برگزاری هفتمین اجلاس گردشگری و مالی ایران و قطر به میزبانی اصفهان

به گزارش جام پارسی، هفتمین اجلاس گردشگری و مالی ایران و قطر با حضور علی بن احمد الکواریوزیر بازرگانی و صنایع قطر و همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو و به میزبانی شهر اصفهان برگزار گردید.

برگزاری هفتمین اجلاس گردشگری و مالی ایران و قطر به میزبانی اصفهان

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، از اهم توافقات این اجلاس می توان به تشکیل کارگروه تجاری بین دو کشور و همچنین تأسیس مراکز تجاری بین بخش های خصوصی ایران و قطر اشاره نمود.

همچنین استقرار وابسته بازرگانی در سفارتخانه های دوکشور و استفاده از بندرگاه ها برای توسعه صادرات و واردات کالا و همچنین همکاری اتاق های بازرگانی و تشویق بخش خصوصی دو کشور برای سرمایه گذاری مشترک و همچنین آنالیز راهکارهای مناسب برای تسهیل این توافق، از جمله بندهای توافق فی مابین بود.

نمایندگان دو کشور همچنین در زمینه توسعه همکاری ها در زمینه برق، آب و گاز و توسعه همکاری در زمینه میراث فرهنگی، صنایع گردشگری از جمله برگزاری هفته فرهنگی و ترویج صنایع و هنرهای سنتی در اصفهان به توافق رسیدند.

از دیگر مفاد این تفاهم نامه می توان به همکاری در زمینه نیازمندی های دارویی و تجهیزات پزشکی طرف قطری در ایران و تشویق بخش خصوصی دو کشور در این زمینه اشاره نمود؛ توافق برای امضای سند همکاری در حوزه آموزش عالی و پژوهش های بین علمی و استفاده طرف قطری از امکانات بندری و راه آهن ایران برای ترانزیت و حمل کالا میان دو کشور امضا شد.

همچنین توافقات گسترده در زمینه ارتباطات، فن آوری اطلاعات و حفاظت و تعمیر کابل های فیبر نوری و همچنین در زمینه کشاورزی شامل استفاده از تجربیات و دانش فنی در حوزه های زراعی، دامی و شیلات توافق حاصل شد.

در این این توافق نامه نیز در زمینه محیط زیست و استفاده از تجربیات و دانش ایران در این حوزه ها و همچنین اعزام نیروی کار ایران به قطر و تشکیل کارگروه مشترکی برای این منظور و توافق برای انعقاد و موافقتنامه معاضدت حقوقی دوجانبه امضا شد.

هیات قطری در این اجلاس یک روزه، متشکل از وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، سفیر قطر در تهران، شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی رییس اتاق بازرگانی قطر و نمایندگان ذی ربط حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 932

به "برگزاری هفتمین اجلاس گردشگری و مالی ایران و قطر به میزبانی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هفتمین اجلاس گردشگری و مالی ایران و قطر به میزبانی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید