حذف محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه انرژی چین

به گزارش جام پارسی، دولت چین طی سندی که به تازگی منتشر شده محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی شامل سوخت های فسیلی، انرژی های نو و بخش فراوری الکتریسیته، به جز بخش هسته ای، را برداشته است.

حذف محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه انرژی چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش راشاتودی، طی این سند که آن را انرژی در عصر جدید چین نام گذاری نموده اند، دسترسی سرمایه گذاران خارجی به بازار چین توسعه داده شده، سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال رشد است و مؤسسات سرمایه گذاری تنوع بیشتری یافته اند.

در این سند همچنین تغییرات مهم دیگری مانند تغییر قانون اکتشاف نفت و گاز و اپراتوری خطوط لوله انتقال انرژی و مدیریت پویای واردات نفت و گاز به چشم می خورد.

به این ترتیب به نظر می رسد چین در حال افزایش همکاری بین الملل خود در بخش تبادل انرژی و تراکنش های اقتصادی مربوط به آن است.

سال گذشته هم دولت چین بازار اکتشاف انرژی این کشور را به روی سرمایه گذاران خارجی باز نموده و اعلام نموده بود شرکت های خارجی برای این منظور دیگر نیازی به سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت چینی ندارند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1056

به "حذف محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه انرژی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در حوزه انرژی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید