موانع سه گانه در برابر بخش کشاورزی

به گزارش جام پارسی، رئیس نظام صنفی کشاورزی بی توجهی به تشکل ها، بروکراسی های طولانی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و عدم حمایت از تولیدکنندگان را از موانع پیش روی بخش کشاورزی دانست.

موانع سه گانه در برابر بخش کشاورزی

محمد شفیع ملک زاده، رئیس نظام صنفی کشاورزی درباره موانعی که بر سر راه کشاورزی کشور واقع شده است، گفت: از فراوریکننده حمایت نمی گردد، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بروکراسی طولانی روبرو است و در برنامه ریزی ها، نظرات فعالان این بخش گرفته نمی گردد.

او عدم اعتماد و بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی را مورد توجه قرار داد و گفت: تشکل های خوبی در بخش کشاورزی وجود دارد؛ اما باور بخش دولتی به تشکل ها ضعیف است و از ظرفیت آنها به درستی استفاده نمی گردد. همین امر منجر به این شده که با تعدد دلالان غیرضرور از فراوری تا مصرف روبرو شویم، فراوری تحت الشعاع قرار بگیرد و در نهایت فراوریکننده و مصرف کننده متضرر شوند.

ملک زاده افزود: اگر از ظرفیت تشکل ها استفاده گردد و محصولات کشاورزی را به طور مستقیم عرضه کنیم از مزرعه تا سفره مدیریت می گردد و در نتیجه زنجیره فراوری و ارزش ایجاد خواهد شد که برای همه سودمند خواهد بود. از طرفی دولت هم می تواند با صادرات محصولات کشاورزی ارز آوری خوبی در این بخش داشته باشد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی بروکراسی طولانی در سرمایه گذاری را از دیگر موانع پیش روی بخش کشاورزی عنوان نمود و گفت: اگر کسی بخواهد در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کند راه های پرپیچ و خم و موانعی سر راهش وجود دارد که در نهایت یا باعث می گردد سرمایه گذار برای سرمایه گذاری رغبتی نشان ندهد و یا اینکه در بین راه منصرف گردد. همین امر نیز باعث شده که در صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی مسائل بسیاری داشته باشیم.

او معتقد است در صورت برطرف این موانع امکان رونق فراوری وجود دارد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1230

به "موانع سه گانه در برابر بخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سه گانه در برابر بخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید