درآمد 5 میلیاردی شرکت های دانش بنیان از سلول های بنیادی

به گزارش جام پارسی، امروزه با توسعه علم در دنیا، درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج و ژنتیکی با استفاده از سلول های بنیادی محقق شده است.

درآمد 5 میلیاردی شرکت های دانش بنیان از سلول های بنیادی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، به طور قطع طی چند سال گذشته واژه سلول های بنیادی را بسیار شنیده اید. استفاده از سلول های بنیادی، در واقع علمی است که یاری می نماید تا با بازسازی سلول های به جا مانده از بندناف یا دندان های شیری حفظ شده بیماری های صعب العلاج و حتی بعضی بیماری های ژنتیکی درمان گردد.

با توجه به اینکه ابتلا به بیماری های سخت و صعب العلاج و افزایش سن در دنیا یک فرایند صعودی دارد در نتیجه بسیاری از کشور ها سال هاست با سرمایه گذاری های کلان و بالا رفتن ارزش بازار محصولات پزشکی، کوشش می نمایند تا در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دستاور هایی داشته باشند.

کشور ما ایران نیز نشان داده که در فراوری علم توانمند است، با همین رویکرد هم زیست بوم این حوزه به خوبی در حال شکل گیری است و با فعالیت شرکت های دانش بنیان شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

با حمایت ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری تا کنون 6 مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در استان های مختلف مانند شیراز، تهران و کرمان راه اندازی شده است تا سرعت فعالیت محققان در این حوزه شتاب گیرد. ستاد حمایت های دیگری نیز از این زیست بوم داشته است که در داده نمای زیر به بخشی از آن ها اشاره شده است.

در حال حاضر 3 بانک خون بند ناف در کشور ایجاد و همچنین 3 پژوهش سرای دانش آموزی با هدف ترویجی راه اندازی شده است؛ با توجه به اینکه 100 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی برای نزدیک به 1000 نفر اشتغالزایی شده و بیش از 5 میلیارد درآمد داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 361

به "درآمد 5 میلیاردی شرکت های دانش بنیان از سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 5 میلیاردی شرکت های دانش بنیان از سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید