طرحی برای تحقق رؤیای سفر بین قاره ای سریع السیر با قطار

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران: یک طرح مفهومی به نام کنکورد تونلی دنیا در انگلیس رونمایی شده که در صورت به واقعیت پیوستن، می تواند سفر سریع السیر بین قاره ای با قطار را به واقعیت تبدیل کند.

طرحی برای تحقق رؤیای سفر بین قاره ای سریع السیر با قطار

از سفر با تور سریلانکا کریسمس به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ایده سیستم حمل ونقل آینده در رقابتی مطرح شد که در کوشش برای ارتقای تجارت بین منچستر و نیویورک برپا شده بود.

این طرح که به سمع موسسه تحقیقات سیاستگذاری عمومی شمال (IPPR North)، اتاق فکر شمال انگلستان رسیده، مدعی است که قابلیت های فناورانه می تواند رویای سفر بین قاره ای با قطار را به واقعیت تبدیل نموده و اقتصاد را در شمال انگلستان دگرگون کند.

قطار مذکور در درون یک لوله زیرزمینی در اقیانوس اطلس قرار خواهد گرفت که در خلأ کامل حرکت خواهد نمود.

به گفته سیمون هورتون، محقق جوانی که این ایده را با همکارانش ارائه نموده، این قطار بوسیله آهن رباهای الکتریکی در میان هوا معلق خواهد بود. این امر باعث کاهش علل اصطکاک شده و سفر آرام با سرعتهای زیاد را ارائه می دهد.

بر اساس محاسبات الون ماسک که ایده اولیه سفر قطار از میان لوله خلاء را برای اولین بار طرح نموده بود، سفر از منچستر تا نیویورک با حداقل سرعت 1287 کیلومتر در ساعت و طی مدت چهار ساعت قابل دستیابی است.

پل باتی، یکی دیگر از ورودی های زیر 25 سال این رقابت یک هایپرلوپ شمالی را ارائه نموده که شباهت زیادی به طرحهای الون ماسک برای قطار خلاء هایپرلوپ دارد اما نسخه شمال انگلستان بجای اتصال لس آنجلس به سان فرانسیسکو، فرودگاهها را به مراکز شهر متصل می نماید.

طرح انگلیسی همچنین به مفهوم تونل خلأ ماسک افزوده و پروانه ای را به جلوی قطار برای فرستادن هرگونه مقاومت هوایی به جامانده به سمت عقب اضافه نموده است.

طبق این طرحها، شهرهایی مانند منچستر می توانند تغییرات آینده نگرانه ای را در سیستم های حمل ونقل خود شاهد باشند.

بخشهایی از جاده با پنلهای خورشیدی برای فراوری نیروی راه آهن ملی جایگزین خواهند شد. همچنین می توان برق را توسط فناوری شکار انرژی برای تبدیل انرژی صدا به برق به منظور تامین نیروی خودروهای الکتریکی فراوری کرد.

در یک نسخه آینده نگرانه دیگر، جاده های منطقه به فناوری جمع آوری باد مجهز خواهد شد که می تواند انرژی باد را برق تبدیل نموده و آن را توسط ایستگاههای شارژ در اختیار خودروهای الکتریکی قرار دهد.

بر اساس اعلام اتاق فکر IPPR North، سیستم حمل ونقل می تواند فوایدی مانند کاهش تکیه بر سوخت های فسیلی و در دسترس قرار دریافت انرژی تجدیدپذیر داشته باشد.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 298

به "طرحی برای تحقق رؤیای سفر بین قاره ای سریع السیر با قطار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرحی برای تحقق رؤیای سفر بین قاره ای سریع السیر با قطار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید