دانشگاه تبریز به مناسبت هفته جهانی فضا برنامه های متعددی برگزار می کند

به گزارش جام پارسی، دانشگاه تبریز به مناسبت هفته جهانی فضا برنامه های متعددی با موضوع ماه دریچه ای رو به ستاره ها از 12 تا 18 مهرماه با همکاری دیگر مراکز آموزشی و عمومی استان آذربایجان شرقی برگزار می کند.

دانشگاه تبریز به مناسبت هفته جهانی فضا برنامه های متعددی برگزار می کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، به مناسبت هفته جهانی فضا، پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز و شرکت رهپویان اطلس آسمان (کوارکها) برنامه های متعددی را با موضوع ماه دریچه ای رو به ستاره ها را داخل دانشگاه تبریز و دیگر مراکز آموزشی و عمومی شهر تبریز با همکاری شهر کتاب تبریز، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، شهرداری منطقه 5 و سازمان عون ابن علی برگزار می کند.

بنابراین گزارش، این برنامه ها از 12 تا 18 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

هفته جهانی فضا (WSW) مراسمی است که هر ساله از 4 الی 10 اکتبر توسط مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان جشن بین المللی علم و فناوری فضایی و سهم آن در بهبود شرایط زندگی بشر برگزار می شود. در اکثر کشور های جهان طی این هفته برنامه های متنوعی در جهت گسترش آگاهی های عمومی در مورد فضا و مزایای آن برپا می شود.

در سال 1999، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال (13 الی 19 مهر)، به عنوان هفته جهانی فضا، انتخاب شد. هدف از این کار هم، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان ها روی زمین اعلام شد.

دلیل تعیین این تاریخ، بزرگداشت دو نقطه عطف در حوزه دسترسی به فضا است. 4 اکتبر 1957، تاریخ پرتاب اولین ماهواره ساخت بشر است و روز 10 اکتبر 1967 نیز تاریخ امضای قوانین مربوط به فعالیت کشور ها در حوزه کشف و بهره برداری صلح آمیز از فضای ماورای جو از جمله ماه و سایر اجرام آسمانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 78

به "دانشگاه تبریز به مناسبت هفته جهانی فضا برنامه های متعددی برگزار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز به مناسبت هفته جهانی فضا برنامه های متعددی برگزار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید