راه حل دولت برای شناسایی مالکان بیش از یک خانه، ارسال روزانه 100 هزار پیامک

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران: مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه روزانه 100 هزار پیامک به مالکان بیش از یک خانه ارسال می کنیم گفت: به این افراد دو هفته فرصت می دهیم که با خوداظهاری شرایط خالی بودن یا دارای ساکن بودن واحدهای خود را اعلام نمایند.

راه حل دولت برای شناسایی مالکان بیش از یک خانه، ارسال روزانه 100 هزار پیامک

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسناپروانه اصلانی اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان در حال حاضر اجرایی شده و روزانه 100 هزار پیامک به مالکان بیش از یک واحد ارسال می کنیم. این افراد دو هفته فرصت دارند که با خوداظهاری شرایط خالی بودن یا دارای سکنه بودن واحد خود را معین نمایند و دولت این اطلاعات را چک می نماید.

وی اضافه نمود: تا سرانجام تابستان معلوم می گردد که این واحدها خالی است یا خیر. سپس آنها را به سازمان امور مالیاتی معرفی می کنیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به این سوال که اگر قرارداد صوری اجاره بسته گردد یا کنتور واحد مسکونی کار کند، چگونه از شرایط خالی بودن آن آگاه می شوید گفت: مشکل شناسایی واحدهای خالی مربوط به قبل بود در حال حاضر ما روش خود اظهاری را با داده هایی که به وسیله تقاطع اطلاعاتی به دست می آوریم راستی آزمایی می کنیم و برای کسانیکه خلاف اظهاراتشان اثبات گردد جریمه های سنگین مالیاتی در نظر گرفته شده است.

اصلانی ادامه داد: یکی از روش های احراز استقرار افراد در در یک خانه موبایل آنها است که در این زمینه وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی همکاری می نماید همچنین بسیاری دیگر از دستگاهها به سامانه املاک و اسکان متصل شده اند و همکاری خوبی با ما دارند. هرچند معتقدم با همان روش خود اظهاری شرایط سکونت بسیاری واحدها شفاف می گردد و انتظار در این در مدت دو تا سه سال تمام اطلاعات املاک کل کشور در سامانه ثبت گردد.

وی تاکید نمود: اگر کسی صاحب دو واحد مسکونی یا بیشتر باشد و بعد از دریافت پیامک خود اظهاری نکند ملاک را بر این قرار می دهیم که خانه های او خالی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 794

به "راه حل دولت برای شناسایی مالکان بیش از یک خانه، ارسال روزانه 100 هزار پیامک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل دولت برای شناسایی مالکان بیش از یک خانه، ارسال روزانه 100 هزار پیامک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید