حرکات را بسیار تعیین و دقیق طراحی نموده تا بازیکن بتواند از فاصله دور هم دشمنان خود را شناسایی کند. در اصل هر کرکتر زمانبندی خاصی برای حرکات دارد که به بازیکن فرصت حمله می دهد. از طرفی این زمانبندی و سبک حرکات می تواند یک شاخصه برای شناسایی دشمنان باشد.

ریچارد اود طراحی انیمیشن در شرکت گوریلا گیمز می گوید:

قابلیت تعیین و هدفمند بودن مبارزه تنها مربوط به بخش طراحی انیمیشن نیست. بلکه بخش برنامه نویسی هم در این زمینه بسیار درگیر است. تیم برنامه نویسی با طراحی شرایط بدنی، صداگذاری و حتی عملکرد دشمنان در این بخش نقش دارند. در فوربیدن وست دشمنان در پی شما خواهند گشت. حتی اگر حرکتی را در جایی مشاهده نمایند در پی آن خواهند رفت. حتی اگر دشمنان را بی صدا از بین برده باشید، اگر شناسایی شوند برای شما دردسرساز خواهند بود.

در هورایزن فوربیدن وست شما می توانید از دشمنان فرار کنید. زمانی که شما در مکانی که آن ها انتظار دارند، نباشید در پی شما خواهند گشت. دشمنان انسان به صورت گروهی شما را دنبال خواهند کرد و سرگروه آن ها مکان شما را به آن ها خواهد گفت. با توجه به انیمیشن و حرکات این افراد بازیکن می تواند حرکت بعدی را پیش بینی کند.

موضوع بالا در به وجود آمدن فرصت برای حمله نقش اساسی دارد. راه های مختلفی برای مبارزه وجود دارد. اینکه چگونه یک بازیکن تصمیم به مبارزه بگیرد تأثیر بسیاری در مدت آن خواهد داشت. بعلاوه بازیکن برای حمله باید منابع را هم در نظر بگیرد. بعضی علاقه دارند تا دشمنان را بی سر و صدا نابود نمایند. این درحالی است که بعضی علاقه به درگیر شدن با دشمنان دارند. انتخاب با خود افراد است.

زنده کردن مبارزات

این مبارزات تنها در حالت مجازی نیستند. تیم بخش صدای گوریلا گیمز نقش بسیار مهمی در زنده کردن این مبارزات دارند. مدیر بخش طراحی صدای این شرکت به نام پینار تِمیز (Pinaz Temiz) درباره صدای ربات ها و کرکترهای مختلف شرح می دهد:

قرار دادن صدا روی بازی یک کار بسیار سخت است. در اصل زمانی که طراحان بازی را صدا گذاری می نمایند مسائل زیادی وجود دارند. در طول زمان، وقتی مسائل رفع گردد، صداگذاری به برترین نحو اجرا خواهد شد. بسیاری از صداگذاران چندین بار یک صدا را برای یک حرکت ضبط می نمایند تا برترین گزینه را انتخاب نمایند.

ربات های حیرت انگیز

قطعا صداگذاری تنها فاکتور زیبایی ربات ها در بازی فوربیدن وست نیست. در اصل این طراحی ربات ها هستند که باعث حیرت بازیکنان خواهند شد. تیم گوریلا گیمز کوشش بسیاری کردند تا دشمنان شخصیت خاص خود را داشته و تا جای ممکن واقعی به نظر برسند. زمانی که با یک دشمن روبرو شوید، یک خلاصه از توانایی ها، نقاط ضعف و قوت آن نمایش داده می گردد. سپس بازیکن تصمیم می گیرد تا چگونه با آن رفتار کند. در ادامه برای اطلاعات بیشتر می توان از کتاب های کمیک، کانسپت آرت و چیزهای دیگر استفاده کرد.

زمانی که شما خلاصه را مشاهده کردید یک ویدئو از خلقیات ربات خواهید دید. این نشان می دهد که تیم سازنده کوشش زیادی برای ساخت کرکتر در این موجودات انجام داده است. برای مثال Clawstrider بسیار عصبانی و سریع است. این موجودات بسیار هوشیار و فعال هستند. در بازی تعدادی علائم از این موجودات وجود دارد تا بازیکن بتواند رفتار آن ها را درک کند.

تمیز در ادامه شرح داد:

دشمنان تازه!

ایلوی تنها با دشمنان ربات روبه رو نخواهد شد. بلکه تعداد دشمنان انسان هم بسیار زیادتر شده است. برای مثال گروه یاغیان رگالا (Regalla) یک دسته از قبیله تناکث (Tenakth) هستند. ساخت انسان های مختلف باعث شد تا گوریلا بتواند تمرکز بیشتری روی مبارزات در برابر انسان ها داشته باشد. هر دشمن انسان مانند ربات هم رفتار خاص خود را خواهد داشت.

ریچارد او در این زمینه شرح داد:

تیم سازنده بخش مبارزات هم امکانات تازهی برای جابجایی بین حالت مبارزه از راه دور و نزدیک فراهم کردند. قابلیت Resonator Blast به بازیکنان اجازه می دهد تا از حرکات ترکیبی بیشتری استفاده نمایند. زمانی که ایلوی حمله می نماید، خط این قابلیت آغاز به پر شدن می نماید. زمانی که پر شد می توان از این انرژی برای حمله و ضربه سنگین استفاده کرد. اگر شما Resonator Blast را قبل از اینکه از بین برود، با تیر کمان مورد اصابت قرار دهید، یک آسیب جدی به دشمنان خواهید زد. این مکانیک تازه ارتباط خوبی بین دو حالت مبارزه از راه دور و نزدیک، به وجود می آورد. همین باعث می گردد تا بازیکنان به ایجاد تنوع در مبارزه خود ترغیب شوند.

ریچارد او در ادامه شرح داد:

تکنولوژی موکپ یا Motion Capture حالتی است که در آن حرکات هر کرکتر به وسیله یک بازیگر در دنیای واقعی اجرا شده و به وسیله کامپیوتر ضبط می گردد. این تکنولوژی به واقعی بودن بازی به شدت یاری نموده و باعث می گردد حرکات هم بسیار روان تر باشند.

زمانی که رفتار هر کرکتر را در بازی به یک حیوان نسبت بدهید متوجه خواهید شد که کوشش تیم سازنده برای ساخت هر کرکتر بسیار زیاد بوده است. برای مثال سربازان یاغی مانند یک کفتار است. این باعث می گردد که تنوع زیادی در رفتار او وجود داشته باشد و کنترل آن بسیار سخت باشد. ظاهر آن ها به گونه ای خاص بوده تا نشان دهد که همیشه آماده حمله هستند. با این حال این افراد به تنهایی حمله نمی نمایند.

البته همه کرکترها ثابت رفتار نمی نمایند و ممکن است در شرایط مختلف، متفاوت رفتار نمایند. با این حال هسته طراحی هر گروه یکسان بوده و می توان تا حدی حرکت بعدی را پیش بینی کرد.

برای فوربیدن وست آماده شوید

با وجود تمام خطرهایی که در فوربیدن وست وجود دارد، ایلوی می تواند همیشه خود را ارتقاء داده و به سمت مبارزه پیش برود. اینکه چگونه با دشمنان و مسائل برخورد گردد بستگی به بازیکن دارد. به طور کلی تنوع بسیار زیادی برای آماده سازی ایلوی برای مبارزه وجود دارد. شما باید پوشش و ابزار مناسب را برای حمله داشته باشید و در میز کار آن ها را ارتقاء دهید.

قابلیت اسکن محیط از هورایزن زیرو داون، در این بازی هم وجود دارد. این قابلیت نقاط ضعف دشمنان را برای شما تعیین نموده و راستا حرکت آن ها را هم به شما نشان خواهد داد. بعلاوه با وجود ابزار و Potion تازه شما می توانید با اندکی خلاقیت بسیاری از دشمنان را از بین ببرید. همین باعث شده تا یکی از برترین تجربه های مبارزه را داشته باشد.

ارجن در پایان گفت:

اگر شما بازی هورایزن زیرو داون را تجربه نموده باشید، قطعا تعدادی موضوعات مشابه را مشاهده خواهید کرد. با اینحال فوربیدن وست نسبت به زیرو داون پیشرفت بسیار زیادی داشته و در زمینه مبارزات هم بسیار بهبود پیدا نموده است.

منبع: Blog.Playstation.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1592

به "نگاهی به دشمنان هورایزن فوربیدن وست؛ چگونه در برابر آن ها پیروز شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دشمنان هورایزن فوربیدن وست؛ چگونه در برابر آن ها پیروز شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید