برگزاری دوره های آموزشی و کار دانشجویی در سازمان انتقال خون

به گزارش جام پارسی، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری با سازمان انتقال خون دوره های آموزشی، انجام کار دانشجویی برای دانشجویان در این سازمان انجام خواهد شد.

برگزاری دوره های آموزشی و کار دانشجویی در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از مفدا، حسن زائری لطف، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی اهدای خون در فضای دانشگاهی و دانشجویی، اسم کرد: در هفته های گذشته به مناسبت روز 14 ژوئن، مصادف با 24 خردادماه به اسم روز جهانی اهدای خون پویش دانشجویی اهدای خون، تداوم زندگی در دانشگا های علوم پزشکی سراسر کشور به اجرا عایدی که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و مدیران ستاد وزارت بهداشت و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی روبرو شد. این پویش در راستای تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون شکل گرفت که در فروردین ماه امسال به امضای دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت و دکتر پیمان عشقی مدیر عامل سازمان انتقال خون و رئیس موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون رسید تا بتوانیم از ظرفیت دانشجویان در برنامه های آموزشی و عام المنفعه بهره بگیریم.

وی افزود: یکی از اهداف این تفاهم نامه آن است که بتوانیم آموزش های لازم را به دانشجویان ارائه دهیم تا آن ها به اسم سفیران اهدای خون در فضای دانشگاهی و دانشجویی حاضر شوند و بتوانند به فرهنگ سازی در این زمینه یاری نمایند. دانشجویان علوم پزشکی در آینده به مراکز درمانی راه پیدا می نمایند و باید با ارزش فراورده های خونی به خوبی آشنا باشند. آن ها باید بدانند که از زمان اهدای خون تا رسیدن آن فرآورده خونی به مراکز درمانی چه روندی طی می گردد. به علاوه دانشجویان می توانند آموزش های خود را در قالب فعالیت در نهاد های دانشجویی به مردم ارائه دهند. اردو های جهادی، راه اندازی کمپین ها و پویش های مختلف هم راهی برای توسعه فرهنگ اهدای خون در جامعه محسوب می گردد.

زائری لطف با تاکید بر اهمیت کار گروهی در فعالیت های دانشجویی گفت: یکی از مزیت های این دوره های آموزشی این است که اگر دانشجویی در آینده بخواهد جذب سازمان انتقال خون گردد، این فعالیت های داوطلبانه به اسم امتیاز برای آن ها لحاظ می گردد. ما هم در جشنواره های مختلف مانند جشنواره دانشجویان نمونه کشوری، جشنواره بین المللی سیمرغ و... از فعالیت های آن ها تقدیر می کنیم. بعلاوه کوشش داریم تا بتوانیم در مصاحبه های مقاطع بالاتر امتیازاتی برای چنین فعالیت هایی در نظر بگیریم.

وی درباره نحوه آموزش های دانشجویی اعلام کرد: در طول دوره های آموزشی تمام آموزش های تخصصی و عمومی به دانشجویان به صورت کاملا رایگان ارائه می گردد و پس از آن گواهی آموزشی از سوی سازمان انتقال خون برای شرکت نمایندگان صادر می گردد. بعلاوه مقرر شده است تا از ظرفیت دانشجویان در قالب کار دانشجویی در سازمان انتقال خون بهره گرفته گردد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول برگزاری دوره های آموزشی بانک اطلاعاتی مناسبی از دانشجویان گردآوری می گردد تا دوره های آموزشی و کار دانشجویی به آن ها ارائه گردد. بعلاوه با همکاری سازمان انتقال سایتی را طراحی کردیم تا این فعالیت ها با نام کاربری دانشجویان در قالب آن انجام گردد. درحال حاضر این سایت به نشانی https://kanoonf.behdasht.gov.ir/enteghal قابل دسترسی و استفاده است.

در طول دوره های آموزشی تمام آموزش های تخصصی و عمومی به دانشجویان به صورت کاملا رایگان ارائه می گردد و پس از آن گواهی آموزشی از سوی سازمان انتقال خون برای شرکت نمایندگان صادر می گردد. بعلاوه مقرر شده است تا از ظرفیت دانشجویان در قالب کار دانشجویی در سازمان انتقال خون بهره گرفته گردد

زائری لطف با اشاره به اینکه قرار است سازمان انتقال خون بستر فیزیکی مناسب را برای حضور و فعالیت دانشجویان فراهم کند، اشاره نمود: در آینده نزدیک بناداریم با همکاری سازمان انتقال خون جشنواره ای را اختصاصا برای دانشجویان برگزار کنیم تا از کسانی که در امور خیرخواهانه فعال بودند قدردانی کنیم.

تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون در راستای ارتقای فرهنگ اهدای خون و فرآورده های خون و استفاده از ظرفیت عظیمی علمی و معنوی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی منعقد شد. افزایش مشارکت نسل جوان و بویژه دانشجویان در اهدای خون و فرآورده های خون، افزایش دانش و مهارت دانشجویان علوم پزشکی در مقوله طب انتقال خون، افزایش روحیه معنوی و کار داوطلبانه در میان دانشجویان، افزایش ذخایر خون و فرآورده های خون، ارتقای ظرفیت نیروی انسانی دارای مهارت کافی در مقوله اهدای خون و فرآورده های خون بویژه در مواقع بحران از اهداف این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1365

به "برگزاری دوره های آموزشی و کار دانشجویی در سازمان انتقال خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره های آموزشی و کار دانشجویی در سازمان انتقال خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید