مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت و کیا سراتو

به گزارش جام پارسی، آن چه خریداران ایرانی را به سمت محصولی با برند ام جی جذب می نماید، بدون شک اصالت بریتانیایی آن نیست، بلکه تجربه نشان داده که طراحی و ظاهر قابل قبول بیرونی و داخلی در کنار کیفیت سواری مطلوب از مهم ترین دلایل خریداران ایرانی در انتخاب یک خودروی خارجی است. ام جی GT نیز یک خودروی سدان چینی است که تمام ویژگی های لازم را به همراه دارد، اگرچه با وجود تمام توانایی هایش هرگز نتوانست به فروش بالایی دست یابد. در این مطلب به مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت و کیا سراتو می پردازیم تا ببینیم MG GT در برابر این رقبا چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت و کیا سراتو

مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت (مونتاژ)

هیوندای اکسنت یک سدان جمع و جور کره ای است که نسل اول آن در سال 1994 معرفی گردید و تا کنون پنج نسل از آن در بازارهای جهانی به فروش رسیده است. این خودرو نخستین بار در نسل دوم به بازار ایران راه پیدا کرد که به نام هیوندای ورنا معروف بود. البته مدل مورد بحث ما، نسل چهارم این خودرو است که در ابتدا به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شد و بعد از آن گروه کرمان موتور در سال 1396 تصمیم به مونتاژ آن گرفت.

هیوندای اکسنت مونتاژ با مدل های وارداتی از نظر طراحی نمای بیرونی تفاوت خاصی ندارد و عمده تفاوت این دو خودرو در کابین آن ها انجام شده است. این خودرو از طراحی قابل قبول و مدرنی برخوردار است و اگرچه سبک طراحی آن با خودروهای امروزی هیوندای فاصله زیادی دارد کماکان به عنوان یک محصول نسبتاً مالی با آپشن های مناسب، خودروی جذابی به نظر می رسد. این خودرو با وجود این که چندین سال است در بازار ایران حضور دارد ولی همچنان زیبا و چشم نواز ارزیابی می گردد. در آن طرف میدان، ام جی GT نیز طراحی بسیار خوبی دارد و طراحی آن تنه به تنه خودروهای کره ای می زند. بهره مندی از ظاهری اسپرت با چراغ های کشیده و خطوط حجم دهنده زیبا موجب شده در مجموع ام جی GT را بتوان خودروی زیباتری دانست.

با مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت متوجه می شویم که طراحی کابین هیوندای اکسنت ساده تر از سایر محصولات هیوندای است و مدل مونتاژ کرمان موتور آن نیز دست خوش تغییراتی شده و تعدادی از کلیدها از داخل آن حذف شده است. بنابراین می توان گفت کابین هیوندای اکسنت مونتاژ در مقابل کابین ام جی GT در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. نکته مهم در خصوص کابین این دو خودرو این است که ام جی GT با ابعاد بزرگ تر خود در مقایسه با اکسنت، فضای بیش تری را برای سرنشینان فراهم خواهد نمود.

هر دو خودروی مورد بحث از نظر سطح آپشن ها شرایط مطلوبی دارند و از امکانات مشترک زیادی برخوردارند. هیوندای اکسنت به امکانات رفاهی مانند نمایش گر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو با قابلیت کنترل از روی فرمان، سان روف، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، کامپیوتر سفری، آینه های الکتروکرومیک و سنسور پارک عقب مجهز است.

ام جی GT نیز از پکیج نسبتاً کاملی از امکانات رفاهی بهره می برد. از جمله این امکانات می توان به صفحه نمایش 8 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، پدال های آلومینیومی، سان روف برقی دوحالته، چراغ روز، تهویه مطبوع مجهز به فیلتر تصفیه هوا، تنظیم برقی آینه ها به همراه گرم کن، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب و کروز کنترل اشاره نمود. تنها چیزی که در آپشن های GT به چشم نمی خورد استارت دکمه است. و البته GT به آپشن هایی مانند تنظیم جایگاه راننده در 6 جهت و تنظیم جایگاه سرنشین در 4 جهت و شیفتر پشت فرمان مجهز است که هیوندای اکسنت فاقد آن است.

با مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت از نظر ایمنی نیز باید گفت که دو خودرو شرایط تقریباً مشابه ای دارند. هر دو به 6 عدد کیسه هوا مجهز هستند. هیوندای اکسنت از سیستم های ترمز و پایداری ABS-ESC-VSM بهره می برد و ام جی GT به سامانه های ABS-EBD-ESP مجهز است.

پیشرانه به کار رفته در اکسنت یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است که توان فراوری 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را دارد که به وسیله یک جعبه دنده 4سرعته اتوماتیک نیروی فراوری شده را به چرخ های جلو منتقل می نماید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این پیشرانه 11 ثانیه است که اندکی از ام جی GT کندتر است. بعلاوه مصرف سوخت ترکیبی اکسنت در حدود 6.5 لیتر خواهد بود که این اندازه در ام جی 7.5 لیتر است.

در مجموع مزیت های ام جی GT را می توان ظاهر بهتر، فضای کابین بیش تر و پیشرانه قدرتمندتر دانست، ولی در طرف مقابل هیوندای اکسنت به علت بازار دست دوم بهتر و خدمات پس از فروش گسترده تر، گزینه مناسب تری به نظر می رسد.

مقایسه ام جی GT با کیا سراتو (مونتاژ)

نسل دوم کیا سراتو از سال 2010 به وسیله اطلس خودرو وارد بازار ایران شد و در سال 1394 سایپا تصمیم به مونتاژ و عرضه آن گرفت. کیا سراتو از ظاهری زیبا و اسپرت برخوردار است و هدف کیا از طراحی این مدل نیز همین بوده است.

از مهم ترین ویژگی های طراحی کیا سراتو می توان به چراغ های کشیده اسپرت در کنار جلوپنجره زیبا و حجم دهی مناسب بدنه آن اشاره نمود. اگرچه در مقایسه با ام جی GT از طراحی ساده تری برخوردار است اما طراحی کابین سراتو را می توان مطلوب ارزیابی کرد. البته داشبورد ظاهر ساده ای دارد و نمایش گر لمسی تنها در نسخه آپشنال در دسترس است. در این مورد هم ام جی GT دست بالا را دارد و از طراحی به روزتری برخوردار است.

در مقایسه ام جی GT با کیا سراتو از نظر سطح آپشن ها بایدی گفت که کیا سراتو در دو نسخه آپشنال و معمولی عرضه می گردد که نسخه آپشنال آن به امکاناتی مانند سیستم Keyless، پدال شیفتر پشت فرمان، نمایش گر 7 اینچی، سان روف، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب برخوردار است که هیچ کدام در مدل معمولی دیده نمی گردد. ام جی GT نیز در تمام نسخه های خود به آپشن های نسبتاً کاملی مجهز است.

در بحث تجهیزات ایمنی هر دو خودرو از تجهیزات مشابه ای مانند 6 عدد کیسه هوا و سیستم های ترمز ABS و EBD بهره می بردند.

کیا سراتوی مونتاژ با دو پیشرانه مختلف 4 سیلندر 1.6 لیتری و 2 لیتری عرضه می گردد که نسخه 2 لیتری آن توان فراوری 156 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور را دارد. ام جی GT نیز با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ خود نیز می تواند 127 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند.

در عمل این دو پیشرانه فاصله زیادی باهم ندارد به طوری که هر دو خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 9.5 ثانیه زمان احتیاج دارند و حداکثر سرعت آن ها نیز 190 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و از نظر مقدار مصرف سوخت نیز تقریباً عملکرد مشابه ای دارند. جعبه دنده به کار رفته در هر دو خودرو نیز 6 سرعته اتوماتیک است.

در مجموع ام جی GT خودروی زیباتر و باکیفیت تری است ولی کیا سراتو نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا سال هاست به وسیله سایپا مونتاژ می گردد و خریداران آن هیچ گونه نگرانی بابت تهیه قطعات نخواهند داشت، چیزی که گاهی به یک دغدغه برای محصولات ام جی تبدیل می گردد.

امیدواریم که این مقایسه ام جی GT با رقبایش توانسته باشد اطلاعات خوب و مفیدی از این خودرو را در اختیار شما قرار دهد. با مراجعه به بخش آگهی های خودروی سایت خبرنگاران، می توانید از آخرین قیمت خرید و فروش ام جی GT آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1764

به "مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت و کیا سراتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام جی GT با هیوندای اکسنت و کیا سراتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید