اینستاگرام به یاری ستاره های تیم ملی می آید !

به گزارش جام پارسی، اینستاگرام و فیسبوک در آستانه شروع جام دنیای فوتبال از اقدام علیه سخنان نفرت آمیز خبر داده اند تا جلوی توهین به فوتبالیست ها گرفته گردد. در روزهای گذشته حملات شدید و توهین های بسیاری به ستاره های مختلف دنیا از جمله بازیکنان تیم ملی ایران شده است که حالا به نظر می رسد این تصمیم به آنها یاری خواهد نمود.

اینستاگرام به یاری ستاره های تیم ملی می آید !

متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، در کوشش است قبل از آغاز جام جهانی 2022 فوتبال به نگرانی هایی که درباره توهین به فوتبالیست ها وجود دارد رسیدگی کند. این شرکت در بیانیه ای به اقداماتی اشاره نموده که برای محافظت از فوتبالیست ها و هواداران دربرابر محتواهای آسیب زننده اتخاذ می نماید.

براساس نوشته ورج، دو پلتفرم اینستاگرام و فیسبوک سال گذشته به علت ناتوانی برای حفاظت از بازیکنان سیاه پوست تیم ملی انگلستان دربرابر توهین های نژاپرستانه مورد انتقاد قرار گرفتند. تعداد زیادی از فوتبالیست های سیاه پوست در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا در سال 2021 هدف آزار و اذیت در فضای مجازی قرار گرفتند و درنتیجه این اتفاق تیم های مطرح لیگ برتر انگلیس، برای مدتی کوتاه شبکه های اجتماعی را تحریم کردند.

متا می گوید در حال همکاری با تیم ها و نهادهایی مثل فیفا است تا نحوه استفاده از قابلیت های ضدآزارواذیت را در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام به بازیکنان آموزش دهد. اینستاگرام به کاربران امکان می دهد عبارت هایی به خصوص را پنهان یا نمایش آن ها را محدود نمایند.

متا در بیانیه خود به معرفی قابلیت نو اینستاگرام در اوایل سال 2022 اشاره نموده، قابلیتی که به موجب آن، کاربران ترغیب می شوند به دیدگاه های توهین آمیز پاسخ ندهند. متا می گوید در بین ماه های آوریل تا ژوئن 2022 (اواسط فروردین تا اواسط تیر 1401) علیه 17 میلیون گزارش نفرت پراکنی اقدام نموده است. البته هیچ یک از این قابلیت ها نو نیستند و با تمرکز بر جام جهانی معرفی نشده اند.

متا می گوید: ما قوانینی واضح علیه زورگویی، تهدیدهای خشونت آمیز و سخنان نفرت آمیز داریم. ما نمی خواهیم این موارد در اپلیکیشن هایمان وجود داشته باشند.

بیانیه متا در حالی منتشر می گردد که انتقاد به فرایند آماده سازی قطر برای جام جهانی 2022 در شبکه های اجتماعی بالا گرفته است. منتقدان به مرگ تعداد زیادی از کارگران استادیوم های جام جهانی و قوانین کشور قطر برای زنان و جامعه همجنس گرایان اشاره می نمایند.

متا به بعضی از ابزارها در سرویس هایش اشاره نموده است که به کاربران امکان می دهند از خودشان حفاظت نمایند. کاربران می توانند تنظیمات کامنت را به صورت پست به پست تغییر دهند، پیغام های عمومی بخش دایرکت را غیرفعال نمایند و سراغ بلاک کردن توهین نمایندگان بروند. البته این راهکارها برای بازیکنان معروفی که قصد دارند آزادانه با هواداران خود در ارتباط باشند، ایدئال نیست.

مسابقات جام جهانی 2022 فوتبال از هفته آینده در قطر آغاز می گردد. ایران در نخستین بازی خود به مصاف تیم ملی انگلستان خواهد رفت.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1401 بروزرسانی: 27 آبان 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1825

به "اینستاگرام به یاری ستاره های تیم ملی می آید !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام به یاری ستاره های تیم ملی می آید !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید