حاج رضایی: با بستن دروازه های فوتبال مخالفم اما ممکن است سِیلی از بازیکنان بی کیفیت بیایند

به گزارش جام پارسی، کارشناس فوتبال ایران معتقد است در صورتی که منابع اقتصادی باشگاه ها در خرید بازیکنان و مربیان خارجی تأمین نشود، سِیلی از بازیکنان بی کیفیت وارد کشور خواهند شد.

حاج رضایی: با بستن دروازه های فوتبال مخالفم اما ممکن است سِیلی از بازیکنان بی کیفیت بیایند

امیر حاج رضایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره لغو قانون ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی گفت: قبل از اتخاذ تصمیمات باید شرایط را آنالیز نمایند، منابع اقتصادی را در نظر بگیرند و ببینند می توان هزینه بازیکنان و مربیان خارجی را پرداخت کرد یا خیر. زمانی که قانون ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی تصویب شد، این نکته به ذهن ما رسید که باشگاه ها با مسائل اقتصادی روبرو شده اند و ترجیح می دهند کار خود را با بازیکنان داخلی راه بیندازند.

دیاباته، میلیچ و پادووانی در دریافت مطالبات خود مشکل دارند

وی با بیان اینکه به نهادهای فوتبالی نزدیک نیست و اطلاعات او به خبرهای رسانه ها محدود است، توضیح داد: دیاباته و میلیچ را داریم که به خاطر دریافت مطالبات خود مشکل دارند و نکته ناراحت نماینده تر، شرایط لئاندرو پادووانی است. فوتبال او به انتها رسید و حتی زندگی این بازیکن به ویلچر منتقل شد. پادووانی هم اخیراً از اینکه به شرایط او رسیدگی نمی نمایند، انتقاد نموده بود.

ممکن است سِیلی از بازیکنان بی کیفیت به فوتبال ایران بیاید

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به مسائل اقتصادی باشگاه ها گفت: اگر منابع اقتصادی مورد احتیاج باشگاه ها تأمین نگردد، این تصمیم به زیان کشور است و سِیلی از بازیکنان و مربیان بی کیفیت و ارزان در فوتبال کشورمان پدیدار می گردد. با این حال با ورود بازیکنان و مربیان باکیفیت خارجی در صورت فراهم بودن شرایط، کاملاً موافق هستم. فوتبال هم مانند پزشکی مرز ندارد و می تواند باعث یاری به فوتبال ایران و نیز تبادل فرهنگی گردد.

قرارداد بازیکنان ماهیانه بیشتر از یک میلیارد تومان است، اما همواره نالان و معترض هستند

حاج رضایی با اشاره به قانون دهه 80 فدراسیون فوتبال اعلام نمود: قانونی مبنی بر ممنوعیت ورود دروازه بانان خارجی تصویب کردند که قیمت دروازه بانان نجومی و عرصه رقابت محدود شد. این تصمیم زیان ها و هزینه های بیشتری ایجاد کرد و همین اتفاق برای بازیکنان هم رخ داد. حیرت زده می شوم وقتی می بینم یک بازیکن، 12 یا 13 میلیارد تومان قرارداد بسته است. ما 9 ماه فوتبال داریم و مبلغ قرارداد یک بازیکن به بالای ماهی یک میلیارد تومان می رسد. قرارداد این بازیکنان ماهیانه بیشتر از یک میلیارد تومان است، اما همواره نالان و معترض هستند.

با بستن دروازه های فوتبال مخالفم

وی با بیان اینکه نباید بازیکنان یا باشگاه ها را محکوم کرد، گفت: مسائل مختلف فوتبال ما کلافی سردرگم است که دیگر اشاره به آن را ضروری نمی دانم. اگر شرایط اقتصادی فراهم باشد، بازیکنان و مربیان باکیفیت به ارتقای سطح ما یاری می نمایند. اگر باشگاه ها شرایط اقتصادی و منابع خوبی ندارند، پس از امضای قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی به مشکل می خورند و بهتر است اقدام به عقد قرارداد ننمایند. دیدگاه کلی من این است که با بستن دروازه های فوتبال مخالفم و قانون قبلی را به هیچ وجه قبول ندارم. با این حال شاید عوامل فوتبال اطلاعاتی دارند که من ندارم.

باید داخل را بسازیم و فرهنگ سازی کنیم

مربی پیشین تیم ملی ایران در خصوص خطر دلالیسم و بازگشت بازیکنان بی کیفیت به فوتبال ایران به خبرنگاران گفت: نمی توانیم کارهایی را به خاطر شرایط نابهنجار و غیراخلاقی جامعه انجام دهیم. اگر وزارت بهداشت بهداشت بخواهد داروی احتیاجمندان را وارد کند، کاری انسانی انجام داده است. با این حال ممکن است بعضی افراد بخواهند این داروها را به شکلی غیرقانونی در میدان ناصرخسرو بفروشند. پس بگوییم وزارت بهداشت نباید دارو وارد کند؟ این صحبت اشتباه است. باید داخل را بسازیم، فرهنگ سازی نموده و قانون را قدرتمند کنیم. انجام کار درست در گروی تصویب تصمیم درست و اجرای قوانین درست است.

نخریدن بازیکن خارجی به خاطر جلوگیری از دلالی، خودکشی از ترس مرگ است

حاج رضایی یادآور شد: در این موضوع به آن مثال معروف می رسیم که می گویند از ترس مرگ، خودکشی نموده ایم و باید در جهت ترقی و رشد فوتبال کشورمان گام برداریم. تخلفات در خرید بازیکن مثل دلالی مانند یک باتلاق است که باید ابتدا آن را خشک کنیم و پس از آن می توانیم کارهای خود را انجام دهیم. من با فوتبال زندگی نموده ، پیر شده و شرایط را لمس نموده ام. به یک بازیکن متوسط برای 9 ماه بازی، 10 میلیارد تومان از منابع دولتی پرداخت می گردد. همه باشگاه ها یا به کارخانه های دولتی وابسته هستند، یا مانند استقلال و پرسپولیس از وزارت ورزش تغذیه می شوند.

دولت ترکیه وام های سنگین با سود کم به باشگاه ها پرداخت نموده است

وی با اشاره به اشکالات در شرایط اقتصادی باشگاه ها توضیح داد: در این شرایط باشگاه ها فقط هزینه می نمایند و باشگاهی به معنای واقعی نداریم. به جز مرگ که هیچ راهی برای آن نیست، سایر کارها راه چاره دارد. چند بار برای آنالیز شرایط اردوها و تمرینات تیم ها به ترکیه رفتم و این کشور مشترکات اقلیمی، مذهبی و فرهنگی زیادی با ما دارد. دولت ترکیه امکانات زیادی به باشگاه ها ارائه و وام های سنگین با سود کم و بازپرداخت طولانی مدت به آنها پرداخت نموده است. همین باعث می گردد ترکیه می تواند هلند و نروژ را شکست دهد و قرار بود فینال لیگ قهرمانان اروپا را هم میزبانی کند.

ورود یک بازیکن یا مربی خارجی، فوتبال ایران را زیر و رو نمی نماید

کارشناس فوتبال ایران در این باره که بعضی از اهالی فوتبال، موفقیت تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را حاصل فعالیت مربیان و بازیکنان ایرانی دانستند، گفت: دیدگاه همه محترم است و هر کسی از زاویه ای نگاه کردند که بعضی از صحبت های آنها کاملاً درست است. من معتقد نیستم که ورود یک بازیکن یا مربی خارجی، فوتبال ایران را زیر و رو می نماید و همچنین به نظرم درست نیست که بگوییم خارجی ها از فوتبال ما بروند تا خودمان فوتبال کشور را به اوج برسانیم. هیچ نسخه پیروزی مطلقی در فوتبال وجود ندارد.

بستن راه به روی عوامل خارجی به فوتبال ایران یاری نمی نماید

حاج رضایی با بیان اینکه جهت فوتبال ایران را باید با تصمیمات درست معین کرد، گفت: در سال های اخیر به پیروزی های مقطعی رسیدیم که این موفقیت ها پایدار نبود. به نظرم بستن راه به روی عوامل خارجی خصوصاً باکیفیت در فوتبال، راهکاری برای یاری به فوتبال کشور نیست. من دیدگاه شخصی خودم را مطابق دانش و تجربه ام می گویم. افراد بزرگی هستند که دیدگاه گسترده تری دارند و باید راه نظر خود را بگویند.

نمی خواهم پُستی داشته باشم

وی در خصوص رد پیشنهاد فعالیت به عنوان مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال بیان کرد: از فدراسیون فوتبال لطف کردند و با من تماس گرفتند. مدتی بعد گفتم اگر بضاعتی داشته باشم، می توانم از لحاظ فکری به مدیران جدید یاری کنم. با این حال نمی خواهم در هیچ چارچوبی قرار بگیرم. نه فقط در این فدراسیون که مدیران آن کمتر از سه ماه است که روی کار آمده اند، بلکه در هیچ صندلی دیگری که احتیاج به صدور حُکم باشد، نمی خواهم پُستی بگیرم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1316

به "حاج رضایی: با بستن دروازه های فوتبال مخالفم اما ممکن است سِیلی از بازیکنان بی کیفیت بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاج رضایی: با بستن دروازه های فوتبال مخالفم اما ممکن است سِیلی از بازیکنان بی کیفیت بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید