شهرهای بزرگ با مشکل اقامت مسافران روبرو شده اند

به گزارش جام پارسی، وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی کشور از تکمیل صددرصدی ظرفیت مراکز رسمی اقامتی، سیاحتی، زیارتی کشور تا سومین روز از تعطیلات نوروز 1401 اطلاع داد و گفت: شهرهای بزرگ زیارتی و گردشگری با مشکل اقامت رو به رو شده اند.

شهرهای بزرگ با مشکل اقامت مسافران روبرو شده اند

به گزارش دنیای سفر، سیدعزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از غار تاریخی دانیال سلمان شهر در استان مازندران با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: هم اکنون شهرهای بزرگ زیارتی و سیاحتی کشور با مشکل اقامت و اسکان مسافران و گردشگران روبرو هستند. با توجه به حجم بالای گردشگران و مسافران نوروزی، باید به تقویت زیرساخت ها نیز اهتمام بیشتری داشته باشیم. بنابراین یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه توجه به زیرساخت ها و تکمیل و بهره برداری از طرح های گردشگری در سال 1401 است.

به گفته او، بازدید از موزه ها، کاخ موزه ها، مراکز دیدنی و پارک های کشور در روزهای اول و دوم فروردین ماه چهار برابر سال گذشته بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه گفت: استان های تهران، فارس، اصفهان و استان های شمالی کشور بیشترین بازدید و سفر را تا کنون داشته اند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توزیع سفر و پرهیز از ازدحام جمعیت در هر استان شهرهای مکمل را معرفی نموده که بنا بر اعلام ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در استان های پرمسافر همانند فارس، بوشهر، هرمزگان، یزد، اصفهان و شهرهای شمالی ظرفیت اقامتگاه های رسمی تکمیل شده است و از اماکن اضطراری همانند مدارس، حسینیه ها و سالن های ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1712

به "شهرهای بزرگ با مشکل اقامت مسافران روبرو شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای بزرگ با مشکل اقامت مسافران روبرو شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید