ماجرا های عجیب فوتبال صد هزار میلیاردی!

به گزارش جام پارسی، اصلی ترین حاشیه این روز های فوتبال ایران به فاش شدن دستمزد های افراد پیشین و کنونی شاغل در فوتبال برمی شود. تسویه حساب های شخصی میان فعالان این رشته ورزشی باعث شده تا طی یک هفته گذشته شاهد افشاگری های پرتعداد درباره دستمزد های نجومی شاغلان در فوتبال باشیم. این ماجرا البته آخرین موردی نیست که در این خصوص پیش می آید و قطعا در آینده نیز بار ها با آن روبرو خواهیم شد.

ماجرا های عجیب فوتبال صد هزار میلیاردی!

افشای دستمزد های نجومی مدیران

به گزارش شهروندآنلاین، ماجرا های مربوط به چند روز گذشته از جایی آغاز شد که فدراسیون فوتبال دست به افشاگری علیه شهاب الدین عزیزی خادم زد؛ اینکه رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال مبلغی را در زمان مدیریتش از خزانه داری خارج نموده و همین حالا نیز آن را برنگردانده است.

این مساله واکنش عزیزی خادم را در پی داشت و در ادامه کار به جایی رسید که اسناد مربوط به پاداش های دریافت شده به وسیله مجتبی خورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی، در رسانه ها پخش شد. با انتشار این اسناد معین شد که خورشیدی در مدت 10 ماه همکاری با فدراسیون فوتبال مبلغی در حدود یک میلیارد و 130 میلیون تومان دریافتی داشته است.

طبیعی بود که این موضوع واکنش خورشیدی و نزدیکانش را در پی داشته باشد. سرپرست سابق تیم ملی شخصا هم در مصاحبه ای به این مساله واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که دستمزد او به قرار ماهیانه 35 میلیون تومان بوده و در مقایسه با سرپرست کنونی تیم ملی عدد بالایی نیست! او مستقیما حمید استیلی را هدف گرفت و افشا کرد که او همین حالا ماهیانه 100 میلیون تومان پول دریافت می نماید.

ادامه پیدا کردن موضوع باعث شد تا حمید استیلی نسبت به ماجرای دستمزدش موضع بگیرد و اگرچه این مبلغ را تکذیب نکرد، اما گفت که سال ها بدون دریافتی در فدراسیون و سایر جایگاه هایی که در اختیار داشته کار نموده و هرگز برای مسائل مالی فعالیت هایش را ادامه نداده است.

این افشاگری ها سابقه دار است

اگرچه افشای دستمزد نجومی فوتبالی ها طی روز های گذشته داغ شده، اما این مساله مربوط به امروز و دیروز نیست. در سال های گذشته هرچند وقت یک بار دستمزد بعضی فوتبالیست ها یا مدیران و مربیان فاش شده و در رسانه ها بازتاب داشته است. همین یکی دو ماه پیش بر سر واگذاری استقلال و پرسپولیس هزینه های صورت گرفته در فصل جاری به وسیله این دو باشگاه به صورت واقعی اعلام شد و این موضوع واکنش های زیادی در پی داشت.

فاکتور هایی که گاهی از دوران مدیریت بعضی افراد در فوتبال و باشگاه ها و فدراسیون به رسانه ها راه پیدا نموده نیز بار ها جریان ساز شده و حاشیه های زیادی به وجود آورده است.

چرا دستمزد ها اعلام نمی گردد؟

چند سال قبل بود که سازمان لیگ فوتبال با همکاری فدراسیون تصمیم به اعلام ریز مبلغ قرارداد های افراد شاغل در لیگ برتر گرفت. اعلام رقم قرارداد ها روی سایت سازمان لیگ در آن موقع بسیار سر و صدا کرد و باعث شد تا فوتبالی ها نسبت به این مساله واکنش های زیادی نشان بدهند. آن اتفاق البته قرارداد های زیرمیزی را در فوتبال رواج داد و شاهد آن بودیم که باشگاه ها دیگر قرارداد های واقعی بازیکنان، مربیان و مدیران خود را به سازمان لیگ اعلام نمی کردند یا اینکه متمم هایی روی قرارداد های اعلام شده می گذاشتند.

اعلام رقم دقیق دستمزد ها به صورت شفاف در بیشتر کشور های پیشرفته یک اتفاق عادی تلقی می گردد، اما در ایران محدودیت ها و البته شرایط مالی و عدم وجود توازن میان دستمزد های مردم عادی و فوتبالیست ها باعث شده تا دوباره رقم قرارداد ها مخفی بماند و هر وقت هم که رقمی در این خصوص افشا می گردد با استقبال مردم روبرو گردد.

واکنش های تند در فضای مجازی

افشاگری هایی که گاه و بیگاه درباره ارقام پرداختی به اهالی فوتبال مطرح می گردد، موضوعات متعددی پدید می آورد. همین مساله سبب بازتاب های گسترده در فضای مجازی می گردد و بحث روز مردم در توییتر و اینستاگرام را فراهم می نماید. جدا از اینکه استقبال از افشای دستمزد ها چقدر به اصل فوتبال یاری می نماید و باعث پیشرفت می گردد، این موضوع در ایران به ابزاری برای خراب کردن افراد تبدیل شده است.

اگر فدراسیون فوتبال به طور واضح چنین چیزی را افشا می کرد، نوعی عادی سازی در این خصوص پدید می آمد، اما حالا با شرایط کنونی شاهد یک تسویه حساب شخصی میان افراد مختلف هستیم که البته هیچ سودی برای فوتبال ندارد.

از اصل فوتبال چه خبر؟

در روز هایی که لیگ برتر فوتبال ایران تعطیل است و شاهد مسابقات لیگ قهرمانان و جام حذفی هستیم، اخبار کمتری درباره بازی ها و حواشی مسابقات وجود دارد و حالا برترین فرصت برای بعضی شاغلان در این رشته پرمخاطب ایجاد می گردد تا بتوانند در سکوت خبری موجود به اصطلاح با افشاگری بمب هایی را بترکانند و هواداران را به اشتباه بیندازند! بی تردید توجه به اصل فوتبال این روز ها مساله فراموش شده نزد فوتبالی هاست و امید می رود با آغاز مجدد لیگ برتر دیگر شاهد چنین رفتار هایی نباشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1725

به "ماجرا های عجیب فوتبال صد هزار میلیاردی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرا های عجیب فوتبال صد هزار میلیاردی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید