حج عمره از سر گرفته می گردد

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران : عربستان سعودی مراسم برگزاری عمره را که از اوایل مارس 2020 (فروردین/ اردیبهشت 99) در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعلیق نموده بود، به صورت تدریجی در شهر مکه مکرمه از سر می گیرد.

حج عمره از سر گرفته می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل ازایرنا: دومین گزارش سالانه پنتاگون در خصوص خودکشی نظامیان نشان می دهد که در سال گذشته 498 مورد خودکشی انجام شده که این میزان 25.9 درصد بوده است.

در سال 2018 میزان خودکشی میان نیروهای نظامی آمریکا 24.8 درصد و در سال 2017 نیز 21.9 درصد بوده است.

افزایش نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکا در حالی منتشر می گردد که از ماه مارس (فروردین) پنتاگون به دنبال شیوع ویروس کرونا محدودیت های زیادی برای جابه جایی نیروهای خود قائل شده و هم اکنون گزارش های متعدد در خصوص احساس انزوا میان نیروهای نظامی آمریکا منتشر می گردد.

دومین گزارش سالانه پنتاگون در خصوص نرخ خودکشی میان نظامیان آمریکا پس از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص افزایش نرخ خودکشی در ارتش آمریکا منتشر شد.

آسوشیتدپرس روز یکشنبه نوشت: هرچند اطلاعات، ناکافی بوده و خودکشی ها دلایل مختلفی دارد، در عین حال مقام های نیروی زمینی و هوایی ارتش آمریکا معتقدند که شیوع کرونا به فشارها و استرس وارده بر نظامیان افزوده است.

اعزام به مناطق جنگی، فجایع ملی و ناآرامی های داخلی از دیگر عواملی است که به آمار خودکشی در میان نظامیان آمریکایی دامن زده است.

مقام های ارشد نظامی می گویند که قصد دارند برای کاستن از فشار بر نظامیان، دوره اعزام سربازان به مناطق جنگ را کوتاه نموده و از سوی دیگر به مسائل رفاهی سربازان و خانواده هایشان اهمیت بیشتری بدهند.

پنتاگون از ارائه آمار سال 2020 درباره خودکشی نظامیان خودداری کرد اما مقام های نیروی زمینی می گویند که وزارت دفاع در گزارش های توجیهی اعلام نموده است که خودکشی نظامیان در امسال میلادی حدود 20 درصد افزایش یافته است.

جیمز هلیس از مقام های نظامی آمریکا گفت که قرنطینه بعد از شیوع کرونا، مسائل اقتصادی و معیشتی و تحصیل از راه دور بچه ها از جمله موضوعاتی است که به یکباره و ناگهانی اتفاق افتاده و فشار زیادی بر نظامیان و خانواده هایشان وارد نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 891

به "حج عمره از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حج عمره از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید