(تصاویر) سوءقصد به جان رئیس مجلس مالدیو

به گزارش جام پارسی، محمد نشید، رئیس جمهور پیشین و رئیس فعلی مجلس مالدیو، از یک بمب گذاری جان سالم به در برد، هرچند به شدت زخمی شد و اکنون در بیمارستان به سر می برد.

(تصاویر) سوءقصد به جان رئیس مجلس مالدیو

به گزارش خبرنگاران، مقامات بیمارستانی گفته اند حال نشید وخیم است و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر واقع شده است. مطابق اظهارات پزشکان، وی تحت عمل جراحی نهاده شده و ترکش های بمب از شکم و ریه هایش خارج شده است.

نشید 53 ساله که نخستین رئیس جمهوری منتخب مالدیو به شمار می رود شامگاه پنجشنبه در ماله، پایتخت، هنگام سوار شدن در خودروی شخصی خود هدف انفجار بمبی نهاده شد که در یک موتور جاسازی شده بود. در جریان این حادثه یکی از محافظان وی نیز زخمی شده است.

مقام های امنیتی مالدیو می گویند که این انفجار یک توطئه تروریستی و به منظور قتل نشید بوده است. یک مقام دولتی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه شرایط کنونی رئیس جمهور پیشین را پایدار توصیف نموده است.

ابراهیم محمد صالح، رئیس جمهوری مالدیو روز آدینه و در یک نطق تلویزیونی اعلام نمود ماموران پلیس استرالیا برای تحقیق درباره ابعاد و یافتن مسئولان این بمب گذاری وارد ماله می شوند.

در یک دهه اخیر جریان های اسلام گرا قدرت سیاسی فراوانی در مالدیو پیدا نموده اند و قوانین شریعت اسلام در بسیاری از مناطق این مجمع الجزایر اجرا می گردد. مالدیو در 10 سال گذشته به شدت به عربستان سعودی نزدیک شده است.

محمد نشید به مخالفت با جریان های اسلام گرا در مالدیو مشهور است. وی در سال 2008 و با رای مستقیم شهروندان به ریاست جمهوری مالدیو برگزیده شد، اما نظامیان در سال 2012 وی را با یک کودتا سرنگون کردند.

دستگاه قضایی مالدیو آقای نشید را در سال 2015 به اتهام مشارکت در فعالیت های تروریستی به 13 سال زندان محکوم کرد. رئیس جمهوری پیشین مالدیو برای گذراندن دوره درمان از زندان خارج شد و به بریتانیا پناه برد، با این حال در سال 2018 مجددا به مالدیو بازگشت و یک سال بعد بار دیگر با رای مستقیم شهروندان به ریاست مجلس رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1305

به "(تصاویر) سوءقصد به جان رئیس مجلس مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) سوءقصد به جان رئیس مجلس مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید