بازسازی دیوار سرای تاریخی وزیر قزوین شروع شد

به گزارش جام پارسی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، احسان نورانی روز چهارشنبه 20 اسفندماه با اعلام این خبر، گفت: سرای تاریخی وزیر از آثار متعلق به دوره قاجار و یکی از بخش های مهم بازار تاریخی استان است که با توجه به آسیب وارد شده به دیوار ضلع جنوب شرقی بنا، عملیات اجرایی استحکام بخشی و بازسازی این بخش از اثر با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، تحت نظارت کارشناسان این اداره کل شروع شد.

بازسازی دیوار سرای تاریخی وزیر قزوین شروع شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اظهار کرد: در این پروژه بازسازیی استحکام بخشی دیوار شامل جمع آوری بخش آسیب دیده و بازسازی مجدد آن، استحکام بخشی حجره های پشت دیوار شامل شمع کوبی و بازسازی طاق های آسیب دیده و بام سازی مجموعه در ضلع جنوب شرقی انجام می گردد.

سرای تاریخی وزیر واقع در مجموعه بازار قزوین از جمله اماکن تاریخی و دیدنی شهر قزوین است که در سال 1379 با شماره 3312 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1149

به "بازسازی دیوار سرای تاریخی وزیر قزوین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی دیوار سرای تاریخی وزیر قزوین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید