عمان: کوشش برای حل بحران یمن ادامه دارد

به گزارش جام پارسی، عمان بیان کرد که به کوشش هایش در همکاری با عربستان سعودی و نمایندگان ویژه سازمان ملل و آمریکا در امور یمن برای حل بحران این کشور ادامه خواهد داد.

عمان: کوشش برای حل بحران یمن ادامه دارد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش ایرنا، پادشاهی عمان روز سه شنبه در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اضافه کرد: با پیروی از دستورات سلطان هیثم بن طارق به همکاری نزدیک با عربستان سعودی، نمایندگان ویژه سازمان ملل و آمریکا در امور یمن و طرف های یمنی درگیر در این کشور با هدف دستیابی به یک توافق سیاسی جامع برای حل بحران کنونی در جمهوری یمن ادامه دارد.

حکومت پادشاهی عمان در این بیانیه ابراز امیدواری کرد که این تماس ها در آینده نزدیک به گونه ای که امنیت و ثبات را به یمن بازگرداند و امنیت و منافع کشورهای منطقه را حفظ کند، به نتیجه مطلوب برسد.

مسقط طی سال های گذشته کوشش هایی را برای حل بحران یمن انجام داده است که برجسته ترین آن پیشنهاد ابتکار صلح یمن در سال 2017 بود که مورد استقبال گسترده بین المللی نهاده شد.

عمان همچنین نقش میانجی بین طرفین درگیر در جنگ یمن را بازی می نماید و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های منطقه، مسقط اخیراً میزبان جلسات مسئولان انصارالله و مقامات آمریکایی بوده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما پس از گذشت تقریبا پنج سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن باعث شده تا نیروهای مسلح و کمیته های مردمی این کشور با راهنمایی انصارالله به پیروزی های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1183

به "عمان: کوشش برای حل بحران یمن ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان: کوشش برای حل بحران یمن ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید