مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس

به گزارش جام پارسی، بسیاری از ایرانیان اولین تجربه خوش و متفاوت رانندگی را با خودروهای کلاس کراس اوور کامپکت و خودروهایی همانند هیوندای توسان، سوزوکی گرند ویتارا، کیا اسپورتیج تجربه نموده اند.در این مقاله، قصد داریم به آنالیز و مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس بپردازیم.

مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس

مقدمه ای بر مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین

هواداران پروپاقرص خودروهای این کلاس تجربه زیادی در بهتر شدن سطح کیفی آنها در گذر زمان دارند. طی سال های گذشته، بیشتر خودروسازان بزرگ و نامدار دنیا هم پابه پای این احتیاج مشتریان برای لذت بردن از رانندگی با خودروهای متفاوت پیش آمده اند و با ارتقای کیفیت فنی، طراحی های جسورانه و خلاقانه، افزایش سطح کارایی تجهیزات رفاهی و … به ارائه محصولات جدیدی در قالب این کلاس محبوب خودرو پرداخته اند.

شرکت کره ای کیا موتورز از این قاعده مستثنی نیست و همیشه درصدد اعمال تغییراتی بنیادین برای بهترشدن کیفیت محصولاتی چون کیا اسپورتیج برآمده است. طراحی، فراوری و عرضه نسخه کیا اسپورتیج 2400 سی سی جی تی لاین با استفاده از آخرین دستاوردهای تکنولوژی خودروسازی، خود گواه این مسئله است. از سوی دیگر، رقبای آسیایی و غربی این خودروساز کره ای نیز بیکار ننشسته اند و در خلال این نبرد تماشایی، مدام در پی رونمایی از آخرین دستاوردهایشان بوده اند.

مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس می تواند صحنه هایی از این نبرد غول های صنعت خودرو را بازگو کند. این خودرو درمیان سگمنت های مختلف موجود در بازار، توانست ضمن برطرف نواقص نسل قبلی اش، به آنالیز ویژگی های برجسته و نقطه ضعف های رقبایش بپردازد و به خوبی خودش را آماده رقابت کند.

کیا اسپورتیج 2400 سی سی GT Line از نمای روبه رو

مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان

با وجود اینکه مدت هاست کمپانی های خودروسازی کیا و هیوندای با هم ادغام شده اند و تشبیه های زیادی بین محصولات آنها دیده می گردد، ولی خریداران هنگام انتخاب بین خودروهای شرکت های فوق، بی گمان دست به مقایسه می زنند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان از همان زمان عرضه اولین نسل از این کراس اوور کامپکت هیوندای در سال 2004 میلادی، همیشه مطرح بوده است و همچنان با عرضه دومین نسل هیوندای توسان در اواخر سال 2009 میلادی، در سه مدل GL و GLS و Limited ادامه داشته است. به همین دلیل، قصد داریم به مقایسه آخرین مدل های نسل دوم هیوندای توسان با سومین نسل از کیا اسپورتیج بپردازیم.

  • در بحث طراحی ظاهری، نسل سوم کیا اسپورتیج زیباتر و جوان پسندتر به نظر می رسد، درحالی که دومین نسل هیوندای توسان دارای طراحی بیرونی محافظه کارانه تری است. با وجود یکسان بودن کیفیت متریال به کاررفته در هر دو خودرو، کابین هیوندای توسان دارای این ویژگی های متمایز است:
  • بالاتر بودن حجم فضای بار؛
  • تسلط و دید بهتر سرنشینان نسبت به اطراف؛
  • قرارگیری دکمه ها و ابزارهای مختلف داخل کابین به صورت ارگونومیک و کاربردی تر؛
  • جادارتر بودن جایگاه های عقب.

در مقابل، کیا اسپورتیج دارای کابین تنگ تر، کم حجم تر و با دید کمتری نسبت به اطراف است و سرنشینان عقب این خودرو راحتی سرنشینان هیوندای IX35 را ندارند. استفاده از پیشرانه مشابه در این دو اتومبیل کره ای، قدرت، شتاب، حداکثر سرعت و مقدار مصرف سوخت یکسانی را به آنها بخشیده است. جدا از عملکرد تا حدودی مطلوب تر هندلینگ محصول کیا، فزونی نسبی آن در بحث امکانات رفاهی نیز به چشم می خورد.

لازم به ذکر است که با وجود قرارگیری این دو خودرو در بازه قیمتی یکسان، بازار خرید و فروش کیا اسپورتیج از رونق بیشتری برخوردار است. به طورکلی کیا اسپورتیج دربین ایرانیان محبوب تر است. درمجموع، ضمن اعتراف به تشابه و هم سطح بودن عمده ویژگی های این کراس اوورهای کامپکت کره ای، باید از طرفی به طراحی مجذوب کننده و فریبنده تر اسپورتیج و عملکرد اسپورت آن اشاره نمود. از سوی دیگر، نباید رانندگی آسان و روان و فضای خانوادگی هیوندای ix35 از نظر پنهان بماند. با آنالیز همه موارد و درنظرگرفتن تشابه ها و تفاوت های موجود، خرید کیا اسپورتیجِ خوش نام تر و محبوب تر، به مراتب عقلانی تر به نظر می رسد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه هیوندای توسان نسل دوم با خودروهای هم رده و مقایسه هیوندای توسان نسل سوم با رقبا را هم مطالعه کنید.

نمای داخلی کیا اسپورتیج 2400 سی سی GT Line

مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با رنو کولیوس

رنو کولیوس عنوان یک کراس اووری کامپکت از کمپانی رنو فرانسه است که نسل اول آن در سال 2007 میلادی عرضه و طی سال های 2011 و 2013 میلادی دو بار فیس لیفت شد. پس از ورود کولیوس در سال 2012 میلادی به ایران، مدل فیس لیفت دوم آن در سال 2014 میلادی به کشور ما راه یافت. با وجود مقاومت اولیه در برابر ظاهر نه چندان شکیل آن، به مرور تبدیل به یکی از خودروهای پیروز این کلاس در بازار ایران شد. در ادامه، به مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی GT line با مدل ارتقایافته رنو کولیوس پرداخته ایم.

رنو کولیوس از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2488 سی سی برخوردار است. این پیشرانه توانایی فراوری 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور را دارد. در مقابل، پیشرانه 2400 سی سی اسپورتیج به لحاظ اطلاعات عددی، فزونی نامحسوسی در این زمینه دارد. بعلاوه با مصرف کمی بیشتر از 9 لیتر بنزین به صورت ترکیبی، مصرفشان هم میزان است. شتاب اولیه کولیوس 9.8 ثانیه و تقریباً مشابه به رقیب کره ای خود است.

نمای پشتی کیا اسپورتیج 2400 سی سی GT line

در بخش آپشن ها فزونی از آن کیا اسپورتیج جی تی لاین است. البته در بعضی بخش ها، کولیوس نسبت به کیا اسپورتیج GT Line فزونی دارد و با همان امکانات متفاوت می تواند مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند. عدم مجذوب کنندهیت طراحی خارجی و سادگی کابین کولیوس حتی در مدل های ارتقایافته، در بحث طراحی رقابت را به اسپورتیج واگذار می نماید. متریال به کاررفته در این محصول رنو بسیار باکیفیت تر، فضای سرنشینان و صندوق بارش بیشتر و میدان دید مناسب تری دارد.

با درنظر گرفتن محدودیت های ارائه خدمات پس از فروش و کمیاب بودن لوازم یدکی رنو کولیوس و بازار خرید و فروش بسیار پُررونق تر کیا اسپورتیج، خرید کراس اوور کره ای لااقل در کشور ما عقلانی تر از رقیب فرانسوی اش به نظر می رسد.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره مقایسه کیا اسپورتیج 2400 سی سی GT line در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت آگهی های خرید و فروش کیا اسپورتیج GT line آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1766

به "مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا اسپورتیج جی تی لاین با هیوندای توسان و رنو کولیوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید