طرز تهیه حلیم بادمجان با لوبیا سفید!

به گزارش جام پارسی، این حلیم دل چسب ایرانی، مناسب مهمانی های شما بوده و با تزیین رنگینی که می گردد به سفره شما رنگ و لعاب می دهد. حلیم بادمجان یک غذای خوش مزه و پرطرفدار در بین ما ایرانی ها است که به روش های گوناگون درست می گردد.

طرز تهیه حلیم بادمجان با لوبیا سفید!

مواد اولیه:

بادمجان قلمی 10 تا 12 عدد

گوشت سر دست 1 کیلوگرم

لوبیا سفید 500 گرم

پیاز سرخ نموده 2 تا 3 قاشق غذاخوری

کشک سائیده 2 تا 3 پیمانه

روغن 350 گرم

نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم

طرز تهیه:

1.داخل یک قابلمه مناسب و بزرگ، سه تا چهار لیوان آب می ریزیم. گوشت (گوساله یا گوسفند) و لوبیا سفید و پیاز داغ را داخل قابلمه آب می ریزیم و می گذاریم کاملا بپزند.

2.پوست بادنجان ها را می گیریم و سر آن ها را می گیریم. سپس می شوییم و روی آن ها کمی نمک می ریزیم تا تلخی آن گرفته گردد. داخل یک تابه بزرگ، اندازهی روغن می ریزیم و بادنجان ها را داخل روغن و روی حرارت ملایم سرخ می کنیم.

3.گوشت را پس از پختن از آب خارج می کنیم. بادنجان های سرخ شده و گوشت و لوبیای پخته شده را داخل یک قابلمه بزرگ و مناسب می ریزیم و آن ها را خوب می کوبیم و مخلوط می کنیم. دو تا سه لیوان آب و هر اندازه آب گوشتی که داریم، داخل گوشت و بادنجان می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و گاهی آن را به هم می زنیم تا حلیم کاملا جا افتاده و کش دار گردد.

4.ظرف را از روی آتش بر می داریم و با کشک مخلوط می کنیم و در ظرف می کشیم. روی آن را با نعناع داغ و پیاز داغ و گردوی تازه پوست گرفته تزئین می نمائیم. می توان اندازهی گردوی تازه در ظرف جداگانه با حلیم بادنجان سر میز گذاشت. حلیم بادنجان را بدون کشک هم می توان سرو نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1792

به "طرز تهیه حلیم بادمجان با لوبیا سفید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلیم بادمجان با لوبیا سفید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید