درمان دیسک کمر با استفاده از کایروپراکتیک

به گزارش جام پارسی، دیسک کمر یک بیماری شایع است که در درجه اول قسمت پایین کمر و اغلب قسمت میانی و بالای کمر را درگیر می نماید و باعث درد پا و کمر می گردد. یکی از دلایل اصلی این امر انحطاط و مهره های نامرتب است.

درمان دیسک کمر با استفاده از کایروپراکتیک

کایروپراکتیک یک روش دستی برای درمان دیسک کمر از حوزه طب جایگزین است که اکنون در بسیاری از کشور ها به طور علمی شناخته شده است. تمرکز بر اختلالات سیستم اسکلتی عضلانی و پیامد های آن بر سیستم عصبی به ویژه در ناحیه ستون فقرات است.

رویکرد کایروپراکتیک فرض می نماید که بیشتر بیماری های جسمی ناشی از به اصطلاح سابلوکساسیون هستند. کایروپراکتیک ها این را به معنای تغییرات عملکردی و یا ساختاری یا پاتولوژیک مفاصل (مانند انسداد یا ناهماهنگی مفاصل مانند مفاصل مهره ای) می دانند که یکپارچگی سیستم عصبی را مختل می نماید و در نتیجه بر عملکرد بدن تأثیر می گذارد..

کار یک کایروپراکتیک ارزیابی، تشخیص و درمان چنین سابلوکساسیون ها به منظور از بین بردن ناراحتی ناشی از آن است. به عنوان مثال، او می تواند انسداد مفصل را به صورت دستی با تکانه های ملایم و سریع رفع کند.

فتق دیسک دقیقا چیست؟

فتق دیسک برآمدگی دیسک بین مهره ای است. فتق به اعصاب فشار وارد می نماید که به نوبه خود می تواند منجر به درد گردد. فتق یا افتادگی دیسک زمانی رخ می دهد که دیسک انعطاف پذیری خود را از دست بدهد. دیسکی که مانند یک ضربه گیر در ستون فقرات عمل می نماید، دیگر نمی تواند برخی حرکات را به خوبی جذب کند. در نتیجه، ترک هایی در قسمت بیرونی دیسک ظاهر می گردد، به این معنی که هسته ژلاتینی داخلی و نرم می تواند روی حلقه فیبری به سمت بیرون می رود. ستون فقرات در مجموع دارای 23 دیسک بین مهره ای است که وظیفه تحرک را بر عهده دارند. مسائل دیسک در سه زمینه زیر رخ می دهد:

  • مهره های گردنی
  • مهره های سینه ای
  • مهره های کمری

علائم دیسک کمر:

بسته به شدت و ناحیه آسیب دیده، پرولاپس می تواند علائم مختلفی را از سر تا پا نشان دهد. علائم از جمله موارد زیر است:

  • کمر، گردن و سردرد
  • سخت شدن عضلات
  • گزگز
  • سرگیجه
  • واکنش های التهابی اعصاب یا بافت

مسائل کمر با حساسیت بالا به درد اغلب در کسانی که در ناحیه کمر تحت تاثیر قرار گرفته اند ظاهر می گردد، زیرا در اینجا می توان عصب سیاتیک را فشرده کرد که می تواند منجر به درد سیاتیک گردد. علاوه بر این، اغلب درد در باسن وجود دارد که به پاها یا پاها تابش می نماید. یک عضله سفت شده در ستون فقرات کمری باید اولین نشانه برای افراد مبتلا باشد.

درمان دیسک کمر

درمان چقدر خطرناک است؟

این سوال در واقع باید این باشد که چه زمانی فتق دیسک برای سلامتی خطرناک است؟ زیرا بسیاری از بیماری ها مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، هنگامی که مهره بر ریشه عصبی یا نخاع فشار می آورد، کیفیت زندگی می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گیرد. علائم تجربه شده شامل موارد زیر است:

  • احساس درد شدید به دلیل نیشگون گرفتن ریشه های عصبی
  • کاهش قدرت در عضلات
  • راه رفتن ناپایدار

یکی از برترین کلینیک های کایروپراکتیک در تهران، کلینیک کایروپراکتیک دکتر براتی می باشد که با کمال میل به شما یاری می نمایند تا بدون جراحی یا دارو، بیماری را به آرامی درمان کنید.

علل دیسک کمر:

به دلیل کهولت سن، بسیاری از افراد دیسک های بین مهره ای ضعیفی دارند که در آن پارگی ایجاد می گردد. اغلب، این ضعف در نتیجه شرایط های بدنی نادرست و الگو های حرکتی معیوب است که در مدت طولانی اتخاذ شده اند. این خطر به وسیله عوامل زیر افزایش می یابد:

  • عدم ورزش
  • خشونت و تروما
  • حالت یک طرفه هنگام نشستن یا ایستادن
  • پیری بافت همبند و فاسیای چسبیده یا سخت شده
  • کار با همان حرکات؛ به خصوص هنگام بلند کردن یا چرخاندن

بعد از درمان:

پس از درمان موفقیت آمیز فتق دیسک، کمر در معرض ناراحتی باقی می ماند و بنابراین باید به طور منظم به وسیله یک متخصص کایروپراکتیک یا کایروپراکتیک با تجربه آنالیز گردد. تقویت و تشکیل ماهیچه های شکم، ران و پشت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا می تواند به جلوگیری از لیز خوردن دیسک یاری کند. به این ترتیب وقتی نیرو های بیشتری روی ستون فقرات وارد می گردد، بهتر محافظت می گردد.

تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی یک حالت پاتولوژیک است که در آن فضای داخلی کانال نخاعی کاهش می یابد و فشار بر روی نخاع و عصب های مغزی ایجاد می گردد. این شرایط ممکن است به دلیل فشرده شدن مهره ها، تورم بافت های اطراف یا تشکیل توده های خارج از نخاع به وجود آید. درمان تنگی کانال نخاعی بسته به شدت و دلیل آن متفاوت خواهد بود و کایروپراکتیک ممکن است یکی از روش های درمانی مورد استفاده قرار گیرد، اما باید توجه داشت که درمان تنگی کانال نخاعی باید به وسیله تیم درمانی متخصص معین و نظارت گردد.

کایروپراکتیک برای درمان تنگی کانال نخاعی می تواند به عنوان یک روش مکمل در نظر گرفته گردد و برخی از کایروپراکتورها می توانند از تکنیک های اصلاحی مهره ای برای یاری به حفظ توازن و عملکرد صحیح ستون فقرات استفاده نمایند. این تکنیک ها ممکن است شامل تنظیم مهره ها، ماساژ، تمرینات اصلاحی و مشاوره تغذیه باشند.

با این حال، درمان تنگی کانال نخاعی ممکن است احتیاجمند روش های درمانی دیگری باشد، مانند فیزیوتراپی، تمرینات اصلاحی و در برخی موارد جراحی. بعلاوه، باید توجه داشت که کایروپراکتیک نباید به تنهایی برای درمان تنگی کانال نخاعی استفاده گردد و باید به وسیله تیم درمانی متخصص در نظر گرفته گردد.

مهم است که قبل از استفاده از کایروپراکتیک یا هر روش درمانی دیگری، با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا تشخیص دقیق و برنامه درمانی مناسب را دریافت کنید. مشاوره پزشکی کلینیک دکتر براتی می تواند بر اساس شرایط و احتیاجهای شما، برترین هدایت را ارائه دهد.

نقش کایروپراکتیک در درمان تنگی کانال نخاعی

تحقیقات علمی در خصوص تأثیر کایروپراکتیک بر تنگی کانال نخاعی محدود است و داده های محدودی در این زمینه وجود دارد. در حالی که برخی افراد گزارش داده اند که کایروپراکتیک به تسکین علائم مرتبط با تنگی کانال نخاعی یاری نموده است، اما نتایج مطالعات علمی قابل تعمیم به تمامی بیماران با تنگی کانال نخاعی نیست و تأثیرات آن ممکن است در هر فرد متفاوت باشد.

برخی از روش های کایروپراکتیک شامل تنظیم مهره ها، تمرینات اصلاحی، و تکنیک های ماساژ و کشش است. هدف از این تکنیک ها، بهبود توازن، عملکرد و قابلیت حرکت ستون فقرات است. به طور کلی، کایروپراکتیک می تواند با کاهش فشار و تنش در منطقه ها مهره ای و بافت های اطراف، تسکین علائم مرتبط با تنگی کانال نخاعی را فراهم کند.

با این حال، درمان تنگی کانال نخاعی ممکن است به بسته به شدت و دلیل آن، احتیاجمند روش های درمانی دیگر باشد. در برخی موارد، ترکیب کایروپراکتیک با فیزیوتراپی، تمرینات اصلاحی و در برخی موارد حتی جراحی مورد احتیاج است.

مهم است که قبل از استفاده از کایروپراکتیک یا هر روش درمانی دیگری، با کلینیک تخصصی کایروپراکتیک دکتر براتی مهوار مشورت کنید تا تشخیص دقیق و برنامه درمانی مناسب را دریافت کنید. کلینیک دکتر براتی می تواند بر اساس شرایط و احتیاجهای شما، برترین هدایت را ارائه دهد و تصمیم گیری درباره استفاده از کایروپراکتیک را به شما بسپارد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1968

به "درمان دیسک کمر با استفاده از کایروپراکتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان دیسک کمر با استفاده از کایروپراکتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید