خبرنگاران آسیب تحریم از زبان کارگردان ایرانی در جشنواره ونیز

به گزارش جام پارسی، تهران- خبرنگاران- کارگردان جنایت بی دقت در جشنواره فیلم ونیز عنوان نمود که تحریم های سیاسی، محافظه کاری در بروکراسی اداری و... موانع فراوری مشترک ایران با سایر کشورهاست.

خبرنگاران آسیب تحریم از زبان کارگردان ایرانی در جشنواره ونیز

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش روابط عمومی پروژه، شهرام مکری در میزگرد فراوری مشترک سینمایی در جشنواره فیلم ونیز، ایران را جذاب ترین کشور خاورمیانه برای فراوری مشترک فیلم های سینمایی دانست. این میزگرد به میزبانی اتحادیه اروپا با عنوان آینده سینمای جهان در حاشیه جشنواره ونیز برگزار گردید.

مکری در این میزگرد قدمت سرزمین ایران و ادبیات غنی آنکه مملو از داستان های افسانه ای و اسطوره ای است، طبیعت چهار فصل که امکان فراوری فیلم در شرایط آب و هوایی مختلف فراهم می نماید، نیروی متخصص و ماهر سینمایی و سابقه صد و ده ساله سینما در ایران، نیروی کار ارزان در عرصه سینما، علاقمندی مردم ایران به سینما و همراهی آنها با گروه های فیلمسازی، بازار فیلم خوب و مناسب برای فراوریات مشترک سینمایی، به کارگیری سرمایه دولتی و بخش خصوصی در فراوری فیلم، سرعت بالای فراوری فیلم در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی را از جمله ظرفیت های و جذابیت های ایران برای فراوریات مشترک سینمایی دانست.

اما از سوی دیگر کارگردان جنایت بی دقت تحریم های سیاسی که مانع از جابه جایی پول و سرمایه میان بانک های ایران و سایر کشورها می گردد، محافظه کاری در بروکراسی اداری، عدم داد و ستد سینمایی و نبود تمایل برای فراوری فیلم در سایر کشورها از سوی مدیران سینمای ایران و شرایط پیچیده حاکم بر سینمای ایران به لحاظ محتوی را از جمله موانع برای ساخت فیلم های مشترک میان ایران و سایر کشورها برشمرد.

قبلا اعلام شده بود که شهرام مکری نویسنده و کارگردان سینما که سال جاری با فیلم جنایت بی دقت، در جشنواره فیلم ونیز حضور دارد، در بخش آسیایی ویژه برنامه آینده سینمای جهان، در ونیز، درباره مسائل سینمای ایران برای فراوری مشترک سخنرانی می نماید.

مقرر شد برنامه ویژه ای به میزبانی اتحادیه اروپا با عنوان آینده سینمای جهان برگزار گردد که این برنامه شامل دو میزگرد بود که با تمرکز بر فراوریات مشترک بین قاره آسیا و آفریقا با سایرکشورهای جهان با مجموعه ای سخنرانی برگزار گردید.

در بخش آسیایی شهرام مکری به عنوان نماینده ایران برای سخنرانی به این میزگرد دعوت شده بود که درباره مسائل سینمای ایران برای دستیابی به فراوریات مشترک سخنرانی کرد. جرجیو فیکارلی رییس بخش فرهنگی اتحادیه اروپا میهمانان این بخش را با مشورت البرتو باربرا مدیر جشنواره انتخاب نموده و سخنرانان را دارای ایده هایی خوب برای آینده سینمای کشورشان دانسته است.

فیلم سینمایی جنایت بی دقت، به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی نگار اسکندرفر سومین فیلم ایرانی حاضر در این جشنواره در کنار خورشید به کارگردانی مجید مجیدی و دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی است. هجده شهریور نمایش رسمی این فیلم در بخش افق ها با حضور کارگردان، تهیه کننده و بازیگران فیلم برگزار خواهد شد.

امروز 18 شهریور نمایش فیلم جنایت بی دقت به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی نگار اسکندرفر در بخش افق ها با حضور کارگردان، تهیه کننده و 2 بازیگر فیلم برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 773

به "خبرنگاران آسیب تحریم از زبان کارگردان ایرانی در جشنواره ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آسیب تحریم از زبان کارگردان ایرانی در جشنواره ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید