عکس ، جیمزوب بزرگترین قمر زحل را شکار کرد

به گزارش جام پارسی، دیجیاتو نوشت: جیمز وب ناسا، تصاویری نو و شگفت انگیزی از تیتان، بزرگترین قمر زحل که به عنوان یکی از جواهرهای منظومه شمسی شناخته می گردد، ثبت کرد.

عکس ، جیمزوب بزرگترین قمر زحل را شکار کرد

جیمز وب ناسا، تصاویری تازه و شگفت انگیزی از تیتان، بزرگترین قمر زحل که به عنوان یکی از جواهرهای منظومه شمسی شناخته می گردد، ثبت کرد.

در تصاویری که تا به امروز از تیتان ثبت شده، رنگ های آبی مایل به سبز آن یادآور زمین و دریاهای متلاطم و ابرهای شگفت انگیز آن است. هرچند واقعیت این است که آنچه شبیه ابرها، دریاها، رودخانه ها و دریاچه ها از دور در تیتان دیده می گردد، متان و اتان است.

ثبت تصاویری تازه از تیتان، بزرگترین قمر زحل به وسیله جیمز وب

صبح روز شنبه 5 نوامبر، تیم بین المللی از دانشمندان سیاره شناسی با تماشا اولین تصاویر جیمز وب از بزرگترین قمر زحل یعنی تیتان، با خوشحالی فراوان از خواب بیدار شدند. کانر نیکسون ستاره شناس و سایر اعضای تیم، از تماشا این تصاویر فوق العاده هیجان زده شده بودند.

جو تیتان مملو از مه غلیظ است. به گونه ای که نور مرئی را که از سطح آن منعکس می گردد، پنهان می نماید. جو تیتان فوق العاده جالب است .این جذابیت، نه به علت ابرهای متان و طوفان های آن، بلکه به علت آنکه می تواند اطلاعاتی در خصوص گذشته و آینده تیتان بدهد، جالب توجه است.

سباستین رودریگز ستاره شناس دانشگاه پاریس سیته، اولین کسی بود که تصاویر تازه تیتان را دید و به وسیله ایمیل به بقیه اعضای تیم این موضوع را اطلاع داد. وی در ایمیل خود به این موضوع اشاره نموده بود که تصاویر تازه، فوق العاده هستند.

سایر اعضای تیم نیز بعد از تماشا تصاویر احساس مشابهی داشتند. هیدل همل، سرپرست پروژه Webb Solar System GTO، از انجمن دانشگاه های تحقیقاتی در نجوم (AURA) نیز واکنش مشابهی داشت و تصاویر تازه را فوق العاده می دانست و بعد از تصاویر بهاعضای تیم تبریک گفت.

تماشا ابرهای تیتان، هیجان انگیز است. این ابرها، پیش بینی های خوبی در خصوص آب و هوای تیتان ارایه می نماید. تصاویر، به وسیله NIRCam Webb گرفته شده است که دستگاه تصویربرداری اولیه آن، نور مادون قرمز را تشخیص می دهد. ناسا می گوید هنوز تصاویر را آنالیز ننموده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1830

به "عکس ، جیمزوب بزرگترین قمر زحل را شکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، جیمزوب بزرگترین قمر زحل را شکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید