برگزیدگان سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان تعیین شدند، لباس رسانه است

به گزارش جام پارسی، با برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

برگزیدگان سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان تعیین شدند، لباس رسانه است

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان، عصر روز گذشته در گنبد مینای پارک آب و اتش که محل نمایش آثار برتر نیز هست، برگزارشد.

در این مراسم، سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه یکی از برنامه ریزی های کارگروه توجه به حوزه های تخصصی مد و لباس است، گفت: یکی از مهم ترین حوزه های تخصصی پوشاک، لباس کودک و نوجوان است.

شفاپور به مسئله شیوع کرونا نیز اشاره نمود و گفت: سال جاری در این جشنواره یکی از محور های مهم توجه به سلامت لباس بود که در بخش غیر رقابتی به این مسئله توجه شد و تعداد آثار رسیده به دبیرخانه در بخش دانشگاهی و طراحی نشان داد طراحان ما تحت شرایط سخت هم می توانند طراحی نمایند و کلاس های آموزشی نیز موجب ارتقای آثار ارسالی شد.

وی از حمید قبادی، دبیر اسبق کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به دلیل ارائه ایده برگزاری این جشنواره و برگزاری دو دوره آن تشکر کرد.

حمید قبادی، دبیر اسبق کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز طی سخنانی با تأکید بر اینکه فعالان حوزه مد و لباس کودک به شدت به طراحی در این حوزه احتیاجمند هستند، گفت: ما احتیاج به طراحی و نوآوری در حوزه لباس کودک داریم و فعالیت سه ساله این جشنواره نشان داد که این استعداد در طراحان ما وجود دارد. سال گذشته که این جشنواره برگزار نشد، شخصاً از عدم برگزاری آن متأسف شدم و امیدوارم اکنون که احیای مجددی در این حوزه داشتیم کار با همین روال به جلو برود.

وی به تاریخچه و تاریخ دیرینه لباس کودک در فرهنگ و هنر ایران اشاره و اظهار کرد: دستمایه های هنری لباس کودک در تاریخ ما ستودنی است. آنچه در کلاس ها و ورک شاپ های این دوره جشنواره مورد توجه بود حضور اساتید قوی و توجه به احیای تاریخ، نشان و نمادهای های ایرانی در لباس کودک و تأکید بر آن ها بود که جای تحسین دارد و امیدوارم برگزار نمایندگان جشنواره همین جهت را با همت بالا جلو ببرند و فراوری نمایندگان کشور نیز کار ها را دیده و طرح هایی که قابلیت فراوری انبوه دارند را فراوری نمایند.

سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر میهمان و سخنران مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان بود.

وی لباس و پوشش را از چهار جهت حائز اهمیت دانست و گفت: لباس و پوشش از چهار جهت می تواند مورد توجه قرار گیرد. اول از جهت شناسه و نشانه فرهنگی بودن. اگر تاریخمان را مرور کنیم خواهیم دید هیچ نکته ای از کشورمان در جهت تاریخ نبوده که آراسته به منسوج، بافته و پارچه ای برخواسته از خصوصی اقلیمی و قومی خود و آراسته به تزئینات نقوشی که او را به کمال نزدیک تر کند، نباشد.

حسینی دومین مقوله اهمیت لباس را از منظر ابزار تربیتی بودن آن دانست و گفت: اگر در متون تربیتی و تاریخی خودمان بگردیم از اخلاق ناصری خواجه نصیر گرفته تا قابوس نامه، سیاست نامه و کیمای سعات تا سرچشمه زلال این آموزه ها که احادیث نبوی است،خواهیم دید که چه نقشی در تربیت برای پوشش تمهید و پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1103

به "برگزیدگان سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان تعیین شدند، لباس رسانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان سومین جشنواره لباس کودک و نوجوان تعیین شدند، لباس رسانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید