این سوال ها را هیچ وقت از مهمانداران هواپیما نپرسید!

به گزارش جام پارسی، مهمانداران هوایپمایی

خیلی ها فکر می نمایند مهمانداری هواپیمایی یک شغل کاملا رویایی است که در آن مهماندار هیچ وظیفه سختی ندارد و از یک کشور به کشور دیگر سفر می نماید، در صورتی که اصلا چنین نیست، گریه بچه ها در هواپیما، تاخیر در پروازها، ساعت ها معطلی و بی احترامی برخی از مسافران فقط بخشی از مشکلاتی است که مهمانداران هر روز با آن روبرو هستند. این در حالیست که سوال های نه چندان به جای برخی از مسافران از مهمانداران هواپیما به بار خستگی آنها اضافه می نماید. اگر شما دوست دارید این سوال ها را بشناسید تا در سفر بعدی تان آنها را نپرسید، همراه خبرنگاران باشید:

این سوال ها را هیچ وقت از مهمانداران هواپیما نپرسید!
  • دیگر چیزی برای خوردن پیدا نمی گردد؟

این یکی از بدترین سوال هایی است که در هواپیما می توانید از یک مهماندار بپرسید و او را بسیار عصبانی کنید، یادتان باشد که شما سوار هواپیما شده اید و به رستوران و یا کافه نرفته اید! در صورتی که مهماندار به شما ساندویچ آماده می دهد، مطمئن باشید که غذای دیگری به جز آن وجود نداشته است… پس سوال های اضافی در این مورد ضرورتی ندارد. اگر غذای هواپیما را به هر علت دوست ندارید، می توانید غذای خودتان را بسته بندی کنید و داخل هواپیما ببرید و صرف کنید.

  • در کارها به من یاری می کنید؟

وظایف مهماندار در هواپیما تعیین است، مثلا اینکه نکات ایمنی را یادآور گردد، به شما برای برطرف تشنگی نوشیدنی بدهد، مطمئن باشد که جایتان درست و امن است و وظایفی از این قبیل. پس اگر کودکی همراه خودتان به داخل هواپیما برده اید که مدام بهانه گیری می نماید و نمی توانید او را آرام نگه دارید، نباید از مهماندار بخواهید برای شما بچه را نگه دارد. این در حیطه وظایف آنها نیست.

  • می توانم گوشی تلفنم را روشن کنم؟

وقتی جواب سوالی را می دانید، پرسیدن آن و در پی یک استثنا بودن چه فایده ای دارد؟ برای مثال بدیهی است که تلفن همراه را نمی توان در هواپیما روشن کرد. حالا پرسیدن این موضوع که حتی برای یک لحظه گوشیتان را می توانید روشن کنید یا خیر فقط تکرار مکررات است. تلفن همراه در هواپیما حتما باید خاموش و روی حالت پرواز باشد.

  • به من یاری می کنید چمدانم را در بالا بگذارم؟

اگر چمدانتان را با خود به داخل هواپیما برده اید اما آنقدر سنگین است که خودتان نمی توانید آن را بالا ببرید و در قفسه بالای سرتان گذارید، نباید این کار را به مهماندار محول کنید. نباید فراموش کنید که مسئول کارهای خودتان در هواپیما فقط خودتان هستید و خودتان! در هیچ کجای جهان به مهمانداران آموزش بالا گذاشتن چمدان های مسافران را نمی دهند!

  • آیا خلبان ماهر است؟

این یکی از بدترین سوالاتی است که می توانید از یک مهماندار هواپیما بپرسید و باید حق بدهید که بعد از پرسیدن این سوال، حالت متعجب و ناخشنودی به خود بگیرد. بله، مطمئن باشید تمام خلبان هایی که در هواپیمایی های مختلف کار می نمایند، افرادی باهوش و حرفه ای هستند که از فیلترهای بسیار سختی برای این کار رد شده اند و علاوه بر آن تجربه لازم را برای این کار دارند. هیچ ایرلاینی، اعتبار خودش را با استخدام کسی که کارش را بلد نباشد، به خطر نمی اندازد!

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1633

به "این سوال ها را هیچ وقت از مهمانداران هواپیما نپرسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سوال ها را هیچ وقت از مهمانداران هواپیما نپرسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید