معرفی پرفروش های فیدیبو؛ سایه کنکور بر کاهش رونق کتاب خوانی در این هفته

به گزارش جام پارسی، این شنبه هم طبق روال سایر شنبه های گذشته، نگاهی به لیست فروش کتاب های صوتی و چاپی فیدیبو انداخته ایم. برخلاف هفته گذشته که آمار فروش، از تنوع بالایی برخوردار بود این هفته با کاهش تعداد عنوان ها رو به رو هستیم. نگاهی به لیست فروش کتاب ها نشان می دهد که تقریبا به جز دو الی سه مورد، عنوان جدیدی به سبد خرید اضافه نشده است. اما همچنان کتاب های انگیزشی و موفقیت در صدر جدول فروش قرار دارند.

معرفی پرفروش های فیدیبو؛ سایه کنکور بر کاهش رونق کتاب خوانی در این هفته

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

از آنجا که بیشتر قشر کتاب خوان را محصلین شکل می دهند، به نظر می رسد تب و تاب و استرس برگزاری یا عدم برگزاری کنکور سراسری سال جاری و دل مشغولی پشت کنکوری ها، علت عمده این کاهش کتاب خوانی باشد. کنکور سراسری سال جاری در نهایت با وجود کش و قوس های فراوان برگزار گردید. کنکوری که حتی بدون بحران کرونا، خودش به تنهایی استرس آور و ترسناک است.

با آرزوی موفقیت برای همه شرکت نمایندگان کنکور سراسری امیدواریم در هفته های بعدی شاهد رونق کتاب خوانی نیز باشیم.

پرفروش های این هفته فیدیبو به شرح زیر است.

هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبلی

کیمیاگر، نوشته پائولو کوئیلو

کار عمیق، اثر کال نیوپرت

سینوهه، اثر میکا والتاری

بیشعوری، اثر خاویر کرمنتپاکسازی ذهن، اثر استیو اسکات

همه چیز به فنا رفته، اثر مارک منسون

اثر مرکب، نوشته دارن هاردی

1984، اثر جرج اورول

جزء از کل، اثر استیو تولتز

  • هفته پرفروش فیدیبو؛ رمان در صدر جدول فروش نهاده شد

کیمیاگر

رمان کیمیاگر (The Alchemist) اثر پائولو کوئیلو، نویسنده مشهور برزیلی، از رمان های بسیار پرفروش دهه پایانی قرن بیستم جهان است. این کتاب در بیش از 150 کشور جهان انتشار و به بیش از 52 زبان ترجمه شده است. این رمان جزء پرفروش های صوتی این هفته فیدیبو معرفی شده است.

از کوئیلو تا به امروز 30 عنوان کتاب منتشر شده است که سه عنوان از آن ها (خاطرات یک مغ، ندیمه های اودین و الف) مربوط به شرح حال خود او هستند؛ در حالی که بقیه آن ها، کتاب های تخیلی هستند که ریشه در تجربیات زندگی او دارند.

پائولو کوئلیو، متولد 24 اوت 1947 نویسنده معاصر برزیلی است. رمان های او بین مردم عامه در کشورهای مختلف جهان پرطرفدار است. او از سال 2007 سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفتگوی فرهنگی بین تمدن ها است.

رمان کیمیاگر درباره چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که در رویای خود، محل گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر مشاهده می نماید و به قصد تحقق بخشیدن به این رویا، وطنش، آندلس را رها می نماید و رهسپار صحرای آفریقا می گردد.

در نقدها و آنالیز ها، این احتمال مطرح شده که رمان کیمیاگر تحت تأثیر یا با اقتباس از داستانی در دفتر ششم مثنوی معنوی، اثر مولوی نوشته شده باشد.

در بخشی از کتاب کیمیاگر می خوانیم:

1984

1984 نام کتاب مشهوری از جورج اورول است که در سال 1949 منتشر شده است. این کتاب یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است.

اریک آرتور بل، با نام مستعار جورج اورول متولد 25 ژوئن 1903 و در گذشته 21 ژانویه 1950 است. او داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. وی را بیشتر برای دو رمان معروف اش مزرعه حیوانات و 1984 می شناسند.

داستان کتاب از این قرار است که دولت مرکزی اوشینیا یک دولت تمامیت خواه است که همه چیز را کنترل می نماید و به شما می گوید که چه کاری انجام دهید، کجا حضور داشته باشید، با چه کسانی صحبت کنید و یا حتی اوقات فراغت خود را چگونه سپری کنید، به چه چیزی فکر کنید، به چه چیزی باور داشتید باشید و خلاصه به معنای واقعی کلمه همه چیز را کنترل می نماید و تحت نظر دارد. تمام شهر از طریق تلویزیون های تله اسکرین کنترل می گردد. اگر در این جامعه از شما خلافی سر بزند، (این خلاف شامل هرکاری و هرچیزی است که به نفع حزب نباشد.) یعنی شما حتی اگر در ذهن خود از حزب تنفر داشته باشید و چهره شما این موضوع را نشان دهد، شما دچار جنایت فکر و جنایت چهره شده اید پس شما ناپدید خواهید شد؛ یا به اصطلاحی که در کتاب آمده است بخار می شوید. دیگر هیچ مدرکی از وجود شما در هیچ جایی وجود نخواهد داشت و حتی خاطرات شما از ذهن دیگران پاک خواهد شد.

در بخشی از کتاب از زبان شخصیت اصلی می خوانیم:

بیشعوری

اگر بیشعورها عاشق می شوند فقط به یک دلیل است؛ می خواهند در هیچ چیز کم نیاورند، از جمله عشق.

این جمله یکی از جمله های کتاب بیشعوری اثر خاویر کرمنت (Xavier Crement) است. بیشعوری کتابی با درون مایه طنز است که به تجاوز حماقت آمیز اما آگاهانه به حقوق دیگران در عصر معاصر اشاره دارد.

خاویر کرمنت نویسنده و روان شناس آمریکایی است. او با نگارش کتاب بیشعوری که در ایران با استقبال کم نظیری رو به رو شد، توجه بسیاری را جلب کرد.

نویسنده در ابتدای کتاب، مقدمه ای از زندگی خود و این که چطور متوجه شده است که آدم بیشعوری است ارائه می نماید و شرح می دهد که چگونه رفتار خود را اصلاح نموده است و حالا کوشش می نماید به دیگر بی شعورها یاری کند تا آن ها نیز خودشان را اصلاح نمایند. خاویر کرمنت اعتقاد دارد که شاید نتوان تعریف دقیقی از بیشعوری ارائه کرد اما می توان به راحتی آن را تشخیص داد.

نویسنده در این کتاب مدعی می گردد که بیشعوری یک بیماری و اعتیاد است، نه بداخلاقی و سوءرفتار و به معرفی بیشعوری از زوایای مختلف می پردازد. این کتاب در 5 بخش اصلی و 24 فصل نوشته شده است.

در بخشی از کتاب بیشعوری می خوانیم:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 842

به "معرفی پرفروش های فیدیبو؛ سایه کنکور بر کاهش رونق کتاب خوانی در این هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پرفروش های فیدیبو؛ سایه کنکور بر کاهش رونق کتاب خوانی در این هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید