35 فیلمی که در سال 2020 نباید از دست بدهید

به گزارش جام پارسی، مجله دیجی کالا - صوفیا نصرالهی: معمولا به دنبال هر سال سینمایی خوب، یک سال سینمایی متوسط داریم. سال گذشته از لحاظ اسامی بزرگ یکی از آن سال های استثنایی بود. از کوئنتین تارانتینو تا مارتین اسکورسیزی فیلم ساخته بودند و مثل همیشه سینمای مستقل هم برایمان چند نام تر و تازه داشت.

35 فیلمی که در سال 2020 نباید از دست بدهید

علاوه بر این، کارگردانان مطرحی مثل نوآ بومباک که با فیلم هایشان مورد توجه قرار گرفتند. اما انتخاب لیست بهترین فیلم های 2020 به سادگی سال قبل نیست. از جزییات فیلم های برتر سال 2020 و جدیدترین فیلم های هالیوودی هنوز اطلاعات زیادی نداریم. یک نگاه گذرا نشان می دهد که همچنان شاهد دنباله ها و بازسازی های زیادی خواهیم بود.

فیلم های ابرقهرمانی هر چند عناوینشان چندان کنجکاوی برانگیز نیست، اما قطعا جزو فیلم های پرفروش های سال 2020 هستند. یکی دو کارگردان پیشکسوت مثل استیون اسپیلبرگ و چند کارگردان هزاره سوم مثل جاد آپاتو هم هستند که فیلم هایشان قطعا برای دیدن جالب است. برخی از فیلم ها هم فقط به دلیل حضور برخی از بازیگران انتخاب شده اند.

1. The Grudge

کارگردان:

Nicolas Pesce

بازیگران:

Betty Gilpin, Andrea Riseborough, William Sadler

تاریخ اکران:

3 ژانویه (13 دی 1398)

سری فیلم های ترسناک کینه (The Grudge) همیشه مورد توجه طرفداران فیلم ترسناک بوده است. این فیلم های ترسناک که اساس شان اتفاقات ماورالطبیعه است بازسازی یک سری فیلم ژاپنی به همین نام است. اولین قسمت کینه سال 2004 ساخته شد. کارگردانش تاکاشی شیمیزو ژاپنی بود، اما بازیگران و تهیه کنندگانش آمریکایی بودند.

قسمت جدید آن داستان خانه ای است که توسط یک روح کینه توز طلسم شده و طلسم به این ترتیب عمل می کند که هر کسی وارد خانه گردد به طرز خشونت بار و فجیعی خواهد مرد. نیکلاس پشی کارگردان قسمت جدید کینه ساخت فیلم هایی، چون چشمان مادرم را در کارنامه اش دارد که نمره قابل قبولی از منتقدان گرفته بود.

حالا باید دید یک کارگردان که سابقه ساخت فیلم های ترسناک مورد پذیرش منتقدان را در کارنامه اش دارد می تواند سری فیلم های کینه را که قسمت های آخرش به قهقرا رفته بود، نجات بدهد یا نه.

2. Underwater

کارگردان:

William Eubank

بازیگران:

Betty Gilpin, Andrea Riseborough, William Sadler

تاریخ اکران:

10 ژانویه (20 دی 1398)

ویلیام یوبانک از اولین فیلمی که سال 2011 ساخت به ژانر علمی-تخیلی علاقه نشان داد. فیلم جدیدش زیر آب هم یک اثر علمی-تخیلی است. داستان گروهی از محققان است که در مورد دنیا زیر آب تحقیق می کنند.

بعد از یک زلزله آزمایشگاه زیرزمینی آن ها نابود می گردد و آن ها در تلاش هستند که امنیت را به آزمایشگاه شان برگردانند، اما چیزی بیش از آن چه در کف دریا اتفاق می افتد، آن ها را تهدید می کند که باید از آن بیشتر بترسند. کریستن استوارت اولین بازیگری بود که برای بازی در فیلم زیر آب انتخاب شد.

از آن جایی که یوبانک به عنوان مدیر فیلمبرداری پیش تر فعالیت داشته است، به نظر می رسد باید از لحاظ بصری منتظر فیلم جذابی باشیم. فیلمبرداری فیلم اواسط سال 2017 صورت گرفت.

3. The Voyage of Doctor Dolittle

کارگردان:

Stephen Gaghan

بازیگران:

Tom Holland, Robert Downey Jr. , Emma Thompson

تاریخ اکران:

17 ژانویه (27 دی 1398)

همیشه هم فیلم هایی که منتظر دیدن شان هستیم بلاک باستر ها یا آثار جدی نیستند. گاهی کمدی ها هم فیلم های کنجکاوی برانگیزی هستند. کمدی فانتزی سفر دکتر دولیتل کمدی فانتزی است که از روی کتاب های دکتر دولیتل اقتباس شده است. کتاب هایی که نوشته هیو لافتینگ است و سفر دکتر دولیتل دومین جلد این کتاب ها محسوب می گردد.

کتاب از لحاظ حجم نسبت به قسمت قبلی اش چند برابر بود و مخاطبانش هم نسبت به جلد اول بزرگتر ها بودند و داستان برای مخاطبان بالغ تر نوشته شده بود. قهرمان فیلم همان دکتر دولیتل است. پزشکی که کشف می کند می تواند با حیوانات حرف بزند.

به جز بازیگران، صداپیشگان فیلم هم از میان بازیگران مشهور هستند و در میان آن ها می گردد به ماریون کوتیار و رالف فاینس اشاره کرد. نکته حاشیه ای فیلم این است که آوریل سال 2019 اعلام شد به دلیل این که فیلم در اکران های آزمایشی اش شکست خورده دوباره در 21 روز برخی از صحنه های آن فیلمبرداری می شوند.

4. Bad Boys for Life

کارگردان:

Adil El Arbi, Bilall Fallah

بازیگران:

Will Smith, Joe Pantoliano, Vanessa Hudgens

تاریخ اکران:

17 ژانویه (27 دی 1398)

عادل العربی و بلال فلاح تا به حال سر سه فیلم با یکدیگر به صورت مشترک کارگردانی کرده اند و فیلم هایشان هم اکثرا درام ها و تریلر های جنایی هستند که تقریبا نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را جلب کرده بودند. اما این بار سراغ یک اکشن با مایه های کمدی رفته اند. فیلم را دو نفر از مشهورترین چهره های هالیوود یعنی ویل اسمیت و جری بروکهایمر تهیه کرده اند.

سری فیلم های پسران بد با بازی ویل اسمیت در نقش اصلی اولین بار سال 1995 ساخته شد. فیلم داستان هایی است که برای دو کارآگاه اتفاق می افتد. فیلم پسران بد برای زندگی سومین قسمت از سری فیلم های پسران بد است. سال 2008 مایکل بی، که برای ساختن اکشن های هیجان انگیز شهرت دارد، اعلام کرد که قسمت سوم پسران بد را او کارگردانی خواهد کرد.

اما او و ویل اسمیت هر دو جزو گران ترین چهره های هالیوود بودند و دستمزدشان زیاد می شد. از سال 2009 کار روی فیلمنامه قسمت سوم آغاز شد. کارآگاه مارکوس برنت در این قسمت بالاخره ترفیع گرفته و بازپرس نیروی پلیس شده است و آن یکی یعنی مایک لووری بحران میانسالی را تجربه می کند. آن ها یک بار دیگر به هم می پیوندند تا پرونده قتل برادر یک مزدور آلبانیایی را حل کنند که قول داده پول خوبی به آن ها بدهد.

5. Birds of Pre

کارگردان:

Cathy Yan

بازیگران:

Margot Robbie, Mary Elizabeth Winstead, Ewan McGregor

تاریخ اکران:

7 فوریه (18 بهمن 1398)

پرندگان شکاری با عنوان کامل Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn اولین فیلم ابرقهرمانی سال 2020 است و هشتمین فیلم از دنیا گسترش یافته DC که نه تنها قهرمانش که کارگردان و فیلمنامه نویسش هم زن هستند.

اتفاقی که پیش از این سر فیلم واندروومن رخ داده بود. قصه فیلم از این قرار است که بعد از اختلافی که بین هارلی کویین و جوکر رخ می دهد، هارلی کویین به ابرقهرمان ها می پیوندد تا یک دختر جوان را از چنگال لرد جنایتکار شیطانی نجات بدهد.

بعد از ماجرا های جوخه انتحار بتمن ناپدید شده و شهر گاتهام بی دفاع در برابر جرم و جنایت رها شده. پرندگان شکاری قرار است اولین قسمت از یک سری فیلم ابرقهرمانی با موضوع هارلی کویین باشد.

6. The Kings Man

کارگردان:

Matthew Vaughn

بازیگران:

Matthew Goode, Gemma Arterton, Ralph Fiennes

تاریخ اکران:

14 فوریه (25 بهمن 1398)

مرد شاهان یک کمدی-اکشن ماجراجویانه از سری فیلم های کینگزمن است. فیلم اقتباسی از سری کمیک بوک هایی به همین نام است. دیو گیبونز و مارک میلار خالقان این کمیک بوک ها هستند. در این قسمت از سری کینگزمن مجموعه ای از بدترین قدرتمندان و مغز متفکر های جنایت گرد هم جمع می شوند تا نقشه یک جنگ را طراحی کنند.

جنگی که قرار است میلیون ها نفر را از بین ببرد. یک مرد باید با زمان مسابقه بدهد تا آن ها را متوقف کند. ماتیو ون دوباره به عنوان کارگردان این قسمت انتخاب شده است. او کارگردان دو قسمت قبلی کینگزمن و یکی از قسمت های ایکس من است. هیچ کدام از فیلم های کینگزمن که ون کارگردانی کرده نتوانسته اند نظر منتقدان را به خودشان جلب کنند، اما اکثرشان در گیشه فیلم های پرفروشی بوده اند و مخاطبان خودشان را راضی کرده اند.

7. What About Love

کارگردان:

Klaus Menzel

بازیگران:

Sharon Stone, Iain Glen, Andy Garcia

تاریخ اکران:

14 فوریه (28 بهمن 1398)

از آن درام های رومانتیکی که یا دلچسب از کار درمی آید یا فیلم ضعیفی که نمی گردد تحملش کرد، اما به هر حال به خاطر حضور شارون استون و اندی گارسیا کافی است تا هر فیلمی کنجکاوی برانگیز باشد. عشق چه می گردد؟ در حقیقت اسم یک آهنگ است که گروه راک کانادایی تورنتو در اصل آن را ضبط کردند، اما با بازخوانی گروه هارت در سال 1985 معروف شد.

البته فیلمی که کلاوس منزل ساخته ربطی به آن قطعه ندارد. این دومین فیلم کلاوس منزل است که اولین فیلمش فاجعه بود. این یکی داستان دو عاشق جوان است که وقتی خانواده هایشان از تجربه سرخوشانه آن ها با خبر می شوند زندگی شان برای همیشه تغییر می کند، چون یاد می گیرند که خودشان هم می توانند دوباره عشق را پیدا کنند.

8. Onward

کارگردان:

Dan Scanlon

صداپیشگان:

Tom Holland, Chris Pratt, Julia Louis-Dreyfus

تاریخ اکران:

6 مارس (16 اسفند 1398)

فیلم به پیش یک انیمیشن فانتزی شهری است که به روش سه بعدی توسط کمپانی پیکسار ساخته شده است. ماجرا های فیلم در یک دنیای جادویی اتفاق می افتد که ساکنانش الف ها، ترول ها، سانتور ها (اسب هایی با سر انسان) و روح ها و بقیه موجودات اسرارآمیز هستند.

این دنیا جایی است که در آن افسانه های پریان واقعیت پیدا می کنند و حقیقت میدان را به جادو می بازد. البته ساکنان این دنیا فانتزی از موبایل و ماشین به جای جادو استفاده می کنند. دو برادر نوجوان الف کنجکاو می شوند که کشف کنند آیا هنوز هم در دنیا جادو وجود دارد یا نه. آن ها می خواهند با استفاده از جادو یک روز را با پدرشان بگذرانند که وقتی خیلی بچه بودند از دنیا رفته و آن ها خاطره ای از او ندارند.

9. The Way Back

کارگردان:

Gavin OConnor

بازیگران:

Ben Affleck, Janina Gavankar, Jayne Taini

تاریخ اکران:

6 مارس (16 اسفند 1398)

گاوین اوکانر را با فیلم هایی مثل حسابدار و جین اسلحه دارد می شناسیم. معمولا تریلر های اکشن را خوب می سازد، اما این بار سراغ یک درام ورزشی رفته است. ژوئن سال 2018 بود که خبر رسید اوکانر و بن افلک که پیش از این هم همکاری داشتند قرار است دوباره یک تیم تشکیل بدهند. فیلمنامه را برد اینگلسبی درباره یک ستاره سابق بسکتبال نوشت.

مردی که همسر و بنیان زندگی اش را به دلیل اعتیاد از دست داده و حالا در تلاش است که دوباره روحش را پاک کند. برای این کار تصمیم می گیرد مربی ورزش یک دبیرستان گردد. در حالی که تیم دبیرستان شکل می گیرد او دوباره با شیاطین درونش روبرو می گردد. نام فیلم در ابتدا چیز دیگری بود و تغییر پیدا کرد. سال 2011 پیتر ویر هم فیلمی به همین نام ساخته بود.

10. First Cow

کارگردان:

Kelly Reichardt

بازیگران:

Alia Shawkat, Toby Jones, John Magaro

تاریخ اکران:

6 مارس (16 اسفند 1398)

کلی ریکارد دو سال پیش با فیلم برخی زنان (Certain Women) توجه ها را به خودش جلب کرد. درامی زنانه که به شیوه ای هنرمندانه ساخته شده بود. فیلم جدیدش اولین گاو هم یک درام است که البته سال 2019 هم در جشنواره تلوراید اولین نمایش اش تجربه کرد، اما اکران عمومی اش به اوایل سال 2020 افتاد.

فیلمنامه فیلم را خود ریچارد به همراه جاناتان ریموند براساس رمانی از ریموند نوشته اند. اسم اصلی رمان نیمه زندگی است. داستان آشپزی که به غرب سفر کرده و به گروهی از تله گذاران پوست خز پیوسته است.

او در میان آن ها فقط پیروز می گردد با یک مهاجر چینی ارتباط برقرار کند. مردان باید با هم همکاری کنند، اما واقعیت این است که تجارت همه آن ها به مالک زمین ثروتمندی بستگی دارد که صاحب یک گاو شیرده است.

11. Godzilla vs. Kong

کارگردان:

Adam Wingard

بازیگران:

Millie Bobby Brown, Eiza González, Alexander Skarsgård

تاریخ اکران:

13 مارس (23 اسفند 1398)

یک فیلم هیولایی آمریکایی که دنباله ای بر گودزیلا: پادشاه هیولایان (محصول 2019) و کونگ: جزیره جمجمه (محصول 2017) است. این چهارمین فیلم از سری فیلم هایی است که در آن دو هیولا روبه روی هم قرار می گیرند. سی و ششمین فیلمی که در آن گودزیلا داریم و دوازدهمین فیلم از سری فیلم هایی که مربوط به کینگ کونگ است.

البته این تازه چهارمین فیلمی است که هالیوود درباره گودزیلا تولید کرده، چون مهد تولد گودزیلا سینمای ژاپن بوده است. در این فیلم کونگ غول آسا با گودزیلایی روبه رو می گردد که هیچ چیز نمی تواند جلویش را بگیرد.

دنیا شاهد جدال آن هاست تا ببیند که چه کسی پادشاه هیولا ها خواهد شد. آدام وینگارد برای ساختن فیلم های ترسناکی مثل مهمان شهرت دارد. این اولین باری است که فیلمی درباره این دو هیولا کارگردانی کرده است.

12. The Invisible Man

کارگردان:

Leigh Whannell

بازیگران:

Elisabeth Moss, Aldis Hodge, Storm Reid

تاریخ اکران:

28 فوریه (9 اسفند 1398)

درباره فیلم مرد نامریی توضیح چندانی نمی گردد داد، چون خلاصه داستانش هنوز مشخص نیست یا درواقع در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. فقط می دانیم که این فیلم بلندی درباره یکی از شخصیت های هیولایی کلاسیک یونیورسال است. فیلم در ژانر وحشت و علمی-تخیلی است.

این سومین فیلم لی وانل است که اولین فیلمش موذی: فصل سوم بود. از سری فیلم های insidious که نسبتا مورد توجه قرار گرفت. اما دلیل گذاشتن فیلم در این فهرست بیشتر حضور الیزابت ماس، بازیگر نقش اول آن جلوی دوربین است و این که گفته می گردد مرد نامریی اقتباسی مدرن از رمان مشهوری به همین نام نوشته اچ. جی. ولز است.

فیلم وانل بازسازی فیلم اقتباسی دیگری محصول 1933 است. داستان کتاب به این شکل است که دوست پسر سابق دختری که شیاد هم بود خودکشی می کند و بعد از آن سیسیلیا تلاش دارد که زندگی خودش را از نو و بهتر بسازد. اما مشکوک است که شاید دوست پسرش واقعا نمرده باشد.

13. A Quiet Place 2

کارگردان:

John Krasinski

بازیگران:

Cillian Murphy, Emily Blunt, Noah Jupe

تاریخ اکران:

20 مارس (اول فروردین 1399)

دنباله ای بر فیلم ترسناک یک جای آرام محصول 2018 که بسیار مورد توجه قرار گرفت. اصولا وقتی یک فیلم ترسناک مورد توجه قرار می گیرد انتظار می رود که دنباله هایی برایش در نظر بگیرند. اتفاقات قسمت قبلی در سال 2020 رخ می داد. در عرض سه ماه بیشتر جمعیت انسانی و حیوانی روی زمین توسط مخلوقاتی که دیده نمی شدند از بین رفته بودند.

این مخلوقات ترسناک فقط به چیز هایی حمله می کنند که تولید صدا کنند. خانواده آبوت در یک شهر دورافتاده سعی می کنند هیچ صدایی تولید نکنند تا در امان بمانند. فیلمنامه نویسان از همان ابتدا گفته بودند که به ایده هایی برای فیلم دوم هم فکر می کنند.

هنوز مشخص نیست که قسمت دوم قرار است چه طور قصه را دنبال کند، اما به نظر می رسد امیلی بلانت همان نقش قدیمی اش را تکرار کرده است که البته برای بازی اش در قسمت اول بسیار هم تحسین شد.

14. Mulan

کارگردان:

Niki Caro

بازیگران:

Yifei Liu, Donnie Yen, Jet Li

تاریخ اکران:

27 مارس (8 فروردین 1399)

این درام اکشن ماجراجویانه در ادامه بازسازی های انیمیشن های دیزنی ساخته شده است و این بار سراغ انیمیشنی رفته که به لحاظ تاریخ از بقیه بازسازی ها متاخرتر است و همین می تواند یک چالش محسوب گردد. چون به هر حال تماشاگران با سنین کمتر هم کارتون مولان را به یاد دارند.

فیلم داستان یک دوشیزه جوان چینی است که خودش را به شکل یک جنگجوی مرد درمی آورد.. این داستان زمانی اتفاق می افتد که امپراطور چین دستور داده تا از هر خانواده ای یک مرد باید در ارتش سلطنتی حضور پیدا کند تا از کشور دفاع کنند و مولان می خواهد جانشین پدرش در جبهه جنگ باشد.

بودجه تولید فیلم هنگفت و بین 290 تا 300 میلیون دلار بوده است. فیلم حاشیه هایی هم داشت. اخیرا بسکمک از استودیو های هالیوود متهم به تبعیض نژادی و استفاده از بازیگران سفیدپوست برای نقش های مختلف شده اند.

موقعی که اعلام شد مولان قرار است ساخته گردد بلافاصله اعتراضی نوشته شد که ما مولان سفیدپوست نمی خواهیم! دیزنی اعلام کرد که در جست وجوی یک بازیگر چینی برای نقش مولان است و کلا برای فیلم از بازیگران آسیای شرقی استفاده کردند.

15. The New Mutants

کارگردان:

Josh Boone

بازیگران:

Anya Taylor-Joy, Alice Braga, Maisie Williams

تاریخ اکران:

3 آوریل (15 فروردین 1399)

جاش بون را با درام های رومانتیک به یاد می آوریم. مهم ترین فیلم او تا امروز بخت پریشان ما است که داستان دو نوجوان مبتلا به سرطان کشنده بود که رابطه عاشقانه ای با هم پیدا می کنند.

فیلمی ملودرام و اشک انگیز که البته خوب ساخته شده بود. اما در فیلم جدیدش جاش بون سراغ یک اکشن ترسناک علمی-تخیلی است. این یک فیلم ابرقهرمانی است که اقتباسی از یکی از کمیک بوک های مارول به همین نام است. این سیزدهمین و آخرین قسمت از سری فیلم های ایکس من است.

فیلمنامه را خود جاش بون به همراه نیت لی نوشته است. داستان پنج جهش یافته جوان که تازه توانایی هایشان را کشف کردند. آن ها برخلاف میل شان در یک ساختمان مخفی نگهداری می شوند و مبارزه می کنند تا از گناهان گذشته شان فرار کنند و خودشان را نجات بدهند.

16. No Time to Die

کارگردان:

Cary Joji Fukunaga

بازیگران:

Ana de Armas, Léa Seydoux, Daniel Craig

تاریخ اکران:

8 آوریل (20 فروردین 1399)

این احتمالا مهم ترین فیلم اکشن-جاسوسی است که انتظارش را می کشیم. بیست و پنجمین فیلم از سری فیلم های جیمز باند. جیمز باند یکی از مهم ترین کاراکتر های سینما نه فقط در حوزه فیلم های جاسوسی که در کل تاریخ سینماست. این احتمالا آخرین باندی است که دنیل کریگ در آن نقش اصلی را بازی می کند.

این پنجمین فیلمی است که در آن دنیل کریگ نقش جیمز باند را بازی می کند. داستان فیلم از جایی آغاز می گردد که باند سرویس رسمی سازمان اطلاعات MI6 را ترک کرده است. اما آرامش او چندان دوام نمی یابد، چون دوست قدیمی اش فلیکس لیتر از سازمان سیا سر و کله اش پیدا می گردد و از او کمک می خواهد.

باند به دل جریان اسرارآمیزی میفتد که در آن کاراکتر شریر با جدیدترین تکنولوژی های خطرناک مغز متفکر جریان است. این اولین جیمز باندی است که کری فوکوناگا کارگردانی کرده است.

17. Black Widow

کارگردان:

Cate Shortland

بازیگران:

Robert Downey Jr. , Scarlett Johansson, Florence Pugh

تاریخ اکران:

1 می (12 اردیبهشت 1399)

بعد از واندروومن این یک فیلم ابرقهرمانی دیگر با قهرمان زن است. کاراکتر دیگری از دنیا کمیک بوک های مارول. این بیست و چهارمین فیلمی است که در دنیا مارول تولید می گردد. اخبار فیلم بیوه سیاهپوش از سال 2004 توسط کمپانی لاینزگیت آغاز شد.

اما پروژه بعد از مدتی متوقف شد. سال 2006 حقوق این کاراکتر به کمپانی مارول واگذار شد. اسکارت جوهانسون بار ها پیش از این در نقش ناتاشا رومانف یا همان بیوه سیاهپوش ظاهر شده است.

اولین بار سال 2010 در فیلم مرد آهنی 2 بیوه سیاهپوش را روی پرده سینما دیدیم. مارول و جوهانسون از همان موقع تمایل نشان دادند که فیلمی با موضوع این کاراکتر ساخته گردد. داستان فیلم به دنبال اتفاقات کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی رخ می دهد. ناتاشا رومانف باید به تنهایی خودش را پیدا کند و مجبور است با گذشته اش روبه رو گردد.

18. Fast & Furious 9

کارگردان:

Justin Lin

بازیگران:

Charlize Theron, Nathalie Emmanuel, Vin Diesel

تاریخ اکران:

22 می (2 خرداد 1399)

اسم سری فیلم های سریع و خشمگین را همه شنیده اند. قسمت هشتم آن ناکامی بزرگی بود. اولین قسمتی که کاراکتر پل واکر کاملا از آن حذف شده بود. با این حال در گیشه همیشه سریع و خشمگین خوب می فروشد. سال 2019 حتی اسپین آف آن با نام سریع و خشمگین: هابز و شا توانست فروش قابل توجهی در گیشه کند.

این بار کارگردان جاستین لین است. فیلمساز تایوانی-آمریکایی که بهترین نسخه های سریع و خشمگین یعنی قسمت اول و ششم آن را ساخته است. سال 2014 مدیر کمپانی یونیورسال اعلام کرد که بعد از سریع و خمشگین 7 (محصول 2015) حداقل سه فیلم دیگر از این مجموعه روی پرده سینما ها خواهد رفت.

خلاصه داستان قسمت نهم هنوز مشخص نیست. فیلمبرداری قرار است در انگلستان، آمریکا و برای اولین بار در تایلند صورت بگیرد. قرار بود فیلم آوریل اکران گردد، ولی برای این که مجبور نگردد با فیلم آخر جیمز باند محصول متروگلدوین مه یر رقابت کند، تاریخ اکران آن را یک ماه عقب انداختند.

19. The SpongeBob Movie: Its a Wonderful Sponge

کارگردان:

Tim Hill

صداپیشگان:

Bill Fagerbakke, Awkwafina, Clancy Brown

تاریخ اکران:

22 می (2 خرداد 1399)

طرفداران سریال کارتونی باب اسفنجی برای دیدن فیلم جدیدی که از روی آن ساخته شده لحظه شماری می کنند. این انیمیشن کمدی براساس شخصیت های سریال باب اسفنجی است و توسط نویسنده سابق این سریال یعنی تیم هیل کارگردانی شده است. داستان فیلم در حقیقت پیش درآمدی بر ماجرا های سریال است.

همان صداپیشگان معمول سریال دوباره نقش هایشان را این بار در فیلم ایفا می کنند. پیش از این دو فیلم دیگر هم براساس سریال باب اسفنجی ساخته شده است. باب اسفنجی: شلوار مکعبی محصول 2004 و انیمیشن سه بعدای باب اسفنجی: اسفنج بیرون آب محصول 2015 دو فیلم قبلی این سری هستند.

هنوز خلاصه داستان سومین فیلم از سری باب اسفنجی مشخص نشده است. بعد از پیروزیت باب اسفنجی: اسفنج بیرون آب در گیشه، رییس کمپانی پارامونت اعلام کرد که ساخت قسمت جدید این انیمیشن را در دستور کار قرار می دهند. فیلم باب اسفنجی: این اسفنج فوق العاده است شاید برای فصل جوایز شانسی نداشته باشد، اما قطعا گیشه سینما ها را تکان خواهد داد.

20. Artemis Fowl

کارگردان:

Kenneth Branagh

بازیگران:

Judi Dench, Hong Chau, Josh Gad

تاریخ اکران:

29 می (9 خرداد 1399)

دیدن هر فیلمی از کنت برانای انگلیسی کنجکاوی برانگیز است حتی اگر با فیلم قبلی اش یعنی قتل در قطار سریع السیر شرق ناامیدتان کرده باشد.

این یک فیلم ماجراجویانه علمی-تخیلی است که براساس اولین قسمت از یک سری رمان به همین نام نوشته اوین کولفر، نویسنده ایرلندی کتاب های بچه ها ساخته شده است. فیلم داستان سفر یک نوجوان 12 ساله نابغه به اسم آرتمیس فاول است. آرتمیس از نوادگان خاندانی است که همه شان مغز های متفکر جنایت بودند.

او به دنبال پدرش می گردد که به طرز اسرارآمیزی ناپدید شده است. او یک پری لپرکان را می رباید تا شاید در این جست وجو کمکش کند. فیلم قرار است به صورت سه بعدی و آیمکس اکران گردد. کنت برانا البته توانایی هایش را در اقتباس های ادبی نشان داده است و آرتمیس فاول می تواند دوباره برانا را به بازی برگرداند.

21. Wonder Woman 1984

کارگردان:

Patty Jenkins

بازیگران:

Gal Gadot, Robin Wright, Chris Pine

تاریخ اکران:

5 ژوئن (16 خرداد 1399)

خلاصه داستان زن شگفت انگیز 1984 هم هنوز در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است، اما احتمالا این مهم ترین فیلم ابرقهرمانی است که سال 2020 منتظرش هستیم. این فیلم ابرقهرمانی اقتباسی از کمیک های دی. سی است.

سال 2017 اولین فیلم از روی کاراکتر واندروومن به کارگردانی پتی جنکینز با بازی گل گدو خلق شد. اولین فیلمی محسوب می شد که کاراکتر ابرقهرمان محوری اش یک زن بود. استقبال از فیلم فوق العاده بود و هم پیش منتقدان و هم در گیشه پیروز از کار درآمد.

تنها چیزی که از داستان فیلم مشخص شده این است که شاهزاده خانم دایانا یا همان واندروومن در جریان جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی در دهه هشتاد دچار چالش می گردد و یک دشمن قوی و ترسناک پیدا می کند که نامش چیتاست. پتی جنکینز اعلام کرده که طرح قسمت سوم واندروومن هم ریخته شده و احتمالش وجود دارد که اتفاقات قسمت سوم در دوران معاصر رخ دهد.

22. Staten Island

کارگردان:

Judd Apatow

بازیگران:

Marisa Tomei, Bill Burr, Maude Apatow

تاریخ اکران:

19 ژوئن (30 خرداد 1399)

جاد آپاتو یکی از مهم ترین فیلمسازان یک جریان جدید در هالیوود محسوب می گردد. کمدی های او که غالبا با شوخی های رکیک آمیخته شده نوع جدیدی از کمدی سازی را عرضه کرد و البته در عین حال فیلم هایش به شدت احساس برانگیز و انسانی هستند.

فیلمنامه فیلم را جاد آپاتو و پیت دیویدسون با هم نوشته اند و فیلم یک کمدی-درام تقریبا اتوبیوگرافیک درباره زندگی دیویدسن است. پیت دیویدسن در استیتن آیلند نیویورک بزرگ شده و پدرش را در فاجعه یازده سپتامبر از دست داده است. بعد از فقدان پدرش او وارد کار استند آپ کمدی شده.

آخرین فیلمی که از جاد آپاتو دیده بودیم درب و داغان (Trainwreck) محصول 2015 بود و بعد از آن سراغ ساخت سریال عشق رفته بود. دیدن یک فیلم مفرح از جاد آپاتو برای خوره فیلم ها به اندازه دیدن یکی از فیلم های فصل جوایز جذاب است.

23. Top Gun: Maverick

کارگردان:

Joseph Kosinski

بازیگران:

Tom Cruise, Jennifer Connelly, Jon Hamm

تاریخ اکران:

26 ژوئن (6 تیر 1399)

اگر تونی اسکات سال 2012 در سن 68 سالگی خودش را از بالای ساختمان پرت نکرده بود و دست به خودکشی نزده بود، احتمالا قسمت دوم فیلم محبوب و خوب تاپ گان محصول 1986 را خودش می ساخت.

اما در فقدان تونی اسکات حالا جوزف کوزینسکی دست به ساخت دنباله ای برای فیلم تاپ گان زده و اسم کاراکتر اصلی فیلم یعنی ماوریک را هم به آن اضافه کرده است. کوزینسکی را با فیلم هایی مثل فراموشی (oblivion) و تن ها شجاعان می شناسیم.

اکشن ساز خوبی است و برای همین می گردد امید داشت که فیلم تاپ گان: ماوریک هم اثر خوبی از کار دربیاید. خود تام کروز کنار جری بروکهایمر جزو تهیه کنندگان فیلم است. تام کروز و وال کیلمر همان نقش هایی را بازی می کنند که در فیلم اول هم برعهده داشتند.

از خلاصه داستان قسمت جدید تاپ گان چیزی منتشر نشده است. در قسمت قبلی ماوریک دانشجوی دانشکده نیروی هوایی آمریکا بود. آن ها برای هدایت جنگنده ها امتحان های سختی را پشت سر می گذاشتند. ماوریک با یکی از معلم هایش در مدرسه پرواز رابطه عاطفی برقرار می کرد.

24. Free Guy

کارگردان:

Shawn Levy

بازیگران:

Taika Waititi, Ryan Reynolds, Jodie Comer

تاریخ اکران:

3 جولای (13 تیر 1399)

شان لوی را برای کارگردانی فیلم های کمدی متوسط مثل شبی در موزه می شناسیم و البته چند اپیزود از سریال خوب چیز های عجیب را هم ساخته است. او حالا سراغ فیلمی رفته که تلفیق چندین ژانر مختلف است: کمدی، اکشن و علمی-تخیلی.

داستان فیلم ماجرای تحویلدار یک بانک است که کشف می کند درواقع یک کاراکتر پس زمینه ای در دنیا باز یک بازی ویدیویی به نام شهر آزاد است که به زودی قرار است این بازی به حالت آفلاین دربیاید.

فیلم به خاطر حضور بازیگرانش کنجکاوی برانگیز است. رایان رینولدز که او را برای بازی در نقش ددپول می شناسیم و جودی کومر که بازیگر سریال محبوب این روز ها یعنی کشته شدن ایو است و جایزه بهترین بازیگر زن درام را هم از آن خودش کرد.

25. Ghostbusters

کارگردان:

Jason Reitman

بازیگران:

Finn Wolfhard, Carrie Coon, Paul Rudd

تاریخ اکران:

10 جولای (20 تیر 1399)

دنباله ای برای فیلم های شکارچیان روح محصول 1984 و شکارچیان روح 2 محصول 1989 و چهارمین فیلم از سری فیلم های شکارچیان روح است. فیلم داستان خانواده ای است که به خانه شان در یک شهر کوچک باز می گردند و آغاز می کنند به جست وجو و فهمیدن این که واقعا چه کسانی هستند و راز های شهرشان بر آن ها آشکار می گردد.

این فیلم هیچ ارتباطی به بازسازی سال 2016 ندارد. کارگردان این قسمت جیسون ریتمن است. فیلمساز کانادایی که در کارنامه اش چهار نامزدی اسکار به چشم می خورد. از او فیلم درخشانی مانند جونو را به خاطر داریم. در ژانر های فیلم آمده که یک کمدی اکشن است.

26. Tenet

کارگردان:

Christopher Nolan

بازیگران:

Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Aaron Taylor-Johnson

تاریخ اکران:

17 جولای (27 تیر 1399)

احتمالا دوستداران سینما بیشتر از هر فیلم دیگری در سال 2020 انتظار فیلم جدید نولان را می کشند. انگاشته فیلم جدید کریستوفر نولان مثل بقیه آثارش در سکوت خبری جلو می رود.

تنها چیزی که درباره ش می دانیم این است که یک تریلر اکشن است. از آن جایی که هانس زیمر، همکار همیشگی نولان برای ساخت موسیقی سر فیلم Dune بود، لودویگ گورانسون این بار موسیقی متن فیلم نولان را می سازد. فیلمبرداری فیلم ماه می 2019 آغاز شد و طبق شنیده ها در هفت کشور فیلمبرداری خواهد شد.

رابرت پتینسون که از بازیگران فیلم است می گوید فیلمنامه را آن قدر مخفی نگهداشته اند که فقط یک بار به او اجازه داده اند آن را بخواند. آن هم در حالی که در یک اتاق دربسته بوده است. هویت ون هویتما، مدیر فیلمبرداری فیلم از تلفیق آیمکس و فیلم هفتاد میلی متری برای این پروژه نولان استفاده کرده و همین خبر کافی است که به خصوص از لحاظ بصری به فیلم جدید نولان امید ببندیم.

27. Morbius

کارگردان:

Daniel Espinosa

بازیگران:

Jared Harris, Jared Leto, Adria Arjona

تاریخ اکران:

31 جولای (10 مرداد)

تعداد فیلم های ابرقهرمانی دنیا مارول تمامی ندارد و موربیوس جدیدترین آن هاست که ابرقهرمانی به همین نام در کمیک بوک های مارول وجود دارد. جرد لتو که پیش تر در فیلم های ابرقهرمانی جوخه انتحار نقش جوکر را بازی کرده بود حالا در نقش موربیوس، ابرقهرمان جدید دنیا سینمایی مارول ظاهر می گردد.

مایکل موربیوس یک بیوشیمیست است که تلاش می کند خودش را که مبتلا به یک بیماری خونی نادر شده درمان کند. اما به اشتباه به خودش چیزی تزریق می کند که او را به یک خون آشام شبیه می سازد. این اولین فیلم ابرقهرمانی دنیل اسپینوزا، کارگردان سوئدی است که او را با فیلم کودک 44 شناختیم.

پیش از اسپینوزا استودیو ها با آنتوان فوکوا و اف گری برای قبول کارگردانی این پروژه صحبت کرده بودند. اما جرد لتو همان انتخاب اول بود. آن ها می خواستند لتو همان تنشی را که به نقش جوکر آورده بود حالا برای کاراکتر موربیوس هم با خودش به ارمغان بیاورد.

28. Infinite

کارگردان:

Antoine Fuqua

بازیگران:

Wallis Day, Mark Wahlberg, Dylan OBrien

تاریخ اکران:

7 آگوست (17 مرداد 1399)

آنتوان فوکوا پس از شکست متوالی دو فیلم اکولایزر 2 و هفت دلاور (که این دومی بازسازی نسخه کلاسیک آمریکایی بود که جان استرجس ساخت) حالا سراغ یک فیلم علمی-تخیلی رفته است. فیلم داستان مردی است که کشف می کند خیالات و توهماتش در حقیقت بینش هایی از زندگی های گذشته هستند.

اول قرار بود کریس ایوانز (بازیگر نقش کاپیتان آمریکا) نقش اول فیلم را بازی کند، اما بعدتر مارک والبرگ جای او را گرفت. اطلاعات خاصی از فیلم در دست نیست، اما فوکوآ معمولا سراغ پروژه های جنجالی جذابی می رود هر چند نمی گردد به نتیجه شان خیلی مطمئن بود. فیلمبرداری فیلم سپتامبر 2019 در یک فرودگاه آغاز شد.

29. The One and Only Ivan

کارگردان:

Thea Sharrock

صداپیشگان:

Angelina Jolie, Sam Rockwell, Helen Mirren

تاریخ اکران:

14 آگوست (24 مرداد)

انیمیشنی که کمدی ماجراجویانه است و صداپیشگانش همگی از ستاره های سینما هستند. این اولین انیمیشنی است که تئا شاروک کارگردانی می کند. او پیش از این فقط یک فیلم ساخته که اثر محبوبی هم از کار درآمد: من پیش از تو که اقتباسی از کتاب جوجو مویز بود.

این انیمیشن اقتابسی از یک کتاب بچه هاه به همین اسم است. سام راکول صداپیشه ایوان نقش اصلی انیمیشن است. ایوان گوریلی است که در یک قفس زندگی می کند. او تلاش دارد با کمک یک فیل به نام استلا و یک سگ به اسم باب تکه های گذشته اش را کنار هم قرار بدهد و نقشه ای بریزد تا از اسارت فرار کند.

این وسط سر و کله یک بچه فیل هم پیدا می گردد که استلا و ایوان از او نگهداری می کنند. آنجلینا جولی هم صداپیشه و هم از تهیه کنندگان این انیمیشن است.

30. The Many Saints of Newark

کارگردان:

Alan Taylor

بازیگران:

Jon Bernthal, Vera Farmiga, Billy Magnussen

تاریخ اکران:

25 سپتامبر (4 مهر 1399)

این یکی از مهم ترین فیلم های سال 2020 است. هم تاریخ اکرانش نشان می دهد که از امید های فصل جوایز است و هم طرفداران زیادی دارد، چون قصه فیلم The Many Saints of Newark در حقیقت پیش درآمدی بر یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون یعنی سوپرانوز است.

این درام جنایی را آلن تیلور کارگردانی می کند که هم فیلم هایی مثل ثور: دنیای تاریک را از او دیده ایم و هم کارگردان قدر تلویزیونی است و در مجموعه های مهمی مثل بازی تاج و تخت و بوردواک امپایر کارگردانی کرده است. در نتیجه سابقه ساخت سریال های گنگستری را دارد.

فیلم نگاهی به سال های اولیه شکل گیری تونی سوپرانو به عنوان یک گنگستر مشهور می پردازد. فیلم در دهه شصت در نیویورک اتفاق می افتد و به ماجرا های دعوا های قومی و خانوادگی می پردازد.

31. BIOS

کارگردان:

Miguel Sapochnik

بازیگران:

Tom Hanks, Laura Harrier, Caleb Landry Jones

تاریخ اکران:

2 اکتبر (11 مهر 1399)

سال 2020 به نظر می رسد سال ژانر علمی-تخیلی باشد. میگوئل سپوچنیک کارگردان بهترین اپیزود های سریال بازی تاج و تخت از جمله نبرد حرامزاده ها اولین فیلم سینمایی اش را در ژانر علمی-تخیلی می سازد.

داستان فیلم روی زمین بعد از آخرالزمان اتفاق می افتد. یک روبات ساخته شده تا بعد از مرگ سازنده اش از سگ او مراقبت کند. این سازنده آخرین بازمانده انسان ها روی زمین است. روبات درباره عشق، زندگی، دوستی و همه چیز هایی یاد می گیرد که برای انسان معنا دارند. نکته مهم دیگر درباره فیلم این است که تهیه کننده اش رابرت زمه کیس است.

همکاری زمه کیس و تام هنکس برایمان یادآور فیلم خوب دورافتاده است. اوایل سال 2018 استودیو های زیادی سر خرید حق این فیلم با یکدیگر رقابت کردند. در نهایت گفته شد که استودیوی امبلی اینترتینمنت پروژه را خریده و حق پخش آن هم با یونیورسال است.

32. Death on the Nile

کارگردان:

Kenneth Branagh

بازیگران:

Gal Gadot, Armie Hammer, Kenneth Branagh

تاریخ اکران:

9 اکتبر (18 مهر 1399)

شخصا از این که کنت برانا سراغ کتاب دیگری از آگاتا کریستی رفته، شادمان نیستم. قتل در قطار سریع السیر شرق فیلم چندان پیروزی نبود و به خصوص بازی برانا در نقش پوآرو با آن کاراکتر کلاسیکی که از پوآرو در ذهن داریم متفاوت بود.

اما به هر حال طرفداران کتاب آگاتا کریستی و طرفداران خود کنت برانا حتما منتظر دیدن اقتباس جدید این کارگردان انگلیسی از کتاب دیگر ملکه جنایی نویسان دنیا هستند.

مرگ روی نیل کتاب هیجان انگیزی است مربوط به دوره ای که هرکول پوآرو در استراحت است و برای تفریح به مصر رفته، اما در آن جا یک وارث ثروتمند به قتل می رسد. دختر جوان زیبایی که پیش از این به خاطر ترس هایش به پوآرو پناه برده بود و حالا پوآرو خودش را مسئول پیدا کردن قاتل می داند.

33. The Witches

کارگردان:

Robert Zemeckis

بازیگران:

Anne Hathaway, Stanley Tucci, Octavia Spencer

تاریخ اکران:

16 اکتبر (25 مهر 1399)

رابرت زمه کیس کارگردان برنده اسکار که فیلم های خوبی مثل فارست گامپ و دورافتاده را در کارنامه اش دارد، این بار سراغ اقتباس از کتابی از رولد دال، نویسنده بچه ها رفته است.

جادوگرها یک فیلم کمدی فانتزی سیاه است. پیش تر سال 1990 هم فیلم دیگری به همین نام از روی کتاب رولد دال اقتباس شده بود. رولد دال کتاب جادوگرها را سال 1983 نوشت. سال 2008 اول گیلرمو دل تورو بود که به اقتباس از این رمان رولد دال علاقه نشان داد. البته دل تورو می خواست فیلم را به شیوه انیمیشن بسازد.

اما ده سال بعد از آن دل تورو تهیه کننده فیلم شد و زمه کیس را استخدام کردند تا فیلم را بسازد. فیلم داستان خیالی و ترسناک و بامزه یک پسربچه هفت ساله است که با مادربزرگش در یک هتل زندگی می کند و به طور اتفاقی به کنفرانس جادوگر ها راه پیدا می کند. جادوگر عالی مرتبه پسربچه را تبدیل به موش می کند.

34. Dune

کارگردان:

Denis Villeneuve

بازیگران:

Zendaya, Rebecca Ferguson, Jason Momoa

تاریخ اکران:

18 دسامبر (28 آذر 1399)

دنی ویلنوو، کارگردان کانادایی جزو مهم ترین چهره های هزاره سوم با فیلم های خوبی مثل زندانیان، سیکاریو و بلید رانر 2049 است. بعد از این که فیلم بلیدرانر 2049 مورد ستایش قرار گرفت ویلنوو باز هم برای فیلم جدیدش سراغ ژانر علمی-تخیلی رفته است.

فیلمنامه تل ماسه را ویلنوو به همراه اریک راث و جان اسپیتس نوشته و اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته فرانک هربرت است که سال 1965 منتشر شد. قرار است فیلم تل ماسه ساخته ویلنوو به صورت سه بعدی و آیمکس اکران گردد. داستان فیلم در آینده دور اتفاق می افتد.

دوک لتو آتریدیس نظارت بر سیاره صحرایی آراکیس را می پذیرد. آن جا تنها منبع اسپایس است. دارویی که عمر بشر را زیاد می کند و به فکر او سرعت می بخشد. اما این موقعیت در حقیقت تله پیچیده ای است که دشمنان دوک برایش طراحی کرده اند.

از این کتاب یک بار سال 1984 دیوید لینچ فیلمی ساخت و سال 2000 هم مینی سریالی بر مبنای آن ساخته شد. تیموتی شالامه نقش دوک لتو آتریدیس را بازی می کند. ربکا فرگوسن هم نقش مادر او را خواهد داشت.

35. West Side Story

کارگردان:

Steven Spielberg

بازیگران:

Ansel Elgort, Rita Moreno, Corey Stoll

تاریخ اکران:

18 دسامبر (28 آذر 1399)

دیدن هر فیلمی از استاد سینما، استیون اسپیلبرگ هیجان انگیز است. چه برسد که بازسازی مهم ترین و به عقیده بسکمک از منتقدان بهترین فیلم موزیکال تاریخ سینما یعنی داستان وست ساید باشد. فیلم داستان وست ساید که رابرت وایز و جروم رابینز ساخته بودند محصول 1961 خودش اقتباسی از نمایشی در برادوی بود.

حالا اسپیلبرگ به همراه همکاری فیلمنامه نویس اش، تونی کوشنر اقتباس دیگری از آن نمایشنامه کرده اند که گویا بیشتر از فیلم رابرت وایز به آن وفادار است. داستان وست ساید ماجرای یک عشق ممنوعه است. داستان رقابتی بین جتز و شارکز که دو دسته از نوجوانان در خیابان ها هستند و پیشینه های نژادی متفاوتی هم دارند.

اما این وسط تونی و ماریا علیرغم اختلافات در شهر نیویورک دهه 50 میلادی عاشق یکدیگر می شوند. بودجه این فیلم حدود 100 میلیون دلار تخمین زده شده و دیوید نیومن آهنگساز آن است و ارکستر فیلارمونیک لس آنجلس موسیقی های فیلم را اجرا می کنند.

از آن جایی که مدیر فیلمبرداری فیلم یانوش کامینسکی است مثلث اسپیلبرگ و کامینسکی و کوشنر یادآور فیلم درجه یکی مثل لینکلن است و باعث می گردد به داستان وست ساید کاملا امید ببندیم.

منبع: برترین ها
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 110

به "35 فیلمی که در سال 2020 نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 فیلمی که در سال 2020 نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید