فقر تجهیزات پاشنه آشیل هیئت تیراندازی با کمان اردبیل

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، بهنام کمالی محمودآباد عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در شرایطی در تیرماه سال 99 هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل را تحویل گرفتیم که نابسامانی در این هیئت موج می زد و هیچیک از شهرستان ها حتی خود مرکز استان از یک برنامه منسجم برخوردار نبود.

فقر تجهیزات پاشنه آشیل هیئت تیراندازی با کمان اردبیل

وی توضیح داد: با کوشش شبانه روزی مسئولان نو در شهرستان ها توانستیم این هیئت را راه اندازی کنیم که امروز هیئت تیراندازی با کمان اردبیل حرفی برای گفتن در عرصه ملی دارد.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان با بیان اینکه برای گام اول ما از آموزش در این هیئت به طور جدی وارد عمل شدیم، گفت: ما در فضای مجازی، رسانه ها، نشریات محلی و با همکاری خبرنگاران توانستیم تیم هیئت را تا حدودی در استان معرفی نموده تا بتوانیم به دور از حاشیه های ایجاد شده، تیم آقایان و بانوان تیر و کمان را ساماندهی کنیم.

100 کماندار در اردبیل فعال هستند

کمالی به قابلیت ها و ظرفیت های این هیئت و رشته ورزشی در استان اشاره نمود و اضافه نمود: بعد از راه اندازی هیئت های شهرستانی، 13 کمیته فعال با برنامه های منسجم برای احیای هیئت تیراندازی با کمان وارد عمل شدند که تا امروز توانسته ایم با روی گشاده و پیشانی سفید در خدمت جامعه کمانداران استان اردبیل باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا فعالیت های تمام هیئت های ورزشی و در کنار آن هیئت تیراندازی با کمان را نیز تحت الشعاع قرار داده است، خاطر نشان کرد: به رغم تمامی این مسائل، ما در دهه فجر سال گذشته توانستیم در مسابقات لیگ کشوری کمانداران شرکت کنیم اما به علت نبود امکانات و گرانی تجهیزات که عمدتاً برای تهیه آن کمانداران ما با مشکل روبرو می شوند، صعود ورزشکاران ما ممکن نشد.

کمالی به برگزاری دوره تئوری و عملی مربیگری این رشته اشاره نمود و ادامه داد: دوره تئوری مربیگری به سرانجام رسیده و در دوره عملی نیز در نیمه اول دی ماه مربیان آموزش خواهند دید.

وی به فعالیت 100 ورزشکار زبده در این رشته اشاره نمود و گفت: ما پیروز شدیم با ساماندهی این ورزشکاران و تمرینات به صورت ادواری هیئت تیراندازی با کمان را معرفی و شناسایی نموده تا بتوانیم در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کمالی نبود امکانات و تجهیزات کمانداری را پاشنه آشیل این ورزش در استان گفت و اضافه نمود: گرچه در ابتدای شروع فعالیت ما در هیئت حواشی بسیاری از سوی بعضی مدعیان ایجاد شد اما ما توانستیم تمامی آن حواشی را با همراهی دوستداران این ورزش و به ویژه مسئولان هیئت خنثی کنیم اما هیچ چاره ای برای نبود امکانات در استان وجود ندارد.

ورزشکاران دلی سر تمرینات حاضر می شوند

وی با تاکید بر اینکه برای ما حضور در لیگ کشوری برای تجربه اندوزی مهم است، اضافه نمود: با وجود گذشت 9 ماه از سال هنوز ریالی از فدراسیون دریافت نکردیم اما آنچه که ما را تا به امروز روی پا نگه داشته عرق ما به این ورزش و رشته تیر و کمان است.

کمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای حضور در مسابقات از بسیاری از استان ها درخواست داشتیم اما هدف من تنها حضور نوجوانان از استان اردبیل بود تا با تجربه اندوزی بتوانیم خود را در کشور مطرح کنیم.

وی به همکاری و همراهی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در تأمین و تهیه تجهیزات این هیئت اشاره نمود و گفت: ورزشکاران ما در حالی با کمان 30 میلیون تومانی به مصاف حریف می فرایند که آنها کمان های 80 میلیون تومانی و تیرهای 1.5 میلیون تومانی را در مقابل تیرهای 500 هزار تومانی ما رو می نمایند که این بسیار برای استان تأسف انگیز است.

کمالی تعالی و پیشرفت هیئت تیراندازی با کمان در استان را نهایت آرزوی خود و همکارانش در هیئت گفت و اضافه نمود: قطعاً در سال های آینده ما خبرهای خوبی را از این هیئت خواهیم شنید به شرطی که با کنار گذاشتن بسیاری از عقده ها و مسائل شخصی با هیئت، تنها با هدف فعال کردن آن به عرصه بیاییم.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان اردبیل با تأسف از اینکه روحیه جوانمردی در ورزش جای خود را به حواشی و جنگ های رودررو داده است، بیان نمود: ما هدفی جز اعتلای ورزش در استان نداریم اما این نهایت بی انصافی است که بعضی از همکاران ما که قبلاً در هیئت تیراندازی با کمان حضور داشتند، زیر پای ما را خالی نمایند و با حرف های صد من یک غاز بخواهند اعتبار هیئت را زیر سوال ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1603

به "فقر تجهیزات پاشنه آشیل هیئت تیراندازی با کمان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقر تجهیزات پاشنه آشیل هیئت تیراندازی با کمان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید