عملکرد غیررقابتی گوگل در فرانسه دردسرساز شد
به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، ناظر رقابت فرانسه به علت سواستفاده گوگل از قدرتش در بازار تبلیغات آنلاین، جریمه ای 220 میلیون یورویی (معادل 268 میلیون دلار) برای این شرکت مشخص نموده است.
با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم
تحقیقات سازمان ناظر بر رقابت فرانسه نشان داد گوگل به طور ناعادلانه ابزارهای خود برای خرید و فروش تبلیغات آنلاین را بر رقبا ترجیح می دهد. این نخستین باری است که یک شرکت مستقر در سیلیکون ولی آمریکا پس از انجام تحقیقات توافق نموده تا تغییراتی در عملنمودهای تجاری خود ایجاد کند.
ایزابل د سیلوا. رئیس سازمان ناظر بر رقابت فرانسه در این باره می گوید: گوگل از مدل کسب وکار خود در نمایش تبلیغات استفاده نموده تا به مزیتی بر رقبایش دست یابد. این نخستین تحقیقات در دنیا بود که شیوه نمایش فضای تبلیغاتی تحت سلطه گوگل را آنالیز کرد. بعلاوه این نخستین باری است که گوگل توافق نموده برای تسویه تغییراتی انجام دهد. این پرونده توجه رگولاتورهای دیگری را جلب خواهد نمود که مشغول آنالیز بازار و فناوری های تبلیغات آنلاین هستند.
گوگل در یک پست بلاگی اظهار داشت تغییراتی در بستر Ad Manager خود ایجاد می نماید. بعلاوه گوگل تعهد نموده شیوه عملیاتی بسترAdX را هم تغییر دهد. در این بستر فضای تبلیغات آنلاین به حراج گذاشته می گردد.
رگولاتور رقابت فرانسه ادعا می نماید Ad Manager اطلاعات مربوط به قیمت گذاری رقبا را منتشر می کرد تا به این ترتیب بستر AdX به مزیت رقابتی نسبت پلتفرم های حراج تبلیغات آنلاین دیگر دست یابد.
در بخشی از بیانیه گوگل آمده است: ما توافق کردیم مجموعه ای از تعهدات را انجام دهیم تا به این ترتیب ناشران تبلیغات راحت تر از اطلاعات و ابزارهای ما استفاده نمایند. ما طی ماه های آینده همچنان به آزمایش و توسعه تغییرات ادامه می دهیم تا آنها را به طور وسیع تر عرضه کنیم.
به گفته رگولاتور رقابت فرانسه این پرونده حتی ممکن است راستا را برای شکایت و دریافت غرامت ناشران تبلیغاتی هموار کند که گوگل در قبال آنها تبعیض قائل شده است.
منبع: خبرگزاری مهر