طرز تهیه مارمالاد سیب

به گزارش جام پارسی، خبرنگارانـ مارمالاد نوعی مربای پوره شده است که تکه های میوه در آن وجود ندارد و با جوشاندن میوه تهیه می گردد. برای تهیه مارمالاد معمولا از ترکیب میوه با آب، شکر و پودر ژلاتین استفاده می گردد. هنگام تهیه مارمالاد، میوه پخت کمتری دارد، به همین علت عطر و طعم آن بیشتر حفظ می گردد. مارمالاد سیب یکی از انواع مارمالاد های بین المللی و پر کاربرد در سراسر جهان است. مارمالاد سیب را می توانید همراه با نان و کره برای وعده صبحانه میل کنید؛ بعلاوه از مارمالاد سیب برای تهیه انواع شیرینی های مربایی، فیلینگ کیک و تزیین دسر استفاده می گردد. در این مطلب طرز تهیه مارمالاد سیب همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

طرز تهیه مارمالاد سیب

مواد لازم برای تهیه مارمالاد سیب

سیب: 500 گرم

شکر: 400 گرم

پودر ژلاتین: 1 قاشق غذاخوری سرخالی

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری سرخالی

زعفران دم نموده: به اندازه لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

1ـ نکات مربوط به پودر ژلاتین

ژلاتین ماده ای بدون رنگ و مزه است و از کلاژن گرفته می گردد که در بخش هایی از بدن حیوانات وجود دارد. برای حل کردن پودر ژلاتین همواره از روش بن ماری بهره ببرید. به این صورت که ظرف حاوی پودر ژلاتین و آب را روی بخار آب جوش بگذارید. توجه داشته باشید که اگر ژلاتین را در دمای خیلی بالا آب کنید، بوی بدی از آن متساعد خواهد شد. بعلاوه یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین معادل 4 ورق ژلاتین است. پودر ژلاتین را باید در یک ظرف در بسته و حتماً در مکان خشک و خنک نگه داری کنید. پس از اینکه بسته حاوی پودر ژلاتین را باز کردید، تا 6 ماه فرصت استفاده از آن را دارید و بعد از این مدت خاصیت خود را از دست خواهد داد.

2ـ نکات مربوط به زعفران

همواره سعی کنید از زعفران دم نموده غلیظ بهره ببرید؛ چون هرقدر زعفران را با آب بیش تری دم کنید، کم رنگ تر می گردد و مجبور می شوید برای به دست آوردن رنگ دلخواه تان از زعفران بیشتری بهره ببرید؛ بنابراین نحوه دم کردن زعفران بسیار مهم است. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به ازای 1 قاشق چای خوری زعفران 2 قاشق سوپ خوری آب جوش و 2 تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می گردد به زعفران شوک وارد گردد و رنگ بیش تری پس بدهد.

زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید و موقع استفاده اجازه بدهید در دمای محیط یخ زدایی گردد. پس از هر بار استفاده دوباره زعفران به جای مانده را داخل فریزر قرار دهید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران های تقلبی معمولاً براق هستند.

طرز تهیه مارمالاد سیب

1ـ برای آغاز کار ابتدا سیب ها را پوست بگیرید؛ سپس خرد کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. یک لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید سیب بخارپز گردد.

2ـ بعد از اینکه سیب پخت، سیب های پخته را با گوشتکوب برقی یا غذاساز پوره کنید؛ سپس شکر و آبیلمو را به آن اضافه کنید. قابلمه را دوباره روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید. مواد را هم بزنید تا قبل از اینکه پوره سیب آغاز به جوشیدن کند، شکر کاملا حل شده باشد. بعد از اینکه مواد آغاز به جوشیدن کرد، حرارت اجاق گاز را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. بیست دقیقه زمان بدهید تا سیب بجوشد.

3ـ پودر ژلاتین را با دو قاشق آب سرد حل کنید و روی بخار کتری یا سماور درحال جوش بگذارید تا ژلاتین به روش بن ماری حل و شفاف گردد؛ سپس آن را همراه با زعفران دم نموده غلیظ به قابلمه مواد اضافه کنید و دوباره درب قابلمه را ببندید و اجازه بدهید مواد ده دقیقه دیگر با حرارت کم بجوشد.

4ـ در مرحله آخر اجاق گاز را خاموش کنید و مارمالاد آماده را وقتی از حرارت افتاد، داخل شیشه های خشک و تمیز بریزید و درب آن را محکم ببندید. حتما شیشه مارمالاد را داخل یخچال نگهداری کنید. مارمالاد داخل یخچال به مدت یک سال ماندگاری دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1863

به "طرز تهیه مارمالاد سیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارمالاد سیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید