سرنوشت اتاق بیضی را چه کسانی تعیین می نمایند؟

به گزارش جام پارسی، بنا به آخرین نظرسنجی اجرا شده، 44 تا 48 در صد آمریکایی ها موافق استیضاح ترامپ و برکناری او از ریاست جمهوری هستند.

سرنوشت اتاق بیضی را چه کسانی تعیین می نمایند؟

دکتر ویلیام گالستون در وب سایت موسسه مطالعاتی بروکینگز با عنوان ایالت های تاثیر گذار بر انتخابات 2020، با استیضاح ترامپ مخالف هستند به وضعیت ترامپ و استیضاح او پرداخته است. این کارشناس با ارائه جدولی تحلیل را با نکات و ارقام مهم در رابطه با شش ایالت آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، ویسکانسین، و پنسیلوانیا شروع می نماید:

جدول شماره یک، درصد موافقان و مخالفان استیضاح و برکناری رییس جمهور از سمتش را در این شش ایالات نشان می دهند.

در جدول دوم، میزان حمایت ساکنان ایالت های مذکور از استیضاح و برکناری ترامپ را به تفکیک گرایش حزبی آنها ملاحظه می کنید.

نکته مهم در خصوص آمار بالا این است که پنج هفته افشاگری و تحقیق پیرامون استیضاح ترامپ، نتوانسته تغییری در مخالفت تقریبا یکپارچه جمهوریخواهان با استیضاح ترامپ ایجاد کند، و اکثریت مستقل ها هم برای استیضاح او متقاعد نشده اند.

به علاوه، در شش ایالت مذکور، عده معدودی از کسانی که سال 2016 به ترامپ رای دادند، اکنون با او مخالف شده اند، و تعداد متوسط آنها در این شش ایالت، فقط 5 درصد است، در حالی که تقریبا 9 درصد آنهایی که در این شش ایالت، در سال 2016 به کلینتون رای دادند، با استیضاح و برکناری ترامپ مخالف هستند.

ضمناً، همانطوری که انتظار می رفت، حمایت از استیضاح و برکناری ترامپ از ریاست جمهوری، به شدت تابع نژاد و قومیت رای دهندگان است.

جدول زیر، میزان حمایت از استیضاح و برکناری رییس جمهور از سمتش را، به تفکیک تبار و نژاد رای دهندگان نشان می دهد.

جدول 3 ( تعداد افراد غیر سفید پوست درویسکانسین آنقدر کم است که نتیجه اثرگذاری ندارد)

نکته قابل توجه درباره جدول بالا، این است که حامیان استیضاح و برکناری ترامپ از ریاست جمهوری، در میان لاتین تبارها به مراتب کمتر از سیاه پوستان هستند. چنین وضیعتی، احتمالا بر نتایج انتخابات 2020 در فلوریدا و آریزونا تاثیر مهمی خواهد داشت زیرا لاتین تبارها، یک پنجم رای دهندگان این دو ایالت را تشکیل می دهند.

به علاوه نتایج جدول شماره سه نشان می دهند، که ادبیات تند حامیان استیضاح ممکن است در ایالات مذکور حکم شمشیر دو لبه را داشته باشد.

نظر سنجی مشترک نیویورک تایمز و کالج سیِنا نشان می دهد که 8 درصد رای دهندگان در این شش ایالت که در میان سایر ایالت های شناور(Swing States)، ایالت های کلیدی محسوب می شوند، حامی تحقیق و تفحص پیرامون استیضاح و البته مخالف استیضاح نیزهستند. البته می توان فرض کرد که به تدریج که مدارک بیشتری در رابطه با استیضاح، توسط کمیته تحقیق استیضاح ارایه می شوند، ممکن است نظر این افراد در رابطه با استیضاح و منصفانه بودن آن تغییر کند.

مشروح این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 203

به "سرنوشت اتاق بیضی را چه کسانی تعیین می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت اتاق بیضی را چه کسانی تعیین می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید